در شهر

۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۷۷

 عزمی برای شفاف‌سازی در شهرداری وجود ندارد

رحمت‌الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در مورد دستاوردهای چهارساله این کمیسیون در شورای شهر گزارشی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، رحمت‌الله حافظی در نشست خبری که برای تشریح عملکرد چهارساله کمیسیون سلامت، محیط زیست و ایمنی شورای شهر تهران برگزار شد گفت: در بحث ایمنی شهر تهران اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه‌یی که 7000 ساختمان که ایمنی آنها مورد تایید نیست در شهر شناخته شده  است، این ساختمان‌ها به سه دسته پرخطر، میان خطر و کم خطر تقسیم شدند که برای نخستین بار با تمام سازمان‌های دخیل که اداره ساختمان در حیطه وظایف آنهاست مکاتبه کرده و خواستار ایمن‌سازی آنها شدیم. حافظی در مورد آخرین وضعیت تذکرش در خصوص سوله‌های مدیریت بحران نیز با بیان اینکه تغییر کاربری سوله‌های مدیریت بحران محرز شده و بخشی از آنها به انباری، قسمتی اداری و بخش دیگر هم به سازمان‌های خارج از مجموعه شهرداری واگذار شده است، گفت: در قالب تذکر این موضوع را به شهرداری اعلام کردیم، اما تاکنون پاسخی وصول نشده و اگر توضیحاتشان غیر قابل قبول باشد قطعا این موضوع در دستور کار شورای بعد قرار خواهد گرفت. متاسفانه عزمی برای شفاف‌سازی در شهرداری وجود ندارد. وی در مورد حواشی جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر با بیان اینکه شائبه‌هایی درخصوص نحوه افتتاح خط 7 مترو وجود داشت که ایمن نیست، اظهار کرد: بر همین اساس مقرر شد که بازدیدی از خط 7 داشته باشیم اما با وجود آنکه بارها پیگیر روز و زمان بازدید بودم اما با این ادعا که با دفترم مکاتبه شده نتوانستم در بازدیدی که اعضای کمیسیون حمل و نقل و عمران داشتند شرکت کنم؛ اما منتها گزارشی منحصربه‌فرد در اختیارم قرار گرفت که تنها در اختیار چند مدیر ارشد شهرداری قرار دارد و حتی مدیران سطح میانی و پایین نیز این گزارش را ندیده بودند و باید اعلام کنیم بزرگ‌ترین دغدغه ما ایمنی است، چرا که باید 80 درصد هواکش‌های تونل میانی افتتاح می‌شد اما تنها 14درصد آنها به افتتاح رسیده و این در حالی است که فاصله دو ایستگاه 7کیلومتر است و اگر در این میان اتفاقی رخ دهد، نه راه خروج و نه هوایی برای تخلیه مسافران وجود ندارد و شخص شهردار تهران باید سلامت شهروندان را تضمین کند و اگر نمی‌تواند با چه مبنا و اساسی اجازه می‌دهد این خط به بهره‌برداری برسد.

 

 مذاکره بنیاد مستضعفان با شهرداری برای ساخت پلاسکو

حدود 6 ماه از حادثه پلاسکو می‌گذرد و در این مدت هنوز مسوولان به تصمیم قطعی برای سرنوشت پلاسکو نرسیده‌اند. از یک سوی بنیاد مستضعفان اعلام کرده‌ درصدد است تا ظرف مدت دوسال پلاسکوی جدید بسازد و از سوی دیگر شهرداری معتقد است با توجه به طرح جامع امکان ساخت مجتمع جدید وجود ندارد. محمد سعیدی‌کیا درباره آخرین وضعیت پیگیری بازسازی ساختمان پلاسکو نیز اظهار کرد: بنده در روزهای ابتدایی این حادثه تلخ اعلام کردم که بنیاد مستضعفان می‌تواند ظرف دو سال این ساختمان را بازسازی کند که البته این موضوع منوط به دریافت پروانه ساخت از شهرداری خواهد بود. ما در طول ماه‌های گذشته مذاکراتی جدی با شهرداری داشته‌ایم و هنوز بحث‌ها ادامه دارد.  وی با اشاره به برخی مشکلات شهری در بازسازی دوباره پلاسکو عنوان کرد: شهرداری بیان می‌کند با توجه به طرح جامع امکان ساخت ۱۵طبقه‌یی پلاسکوی جدید وجود ندارد. از سویی دیگر ما ۶۰۰ واحد تجاری ثبت شده در این مجتمع داریم که تمام آنها حقوقی دارند و پس از بازسازی باید به حقوق تعیین شده خود برسند. طرح بنیاد مستضعفان این است که براساس استانداردهای روز و لحاظ کردن پارکینگ کنار این پروژه ساختمان جدید پلاسکو را بسازد که برنامه‌ریزی و مذاکرات در این رابطه ادامه دارد.  رییس بنیاد مستضعفان درباره چرایی اعتراض کسبه پلاسکو نیز اظهار کرد: بعضی از مغازه‌‌داران معتقد بودند پنج طبقه باقیمانده از پلاسکو می‌تواند با یک بازسازی سطحی به بهره‌برداری برسد، اما این بخش از ساختمان به لحاظ ایمنی و با توجه به استانداردهای موجود به نظر نمی‌رسد که قابل استفاده باشد لذا پس از دریافت مجوزهای لازم ساختمان جدید با آیین‌نامه و مقررات ایمنی کامل ساخته خواهد شد.

 

ارسال نظر