ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۰۱

رکورد ریل‌گذاری کشور شکسته شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکید دولت یازدهم بر تکمیل شبکه ریلی کشور اعلام کرد: در سه ماه ابتدایی سال جاری 241کیلومتر ریل‌گذاری جدید انجام و با این اقدام رکورد ریل‌گذاری در کشور شکسته شد.

به گزارش ایسنا، خیراله خادمی اظهار کرد: هم‌اکنون 3438کیلومتر راه‌آهن، در دست ساخت و 4916 کیلومتر در دست مطالعه قرار دارد که از این میان تکمیل کریدورهای ترانزیتی و اتصال مراکز استان‌های استراتژیک کشور به شبکه ریلی به عنوان برنامه اجرایی چهارساله دولت در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: برای تکمیل شبکه ریلی حدود 80هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و از این رو با توجه به کمبود منابع اعتباری در کشور اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد. خادمی درباره جزییات این اولویت‌بندی اظهار کرد: اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌ها در سه حوزه راه‌آهن، راه و آزادراه صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به 140هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشیم، این در حالی است که اعتبار سالانه شرکت ساخت حدود 3 تا 4هزار میلیارد تومان است.

معرفی عامل کندی پیشرفت قطعه یک آزادراه تهران-شمال

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به پیشرفت 85 درصدی قطعه یک آزادراه تهران-شمال گفت: براساس برنامه قرار بود این قطعه در بهار سال ۱۳۹۶ تکمیل شود، اما زمستان سال قبل زمستان سختی بود و با توجه به دمای منفی ۲۰درجه امکان سرعت دادن به تکمیل پروژه وجود نداشت. محمد سعیدی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از سوی دیگر رانش و جابه‌جایی کوه با حجم حدود 2میلیون مترمکعب منجر به اصلاح مجدد مسیر و تاثیرگذاری بر زمان پروژه شده است اما با وجود این، در حال حاضر شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی قطعه یک آزادراه هستیم.

وی درباره‌ آخرین وضعیت منطقه دوم و سوم این آزادراه گفت: در قطعه دوم، چهار مناقصه مختلف برگزار شد و در حال حاضر کار به پیمانکاران ابلاغ شده است. رییس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: در قطعه سوم هم سرمایه‌گذاران کره‌یی اعلام آمادگی کردند تا فاینانس این بخش را بر عهده بگیرند اما پیشنهادات دیگری هم برای تامین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری از کشورهای مختلف و همچنین پیمانکاران ایرانی ارائه شده است. سعیدی‌کیا درباره زمان تکمیل کامل آزادراه تهران – شمال اظهار کرد: با وجود تمام دشواری‌ها به نظر می‌رسد که تا سال ۱۴۰۱ امکان بهره‌برداری کامل از این پروژه وجود دارد. وی درباره‌ جزییات قراردادهای مالی آزادراه تهران – شمال گفت: این پروژه‌ با مشارکت بنیاد و وزارت راه با 50درصد آورده مالی دولت و 50درصد سرمایه‌گذاری بنیاد و توسط بنیاد ساخته می‌شود.

انسداد محور هراز 18 تا 21 تیر

رییس پلیس راه ویژه شرق استان تهران از انسداد محور ارتباطی هراز از روز یک‌شنبه (فردا) 18 تیرماه تا روز چهارشنبه 21 تیر ماه جاری خبر داد.

سرهنگ سیاوش محبی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: جاده هراز واقع در استان‌های مازندران و تهران از 18 تیرماه تا 20 تیر از ساعت 6 صبح الی 18 مسدود است. وی اظهار کرد: در روز چهارشنبه 21 تیر ماه هم تردد در محور هراز از 6 صبح الی 12 ظهر ممنوع است. رییس پلیس راه ویژه شرق استان تهران، دلیل انسداد این مسیر ارتباطی را انجام عملیات کارگاهی در محدوده کیلومتر 85 تا 86 (محدوده پیچ ابتهاج) عنوان کرد و گفت: مسافران برای تردد از این محور به سمت مناطق شمالی باید از مسیر جایگزین فیروزکوه و کندوان استفاده کنند.

اعزام حجاج از20 فرودگاه از اول مردادماه

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ۲۰فرودگاه کشور از اوایل مردادماه، آماده اعزام ۸۵ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسین اسفندیاری افزود: امسال بیش از ۸۵ هزار زائر ایرانی از فرودگاه‌های داخلی عازم مدینه منوره و مکه مکرمه می‌شوند که سهم فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) حدود ۲۵هزار و ۲۰۰ زائر است. وی با بیان اینکه برای اعزام زائران ایرانی به عربستان با سازمان حج و زیارت هماهنگی‌های لازم انجام شده است، گفت: امسال ۱۰هزار و ۴۰۰نفر از فرودگاه مشهد، 7هزار زائر از گرگان، ۶هزار و ۴۰۰ نفر از اصفهان و 5هزار نفر از فرودگاه اهواز به این کشور اعزام می‌شوند. اسفندیاری ادامه داد: با تعیین مسوولان عملیات حج تمام فرودگاه‌های کشور از ۴۵ روز پیش برای عزیمت زائران ایرانی آماده شده و بیش از ۸۶ هزار زائر ایرانی امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند.

 

ارسال نظر