احتمال برقراری پرواز در مسیر رشت-باکو با ATR

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۷۳

 مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: طی یک هفته آینده نخستین پرواز در مسیر رشت-اصفهان از فرودگاه سردار جنگل رشت با ناوگان ATR ایران‌ایر انجام می‌گیرد و هما در حال برنامه‌ریزی برای برقراری این مسیر از فرودگاه رشت است. کریم آقایی مدیرکل فرودگاه گیلان، در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از افزایش آمار پروازی در آخرین روز تعطیلات عید سعید فطر در مسیر تهران-رشت خبر داد و گفت: بعد از الحاق‌ ATR ها به ناوگان هما هفته‌یی 6 پرواز در مسیر تهران-رشت به برنامه پروازی این فرودگاه اضافه شده است. وی از تاخیر در انجام پروازهای تهران-رشت-اصفهان با هواپیماهای ATR خبر داد و گفت: هم‌اکنون مسیر تهران-رشت-تبریز جایگزین مسیر اصفهان شده است. با این حال طی دو هفته آینده نخستین پرواز در مسیر رشت-اصفهان از فرودگاه سردار جنگل رشت با ناوگان ATR ایران‌ایر انجام می‌گیرد و هما در حال برنامه‌ریزی برای برقراری این مسیر از فرودگاه رشت است. کریم آقایی همچنین از پتانسیل فرودگاه برای برقراری پرواز در مسیر رشت به مقصد باکو با‌ ATRهای جوان خبر داد و گفت: در صورت بیس شدن فرودگاه رشت برای ATR‌ها با هما برای برقراری نخستین مسیر خارجی از فرودگاه سردار جنگل رشت به مقصد باکو مذاکره خواهیم کرد. به گفته مدیرکل فرودگاه گیلان، مسیر رشت به باکو با ناوگان ATR حدود یک ساعت زمان می‌برد که بسته به نوع استقبال مردم بعد از برقراری این مسیر تصمیم می‌گیریم که در هفته چند بار انجام شود. در صورت تامین کرو پروازی و سایر ملزومات و بیس شدن فرودگاه رشت برای دو فروند از‌ ATR های ایران‌ایر افزایش مقاصد پروازی در مسیرهای خارجی داخلی در اولویت است.

 راه‌اندازی پرواز رشت به تفلیس

وی توضیح داد که در حال حاضر ناوگان ATR آسمان پروازهای بین‌المللی به مقاصد نزدیک از این فرودگاه را انجام می‌دهد و از راه‌اندازی پرواز رشت به تفلیس از ۲۲تیرماه از فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت خبر داد و گفت: این پرواز به صورت رفت و برگشت تهران-رشت-تفلیس در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه هر هفته انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه گیلان ادامه داد: در حال حاضر استقبال بی‌نظیری از پرواز تهران-رشت-تبریز انجام گرفته است و معمولا در هر پروازی هواپیما به‌طور کامل پر شده است. وی درباره چرایی انتخاب فرودگاه رشت برای بیس‌شدن ATR‌ها، گفت: خود آقای وزیر بر این امر تاکید دارند که رشت پتانسیل خوبی برای گردشگری و جابه‌جایی مسافران دارد و می‌تواند به عنوان هاب برای فرودگاه‌های شمالی کشور باشد. همچنین پوشش جمعیتی مناسب رشت نسبت به باقی شهرها امکان برقراری پروازهای جدید را فراهم کرده است.

 

ارسال نظر