جلسه متفاوت شورای شهر تهران در باغ کتاب

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۵۰

گروه راه و شهرسازی|

جلسه روز گذشته شورای شهر تهران با جلسات دیگر کمی متفاوت بود. جلسه روزهای یک‌شنبه که به شکل غیرعلنی برگزار می‌شد، این هفته به شکل علنی و در باغ کتاب تهران که به‌تازگی افتتاح شده، برگزار شد. تفاوت دیگر این جلسه حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران در این جلسه بود.

به گزارش «تعادل»، هر چند جلسه علنی هفته گذشته با حضور تعداد اندکی از اعضا برگزار شد و مهدی چمران رییس شورا، در این باره به اعضای شورا تذکر داد، اما روز گذشته تعداد کمتری از اعضا به باغ کتاب آمدند و جلسه با حضور 14 نفر از

 31 نفر شورا برگزار شد. عباس جدیدی هم که هفته گذشته از غیبت همکارانش انتقاد کرده بود، خود از غایبان جلسه دیروز بود.

محمدباقر قالیباف با اشاره به انتقاداتی که به ساخت و سازهای بی‌رویه در دوره مدیریت او می‌شود، گفت: من متاسفم که بعضی‌ها می‌گویند چرا این‌قدر ما در این دوران اتوبان ساختیم. اگر شهر اختیارش به دست شهرداری و شورای شهر بود ما اجازه نمی‌دادیم روزی هزار ماشین به شهر اضافه شود. وقتی آن طرفش در دست ما نیست (تولید ماشین) ما مجبوریم برایش راه بسازیم. قالیباف ادامه داد: ما در شهرداری اقتصاد فرهنگی را متحول کردیم الان در سطح تهران 400 کتابخانه وجود دارد که 70 عدد آن شبانه‌روزی است. قالیباف باز هم منتقدانش در مورد ساخت و سازها را مخاطب قرار داد و گفت: یک چیزهایی می‌گویند که انسان متحیر می‌شود چطور پاسخ‌شان را بدهد. می‌گویند رفته برج میلاد را ساخته و به چه دردی می‌خورد! تاریخ‌ها را عوض می‌کنند. وقتی ما وارد شهر تهران شدیم برج میلاد همچون یک میله نیمه‌کاره وسط شهر رها شده بود آن وقت پل طبیعت تفکر شماست؟ و آن میخ نیمه کاره تفکر ما بود. اشکالی ندارد ما صبور هستیم. او مساله اصلی در کشور را بحران مدیریت دانست و تصریح کرد: در چرخه تولید، توزیع، ترویج و مصرف به جای آنکه اصلاح را از تولید شروع کنیم باید از مصرف آغاز می‌کردیم. چالش اصلی ما مدیریت در همه حوزه‌ها از جمله سیاست داخلی و خارجی است. او مشکلات امروز تهران را ناشی از نبود مدیریت یکپارچه شهری دانست و ادامه داد: مهم‌ترین مشکل شهر در حال حاضر نبود درآمد پایدار است چراکه در سال گذشته دولت درآمد پایدار را با ارزش افزوده منهدم کرد. دولت باید مناطق محروم را در اولویت بگذارند اما نباید از حق و حقوق یک شهر برای جای دیگری بزنند.

او با تاکید بر اینکه در دوره خود بیشترین طرح‌های جهادی حمل و نقل عمومی در مناطق جنوبی تهران بوده است، اظهار کرد: ما در باغ تهران قصد داریم بازار کتاب را رونق دهیم نه اینکه بخواهیم جای انتشارات را بگیریم از جمعه تا امروز باغ کتاب

 130 میلیون فروش داشته که متعلق به شهرداری نیست بلکه به انتشاراتی‌ها تعلق دارد.

 وصله ناجور تپه‌های عباس‌آباد

در ادامه این جلسه مهدی چمران رییس شورای شهر با اشاره به ساخت بانک مرکزی در تپه‌های عباس‌آباد، آن را وصله ناجور خواند و گفت: بانک مرکزی یک وصله ناجور در تپه‌های عباس‌آباد است و مشخص نیست چه ربطی به این مرکز فرهنگی دارد. قرار شده بود، هیچ کاربری جز فرهنگی در این مجموعه ساخته نشود، اما ساختمان بانک مرکزی تا ۱۵ طبقه هم رفت‌.

 

ارسال نظر