فرار خط باعث خروج سالن‌های قطار در محور جنوب شد

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۷۲

عبدالکریم درویش‌زاده، مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: «خط‌آهن در مسیر حرکت قطار فوق‌العاده دوم محور جنوب به مقصد تهران در کیلومتر دوم بعد از ایستگاه میان‌آب به علت پدیده «فرار خط» شدید به خود پیچیده و نزدیک به ۷۰سانتی‌متر جابه‌جا شده بود.

به گزارش مهر، درویش‌زاده با اشاره به حادثه دیروز خروج واگن‌های قطار مسافربری در محور جنوب اظهار کرد: طی چند روز گذشته دمای هوا خوزستان به حد ۵۵ درجه رسیده است. روز گذشته، خط آهن در مسیر حرکت قطار فوق‌العاده دوم محور جنوب به مقصد تهران در کیلومتر دوم بعد از ایستگاه میان‌آب به علت پدیده «فرار خط» شدید به خود پیچیده و نزدیک به ۷۰سانتی‌متر جابه‌جا شده بود. وی افزود: خوشبختانه قطار از «فرار اول» خط عبور می‌کند اما در نقطه «فرار دوم» واگن‌ها از خط خارج می‌شوند. مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به اقدامات انجام‌ شده از سوی این اداره کل گفت: بلافاصله بعد از وقوع حادثه مسوولان و گروه فنی راه‌آهن جنوب به محل وقوع حادثه اعزام شدند و طبق هماهنگی ‌انجام‌ شده با مسوولان نزدیک به محل حادثه، مسافران واگن‌های خارج‌ شده به واگن‌های دیگر منتقل شدند. درویش‌زاده اظهار کرد: براساس وقوع حادثه روز گذشته در محور جنوب از ۱۱سالن موجود در قطار، ۳سالن از خط خارج و ۲سالن نیز در میان سالن‌های روی خط و خارج‌ شده، قطار گرفته بود که پس از جداسازی این سالن‌ها قطار با ۶ سالن به حرکت خود ادامه داد. وی گفت: قطار پس از توقف در ایستگاه هفت‌تپه ۲سالن و در ایستگاه اندیمشک ۳سالن دیگر به‌ قطار اضافه شد تا مسافران با آسودگی خاطر به سمت مقصد سفر کنند.

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به اظهارنظر امروز صبح مجری رادیو جوان مبنی بر اینکه فرسودگی باعث بروز حادثه در محور جنوب شده و مسوولان راه‌آهن باید به این موضوع توجه داشته باشند، تصریح کرد: خطی که حادثه روز قبل در آن به وقوع پیوست در برنامه کلان شرکت راه‌آهن مورد بازسازی قرار گرفته و فقط چند بلاک در منطقه زاگرس و لرستان درحال بازسازی است بنابراین مشکل فرسودگی در کار نبوده است.

درویش‌زاده با توجه به فصل گرما و اقدامات قابل انجام روی خطوط ریلی تاکید کرد: باید خطوط ریلی به خصوص در زمان اوج گرما به طور کامل تحت کنترل قرار گیرد و قبل از حرکت قطارهای مسافری، درزین پیشرو به روی خط اعزام شود هر چند پدیده فرار خط در زیر قطار رخ می‌دهد. همچنین در صورت وقوع حوادث مشابه خط را برش زده و اقدامات لازم در اسرع وقت انجام می‌شود.

روز سه‌شنبه 3سالن قطار مسافری خرمشهر- تهران در منطقه میان‌آب- هفت‌تپه از خط خارج شد و تمام مسافران در سلامت کامل و با انتقال به سایر سالن‌ها از طریق همان قطار به مسیر خود ادامه دادند.

 

 

ارسال نظر