ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۵۲

انتقاد از اقدام‌های شهرداری در ماه‌های پایانی مدیریت

محمدمهدی تندگویان نایب‌رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، از بررسی تبلیغات دقیقه 90 شهرداری تهران در شورای شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان با اشاره به حواشی اخیر تبلیغات دقیقه 90 شهرداری تهران که تبلیغات در محیط مترو را به مدت 42 ماه پیش‌فروش کرده بود و انتشار نامه‌یی منتسب به مدیر عزل شده بازرگانی مترو که در فضای مجازی قرار گرفت، با بیان اینکه موضوع تبلیغ نه تنها در مترو بلکه در سطح شهر تهران مبهم است، گفت: پیش از این درخصوص وضعیت تبلیغات در سطح شهر تهران از شهردار تهران سوال پرسیده بودم که معاون برنامه‌ریزی‌اش به سوال من پاسخ داد که عملا موردقبول نیست و به جمع‌بندی نرسید. وی با بیان اینکه در زمینه تبلیغات شهر تهران نه مدل انجام مناقصه، نه نحوه واگذاری و نه دسترسی به سامانه تبلیغات شهری مشخص است، گفت: پیرو این فضای مبهم و غیرشفاف هر مدل تبلیغی می‌تواند اتفاق بیفتد. تندگویان ضمن هشدار نسبت به پیش‌فروش شهر در ماه‌های پایانی مدیریت شهری، گفت: شهرداری متاسفانه در بخش‌های دیگر نیز چنین عملکردی داشته به‌گونه‌یی که شاهد هستیم در بحث پرداخت بدهی‌های شهرداری نه تنها هیچ گزارش مشخص و معلومی درخصوص میزان دقیق بدهی‌های شهرداری نداریم بلکه هر ماه شهرداری اعلام می‌کند که میزان بدهی‌ها کمتر شده اما جای سوال است که بر چه اساس و پرداخت از چه منابعی این بدهی‌ها کمتر شده است و متاسفانه شاهد هستیم املاک موجود را در مقابل مطالبات پیمانکاران تهاتر می‌کنند و این سبب از بین رفتن املاک بزرگ مقیاس می‌شود. وی با بیان اینکه پیش‌فروش شهر که موجب می‌شود مدیریت بعدی به چالش کشیده شود، قابل‌قبول نیست، گفت: در مورد حواشی ایجاد شده درخصوص پیش‌فروش 42 ماهه تبلیغات در فضای ایستگاه‌های مترو این موضوع قطعا در شورای شهر بررسی خواهد شد اما واقعیت این است که وقتی برای یک موضوع که پاسخ هم داده نشده سه سال و نیم زمان برد این موضوع با مهلت دو ماهه مانده از عمر شورای شهر ابتر خواهد ماند و صحت و سقم نامه منتسب به مدیر عزل شده مترو نیز احصا و در صورت تایید موضوع در صحن شورای شهر پیگیری خواهد شد.

۱۴ صندوق تهران مجددا کنترل می‌شود

محمد محمودی شاه‌نشین رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، در کشور گفت که بنا به درخواست چمران و تعدادی از اعضای لیست خدمت، ۱۴ صندوق در شهر تهران کنترل مجدد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمد محمودی شاه‌نشین توضیح داد: بعد از تایید انتخابات شوراها در استان تهران توسط هیات نظارت بر استان، آقای چمران و تعدادی از اعضای لیست خدمت درخواست کنترل مجدد ۱۴ صندوق را از هیات مرکزی مطرح کردند، بر همین اساس تیمی با مسوولیت آقای کولیوند این کار را انجام خواهد داد.

وی افزود: منظور از کنترل مجدد آن است که صورت‌جلسات این ۱۴ صندوق که در دست هیات نظارت، معتمدان محلی و فرمانداری است، با یکدیگر تطبیق داده می‌شود. اگر این صورت‌جلسات با یکدیگر تطابق داده نشود صندوق‌ها باز شده و دوباره کنترل می‌شود و اگر اختلاف معناداری باشد آن را در هیات مرکزی مطرح می‌کند.

محمودی شاه‌نشین یادآور شد: این کار براساس بند ج ماده ۶۱ قانون انتخابات شوراها انجام می‌شود که طبق آن رسیدگی نهایی به پرونده‌ها، شکایات و مستندات صندوق‌ها برعهده هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهاست. طبیعتا اگر ایرادی وجود داشته باشد از هیات نظارت استان می‌خواهیم بررسی‌های مجدد را انجام دهد. این روند غیر از تهران در حال حاضر در آبادان و کرمانشاه انجام می‌شود که هنوز گزارش آن به هیات مرکزی ارائه نشده و اردبیل نیز بعد از تایید طبق درخواست کنترل مجدد شد و با این کنترل مجدد بر انتخابات صحه گذاشتند. وی گفت که بعید است این کنترل مجدد در ۱۴ صندوق تهران باعث تغییر نتیجه آرا شود چون پیش از این ۵۰۰ رای اول تهران در ۱۵ صندوق یک‌بار کنترل شده است و مغایرتی دیده نشده اکنون نیز درخواست کنترل ۱۴ صندوق خاص را مطرح کرده که بعید است باعث ایجاد تفاوت در نتیجه آرا شود.

 

ارسال نظر