ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۷۸

منابع مالی اتصال ریلی ایران-عراق تامین شد

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن گفت: تامین مالی برای پروژه فوق در کشور انجام شده و در حال مذاکره با عراق هستیم و در سفر نخست‌وزیر عراق به ایران قرار شد، شرکت‌های ایران مذاکرات خود را با راه‌آهن عراق شروع کنند.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نورالله بیرانوند افزود: اتصال شبکه ریلی ایران به عراق یکی از طرح‌های مهم است که به دنبال اجرای آن هستیم و ایران و عراق، توافقات لازم را برای این پروژه در ساخت پل و ۳۵ کیلومتر مسیر در داخل عراق انجام داده‌اند.

وی اظهارکرد: یکی از حلقه‌های مفقوده، شبکه ریلی در استان خوزستان است و مذاکراتی را شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان داشته که خط شوشتر به مسجد سلیمان متصل شود تا کارخانه پتروشیمی به راحتی بتواند محصولات خود را صادر کند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل ونقل راه‌آهن ادامه داد: برای ایجاد مزیت رقابتی در بخش ریلی، سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی همچون سرمایه‌گذاری در مناطق محروم لازم است، راه‌آهن کشور بازگشت اصل و سود سرمایه‌گذاری را تضمین می‌کند تا نوسانات ارزی در راه‌آهن پوشش داده شود.

وی بیان کرد: امروز مهم‌ترین پروژه‌های مشارکت راه‌آهن با بخش خصوصی در خوزستان شکل گرفته است مثل پروژه سربندر به خرمشهر که با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

افتتاح قطعه ۴ کنارگذر جنوبی تهران تا ۲ ماه آینده

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها درباره عملیات تکمیل آزادراه کنارگذر جنوبی تهران گفت: قطعه چهارم این آزادراه از منطقه چرم‌شهر تا آزادراه تهران - قم 38کیلومتر طول دارد که در دو ماه آینده افتتاح می‌شود‌.

محمدحسین میرشفیع در گفت‌وگو با فارس افزود: این آزادراه، 9 تبادل روی آزادراه‌ها و جاده‌های کشور دارد و ترافیک منتهی به پایتخت را درهر مسیر منتقل می‌کند.

وی اظهار کرد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران 158 کیلومتر طول دارد که در چهار جبهه کاری فعال است و هم‌اکنون 24درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

میرشفیع با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم شریک دو‌لت در این پروژه، سرمایه‌گذار و‌ پیمانکار است، ادامه داد: از سال 95 که عملیات اجرایی پروژه آغاز شد، طبق برنامه مقرر شد این پروژه در زمان حدود چهارسال به اجرا برسد که قرارگاه در عملکردی مناسب این پروژه را زودتر از موعد تحویل می‌دهد یعنی زمان چهار سال برای اجرای این پروژه به حدود سه سال کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: سهم دولت در سرمایه‌گذاری این پروژه 30‌درصد و سهم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) 70درصد است، ضمن آنکه قرارگاه پیمانکار پروژه است.

آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به عنوان یکی از حلقه‌های مفقود کریدور ترانزیتی شرق به غرب از منطقه آبیک در حاشیه آزادراه کرج - قزوین شروع شده و به آزادراه قم - گرمسار در منطقه چرم‌شهر ‌متصل می‌شود.

افتتاح مسکن مهر مشکل‌دار فاز ۹ از ماه آینده

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به مانع دیوار حائل فاز ۹ قدیم در افتتاح و تحویل واحدهای مسکن مهر گفت: از ماه آینده افتتاح واحدهای این فاز پس از رفع مانع چند ساله دیوار حائل آغاز می‌شود.

سعید غفوری در گفت‌وگو با تسنیم ضمن بیان اینکه دیوار حائل باید سال 91 به صورت اصولی اجرا می‌شد، تصریح کرد: یکی از موانعی که باعث شده تا نتوانیم واحدهای آماده این فاز را تحویل متقاضیان دهیم، همین دیوار حائل بوده است.

وی تاکید کرد: با وجود همه موانع موجود براساس برنامه‌ریزی انجام شده از ماه آینده (مردادماه 96) در فاز 9 قدیم واحدهای مسکن مهر افتتاح شد و تحویل دادیم.

حدود چهار سال از پروسه تکمیل این واحدها می‌گذرد که البته اواخر سال آینده 200 واحد فاز 9 افتتاح شد.

افزایش سقف کمک‌های بلاعوض روستاییان به   8میلیون تومان

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی گفت: امسال با وجود کمبود منابع مالی سقف کمک‌های بلاعوض برای نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی را به 80میلیون ریال افزایش داده‌ایم.

عزیزالله مهدیان درگفت‌وگو با ایرنا افزود: منابع مالی کمک‌های بلاعوض بنیادمسکن از محل حساب 100 امام بسیار محدود است، اما تلاش می‌شود که این کمک‌ها به برخی روستاییان که آورده‌یی برای مقاوم‌سازی واحدهای خود ندارند، پرداخت شود.

به گفته این مقام مسوول در بنیاد مسکن، سال گذشته سقف این کمک‌ها 40میلیون ریال بود و در مجموع بنیاد مسکن موفق شد در سال 1395 به بیش از 140هزار نفر از روستاییان نیازمند برای نوسازی واحدهای خود کمک‌هایی بین 10 تا 40 میلیون ریال ارائه دهد.

وی پیش‌بینی کرد: امسال نیز کمک‌های بلاعوض بنیاد مسکن به روستاییانی که آورده‌یی برای نوسازی یا مقاوم واحدهای خود ندارند به 14 یا 15 هزار واحد می‌رسد.

مهدیان افزود: برخی روستاییان به علت مشکلات مالی نتوانستند از تسهیلات بانکی استفاده کنند و خانه‌های آنها همچنان فرسوده و خطرناک است، بنابراین بنیاد مسکن این روستاییان را به مقاوم‌سازی واحدهای خود تشویق می‌کند.

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه از 5میلیون و 300هزار واحد مسکن روستایی در کشور تاکنون 2میلیون و 300هزار واحد آن مقاوم‌سازی شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون 43 یا 44‌درصد واحدهای مسکن روستایی در سطح کشور نوسازی یا مقاوم‌سازی شده که بیش از 40‌درصد آن با نظارت بنیاد مسکن انجام شده است.

وی درباره برنامه بنیاد مسکن برای مقاوم‌سازی واحدهای روستایی یادآور شد: برنامه بر این است که تا سال 1405 مقاوم‌سازی 75‌درصد واحدهای مسکن روستایی در کشور انجام شود.

به گفته مهدیان از سال 84 تاکنون یک‌میلیون و 540هزار واحد روستایی در سطح کشور نوسازی شده، 350هزار واحد بازسازی شده و بخشی نیز توسط خود مردم در روستاها ساخته شده است.

به گزارش ایرنا، با حمایت دولت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون سالانه 200هزار واحد روستایی با استفاده از تسهیلات 180 تا 200میلیون ریالی بانک‌های عامل نوسازی می‌شود.

پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن روستایی در مناطق مرزی ۲۰۰میلیون ریال و برای سایر مناطق روستایی ۱۸۰میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

بازگشت تسهیلات پرداخت شده برای ساخت مسکن روستایی با سود ۵‌درصد و در اقساط ۱۲ساله است.

درآمد 64 میلیاردی شهرداری از زباله‌های خشک

محمد حقانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طرح حفاظت از پارک پردیسان گفت: 50 میلیارد تومان بودجه برای این پارک در نظر گرفته‌ایم که محیط زیست به دلیل مشکلاتی که در گذشته داشت از تحویل پارک پردیسان به شهرداری خودداری کرد.

به گزارش فارس، محمد حقانی با بیان اینکه در خصوص دفاع از باغات برنامه‌های زیادی در دستور کار وجود داشت، گفت: موج عظیمی از گزارش‌های مردمی به دست ما رسیده است که البته توان رسیدگی به تمام آنها وجود نداشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تهیه شناسنامه باغات گفت: این موضوع سال‌ها به گوش نمی‌رسید و امروز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری خیلی خودش را نیازمند نظام برنامه‌ریزی نمی‌داند، گفت: اگر این طور بود، می‌توانستیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

به گفته حقانی عدم همکاری مدیریت اجرایی شهرداری برای ما مشکلاتی ایجاد کرد و بارها به قالیباف گفتیم شما می‌توانید در جایگاه ارتقای نقش شورا تاثیرگذار باشید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این موضوع که بانک‌ها حق ندارند در شهرداری‌ ساخت‌وساز کنند، گفت: بسیاری از بانک‌ها در حال ورشکست شدن هستند به خاطر اینکه سراغ خریدن زمین و همچنین باغات رفته‌اند. به اعتقاد حقانی، بانک‌ها نباید به دنبال لقمه چرب و راحت‌الحلقومی مانند تراکم‌خریدن و ساختمان‌سازی بروند.

وی ادامه داد: اگر شورای پنجم کارهایی که ما در کمیسیون سلامت انجام داده‌ایم را ادامه دهد، بسیاری از مسائل محیط زیست قابل حل است. حقانی به طرح حفاظت از پارک پردیسان اشاره کرد و گفت: این طور مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد 50 میلیارد تومان کمک به آنها کنیم ولی به دلیل مشکل محیط زیست که از گذشته داشت؛ محیط زیست حاضر نشد پارک پردیسان را تحویل شهرداری دهد.

حقانی با بیان اینکه در ابتدای شروع به کار شورای چهارم، درآمد شهرداری در زمینه پسماند 13میلیارد تومان بود و امروز درآمد شهرداری 64 میلیارد تومان است. به گفته حقانی 283میلیارد تومان شهرداری در زمینه بهای خدمات پسماند درآمدزایی داشته است.

وی با بیان اینکه شهرداری به ما اعداد و ارقام اعلام نمی‌کرد، گفت: چطور می‌توانستیم بدون اعداد و ارقام نظارت کنیم. به گفته حقانی شهرداری درآمد پایدار که هیچ درآمد غیرپایدار هم ندارد. این موضوع را بر اساس چیزی که در شهرداری می‌بینم، اعلام می‌کنم. وی تاکید کرد: شهرداری باغات و زمین‌های ذخیره را فروخته و همچنین از پیش، زمین‌ها را واگذار کرده است اما با این حال ظرفیت‌های زیست محیطی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها این شهر را از حالت بحران خارج کرد.

 

ارسال نظر