در شهر

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۰۰

 حمایت عضو شورای پنجم از عضو شورای چهارم

مجید فراهانی، عضو منتخب شورای شهر پنجم توهین به عضو شورای شهر را توهین به مردم دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی با اشاره به حواشی جلسه روز سه‌شنبه گذشته شورای شهر که در آن جمعی از مدیران شهری با رحمت‌الله حافظی، عضو شورای شهر که اقدام به ارائه‌ گزارشی درخصوص وضعیت خط 7مترو کرده بود، مشاجره داشتند، گفت: از قبل گزارش‌هایی به اعضای منتخب شورای شهر مبنی بر اینکه خط 7مترو به هیچ عنوان واجد شرایط افتتاح نبوده، رسیده است.

وی با بیان اینکه براساس این گزارش بسیاری از تجهیزات ضروری و مسائل اصلی که با جان و سلامت مردم سروکار دارد در این خط تعبیه نشده، اظهار کرد: علاوه بر نبود هواکش و پله فرار در بسیاری از ایستگاه‌های عبوری، گزارش‌ها نشان می‌داد که شاهد پیشرفت فیزیکی کمتر از 14درصد در این خط هستیم.

عضو منتخب شورای شهر پنجم با بیان اینکه قطعا موضوع ایمنی خط 7مترو در شورای بعدی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: روی سخن من عمدتا درخصوص لشکرکشی مدیران شهری علیه عضو شورای شهر که نماینده مردم است، قرار دارد؛ به گونه‌یی که متاسفانه در جلسه روز سه‌شنبه شورا با اینکه شاهد توهین‌های مدیران شهری و معاون شهردار به حافظی بودیم اما متاسفانه عکس‌العمل مناسبی در جهت اعتراض به این توهین‌ها را شاهد نبودیم.

فراهانی با بیان اینکه مدیران و معاونان شهری یادشان رفته که مشروعیت و مقبولیت شهردار و معاونانش نشأت گرفته از اعضای شوراست، گفت: توهین به نماینده مردم و لشکرکشی علیه او در درجه اول توهین به مردم محسوب می‌شود و این نشان می‌دهد که مدیران حق طبیعی نماینده مردم که همان نظارت بر عملکرد شهرداری است را نشناختند.

 ادامه فعالیت شوراها طبق قانون تا 12 شهریور

رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره پایان فعالیت شوراها در سراسر کشور گفت: طبق قانون قبلی، زمان پایان شوراها در سراسر کشور همچنان ۱۲شهریور ماه است البته مجلس شورای اسلامی مصوبه‌یی درخصوص پایان فعالیت شوراهای کشور به تصویب رساند که برابر آن باید فعالیت شوراها در مرداد ماه به پایان برسد اما این مصوبه هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده بنابراین پایان فعالیت شوراها همچنان براساس قانون قبلی ۱۲شهریور ماه است. به گزارش ایسنا، مهدی چمران در چهل و یکمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به کمبود آب در سراسر کشور گفت: با توجه به کمبود آب در سراسر کشور در شرایط بحرانی قرار داریم. لذا باید در این زمینه برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود و توجه ویژه‌یی به کمبود آب در سراسر کشور داشته باشیم.

 جزئیات افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌های تهران

پیمان سنندجی، رییس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران جزئیات افزایش نرخ بلیت اتوبوس را تشریح کرد.

به گزارش مهر، پیمان سنندجی با بیان اینکه از شنبه(10تیر) پس از رأی شورای حل اختلاف درخصوص مصوبه نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال ۹۶ و ابلاغ آن به شهرداری، نرخ‌های جدید اتوبوس اجرایی شد، گفت: در تمامی خطوط اتوبوسرانی به طور متوسط ۱۵درصد نرخ بلیت‌ها افزایش پیدا کرد و درحال حاضر میزان افزایش توسط بنرها اطلاع‌رسانی شده و تمام سیستم‌های هوشمند و کارتخوان نیز به‌روزرسانی شده است.

وی یادآور شد: اگر دستگاه بلیت‌های اعتباری در اتوبوسی خراب باشد همچنان مسافران اتوبوس می‌توانند از پرداخت بلیت خودداری کنند و در صورت تخلف حتما این موضوع را اطلاع‌رسانی کنند.

سنندجی درخصوص میزان افزایش بلیت اتوبوس گفت: همه خطوط اتوبوسرانی در ۹ مسافت تعریف شده و خطوط بی‌آرتی نیز در 4 مسافت تعریف شده است که از ۴۰۰تا ۶۰۰ تومان بلیت‌ها در بخش دولتی نرخ‌گذاری شده؛ همچنین در بخش خصوصی نیز قیمت بلیت از ۶۰۰ تا ۱۱۰۰تومان است.

رییس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص مشکل پلاک‌گذاری مینی‌بوس‌های یورو۳ توسط پلیس گفت: این مینی‌بوس‌ها متعلق به شرکت واحد نیست و تمامی مینی‌بوس‌هایی که در اختیار شرکت واحد بودند، روند نوسازی خود را طی کرده‌ است. درحال حاضر ۷۰۰دستگاه مینی‌بوس فرسوده تبدیل به تاکسی شده و ۱۲۱مینی‌بوس نیز نوسازی شده است؛ بنابراین مشکل استانداردها مربوط به مینی‌بوس‌های متعلق به شهرداری نیست. سنندجی ادامه داد: مینی‌بوس‌های فرسوده‌یی که درحال حاضر در شهر تهران تردد می‌کنند متعلق به اطراف تهران هستند یا سرویس‌های دربستی است که امیدواریم با ممنوعیت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که درخصوص تردد خودروهای فرسوده در شهر تهران انجام شده دیگر شاهد مینی‌بوس‌های آلاینده در سطح شهر تهران نباشیم.

 

ارسال نظر