ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۴/۱۳ - ۰۰:۲۴:۲۶
کد خبر: ۱۰۲۳۵۳

رشد‌ ۱۰درصدی مصرف گازوییل در سال جاری

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری با تاکید بر اینکه ادعای ‌رشد ۱۲درصدی مصرف گازوییل توسط ناوگان حمل و نقل در سال جاری صحت ندارد، گفت: این رقم کمتر از ۱۰درصد است. ضمن آنکه امسال در حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری، افزایش ۶درصدی درحجم ترددها را شاهد بودیم.

شهرام آدم‌نژاد در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: ‌کمیته کارگروه پیمایش جهت تعیین میزان سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری در دو سال گذشته تصمیمات متعددی اتخاذ کرده که از جمله مهم‌ترین آنها، نزدیک کردن میزان سهمیه سوخت هر خودرو دیزلی به نیاز واقعی ناوگان بر حسب تردد بوده است.

وی اضافه کرد: بر اساس تصمیم این کمیته کارشناسی، در حوزه برون شهری سهمیه سوخت بر مبنای صدور اسناد حمل تخصیص داده می‌شود، در حوزه درون‌شهری نیز از اواخر سال گذشته ثبت‌نام ناوگان آن از طریق سایت www.utcms.ir توسط وزارت کشور امکان‌پذیر شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری با اشاره به کاهش 60درصدی سهمیه سوخت ناوگانی که تاکنون در سامانه وزارت کشور ثبت‌نام نکرده‌اند، ‌اضافه کرد: ‌با توجه به تخصیص سهمیه سوخت براساس نیاز ناوگان دیزلی، دیگر مقدار مازاد گازوییل در اختیار ناوگان قرار نمی‌گیرد تا به صورت قاچاق یا خارج از شبکه توزیع مصرف شود.

آدم‌نژاد‌ درباره گام بعدی طرح «تخصیص سهمیه بر اساس پیمایش» بیان کرد: نصب تجهیزات موقعیت‌یاب مانند دستگاه GPS روی ناوگان حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری مرحله بعدی پیش‌بینی شده در تکمیل این طرح است که در حال حاضر این دستگاه‌ها روی اتوبوس‌های مسافربری نصب شده و تا ماه آینده نیز روی ناوگان باری قرار می‌گیرد.

45 پروژه در فرودگاه‌های کشور در دست اجراست

عضو هیات‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه درسال جاری اجرای 45 پروژه مهم در فرودگاه‌های کشور در دست اجراست، گفت: تلاش خواهیم کرد 80 درصد این پروژه‌ها امسال به پایان برسد.

غلامحسین باقریان در گفت‌وگو با ایرنا، ساخت پایانه‌های مسافری، توسعه محوطه‌های پروازی، ساخت و بهسازی باند پروازی و احداث ساختمان‌های اداری را از مهم‌ترین پروژه‌های فرودگاهی در کشور عنوان کرد.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها کشور بیان کرد: برای تسریع در انجام طرح‌های توسعه‌یی در فرودگاه‌های کشور قرار شده است، ما هیچ پروژه‌یی را آغاز نکنیم مگر اینکه تمام طرح‌های در دست اجرای شرکت فرودگاه‌ها در فرودگاه‌های کشور به پایان  برسد.

به گفته باقریان، اعتباری معادل 300میلیارد تومان برای تکمیل این 45 طرح در نظر گرفته شده است و علاوه بر این 160میلیارد تومان دیگر برای انجام برخی پروژه‌ها که 2 تا 3 سال آینده در فرودگاه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید، هزینه خواهد شد.

وی توسعه فرودگاه مهرآباد را به عنوان پرترددترین فرودگاه کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بهسازی محوطه پایانه یک فرودگاه مهرآباد، بازسازی و بهسازی توسعه سالن ترانزیت پایانه‌های یک و دو این فرودگاه و اتصال حدود 6 پل تلسکوپی با اعتباری معادل 23میلیارد تومان به ترمینال‌های مهرآباد از مهم‌ترین طرح‌های این فرودگاه در سال جاری است.

عضو هیات‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: هم‌اکنون برای توسعه فرودگاه مهرآباد و ساخت پایانه در این فرودگاه با یک شرکت سرمایه‌گذاری ایتالیایی در حال مذاکره هستیم.

باقریان مشکل بزرگ فرودگاه مهرآباد را نبود زمین برای انجام فعالیت‌های توسعه‌یی عنوان کرد و افزود: زمین‌های این فرودگاه در اختیار برخی نهادها قرار گرفته است و آنها را در اختیار شرکت‌های سازنده خودرو قرار داده‌اند تا به عنوان پارکینگ استفاده شود، در حالی که هر روز به علت نبود زمین در مهرآباد تعدادی از هواپیماها به سایر فرودگاه‌های کشور منتقل می‌شوند و این هزینه زیادی را به شرکت‌ها تحمیل می‌کند.

قابلیت افزایش 3برابری ظرفیت پروازهای عبوری

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: اکنون به‌طور متوسط روزانه بیش از یک هزار پرواز از آسمان ایران عبور می‌کند که این ظرفیت تا سه برابر قابل افزایش است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدرضا رضایی‌کوچی افزود: مجلس و کمیسیون عمران آمادگی دارد در صورت نیاز با تسهیل قوانین و مقررات شرایط مناسبی را برای توسعه صنعت هوانوردی کشور برای شرکت فرودگاه‌ها فراهم کند.

وی ادامه داد: با کاهش نقاط ممنوع و افزایش پروازهای هوایی درآمد شرکت فرودگاه‌های کشور افزایش و روابط تجاری و سیاسی با دنیا توسعه می‌یابد.

رضایی‌کوچی یادآوری کرد: شرکت فرودگاه‌ها یک شرکت درآمد- هزینه‌یی است و باید نیازهای خود را تامین کند اما همزمان باید خدمات ایمن و استاندارد مناسبی را به مردم ارائه دهد.

نماینده جهرم در مجلس گفت: درآمدهای کنونی شرکت فرودگاه‌ها با توجه به ضرورت توسعه صنعت هوانوردی کشور کافی نیست؛ بنابراین باید با حمایت دولت و مجلس منابع مالی بیشتری را به شرکت فرودگاه‌ها اختصاص داد.

 

ارسال نظر