ویژه

۱۴۰۱/۰۹/۲۲ - ۰۲:۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۹۵۲۵۸

افزایش بودجه تجهیزات کمک توانبخشی بهزیستی همدان

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بودجه تامین وسایل کمک توانبخشی استان در سال جاری از سه میلیارد تومان به پنج میلیارد تومان افزایش یافت. امیر کوکاییان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توزیع عادلانه امکانات کمک توانبخشی در گروی نیازسنجی دقیق، پایش، رصد و برنامه‌ریزی است اظهار کرد: اندام مصنوعی، ویلچر، توالت فرنگی، باتری سمعک، تشک مواج، عصا، واکر، سمعک و ساعت گویا از جمله تجهیزات توانبخشی توزیع شده بین مددجویان زیر پوشش استان همدان در سال جاری است. وی با اشاره به فعالیت ۲۱ مرکز روزانه بهزیستی در استان همدان افزود: سه مرکز خدمت رسانی به سالمندان، دو مرکز توانبخشی و آموزش به معلولان ذهنی و بیماران روانی مزمن در طیف اوتیسم در همدان و نهاوند، یک مرکز روزانه کودک کم‌شنوا و خانواده به ۹۰۶ نفر از مددجویان خدمت رسانی می‌کند. معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: ۱۴ مرکز شبانه روزی شامل شش مرکز نگهداری معلولان ذهنی، سه مرکز نگهداری سالمندان، سه مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن و دو خانه حمایتی کوچک برای سالمندان و بیماران روان یاریگر سازمان بهزیستی در نگهداری مددجویان هستند. کوکاییان افزود: یارانه مراکز شبانه‌روزی ۵۰ درصد و در مراکز روزانه ۳۵ درصد افزایش یافته است. وی با اشاره به اینکه نرخ معلولیت در استان همدان ۱.۶۶ و در کشور ۱.۸ ثبت شده است، گفت: ۲۹ هزار و ۳۵۴ مددجو با معلولیت‌های مختلف جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتادگی از خدمات تخصصی و حمایتی بهزیستی این استان بهره‌مند هستند.

تولید روزانه ۵۴ تن تخم‌مرغ در همدان

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: در حال حاضر ۳۱ واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار در استان فعال است و روزانه ۵۰ تا ۵۴ تن تخم‌مرغ تولید می‌شود.  حسین فضلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به جز شهریورماه و مقطعی از مهرماه، روزانه به‌طور متوسط ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن تولید مرغ داشتیم. وی گفت: آبان ماه ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که بیشتر از نیاز استان است و احتمالاً ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن تولید داشته باشیم. معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر نیاز استان ۸۰ تا ۹۰ تن است اضافه کرد: به دلیل افزایش تولید، لاشه مرغ و مرغ زنده به سایر استان‌ها صادر می‌شود. فضلی گفت: بخشی از مرغ مازاد را نیز پشتیبانی امور دام طبق قرارداد و بر اساس قیمت‌گذاری که در کمیته کشوری و استانی انجام شده است خریداری می‌کند.  وی با بیان اینکه در حال حاضر مرغ آرین به صورت ویژه خریداری می‌شود گفت: آنچه مسلم است بازار قیمت را تعیین می‌کند، مرغدار نهاده را با قیمت آزاد می‌خرد و تولید هم با قیمتی که بازار تعیین می‌کند انجام می‌شود.  معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی همدان افزود: در دوره قبل که مرغدار قیمت مصوب را رعایت نکرد با توجه به اینکه مرغ کم و تقاضا بیشتر بود قیمت بالاتر رفت. فضلی گفت: ۲۵ واحد مرغداری، پرونده تعزیراتی داشتند که در جلسه‌ای با حضور استاندار و دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی برای آنها تخفیف گرفتیم تا انگیزه‌ای برای تولیدکننده شود و این موضوع مشوق بهبود جوجه‌ریزی شد.

پروژه بندر خشک استان مرکزی در آستانه اجرایی شدن

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در حال حاضر بندر خشک جانمایی و جلساتی در این خصوص گذاشته شده و در آستانه اجرایی شدن قرار گرفته است.  مهرداد جهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ۸ ماهه سال جاری در سطح استان مرکزی بیش از ۱۳ میلیون تن کالا جابه‌جا شده است. وی با بیان اینکه عمده‌ترین کالاها از شهرستان‌های اراک و ساوه و دلیجان به اصفهان، تهران و خوزستان ارسال شده افزود: در این راستا بیش از ۸ هزار بارنامه صادر شده است. جهانی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف ما جابه‌جایی کالاهای اساسی از بندر امام است در این رابطه استان مرکزی رتبه نهم کشوری را داراست و روزانه ۱۲۳ دستگاه از استان اعزام شده است. وی خاطرنشان کرد: این میزان جابه‌جایی از لحاظ تناژ ۲ درصد و از لحاظ بارنامه ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیریت هوشمند تخصیص و توزیع عادلانه آب در سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ

با اجرای فاز اول پروژه مدیریت هوشمند تخصیص و توزیع آب در سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ، توزیع عادلانه آب در شهرها و روستاهای تحت پوشش طرح که به این سامانه مجهز شدند، صورت گرفت. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: پروژه مدیریت هوشمند سامانه آبرسانی ابتدا در شهر تودشک و سپس در شهر خوانسار پیاده‌سازی شد و نتایج ارزشمند آن به صورت مقالات متعدد در مجلات و کنفرانس‌های متعددی ارایه گردید و هم‌اکنون فاز اول این پروژه، در مدار بهره‌برداری قرارگرفته است. حسین اکبریان افزود: آبفای استان اصفهان، همواره در به‌کارگیری فناوری‌های نوین در صنعت آب و فاضلاب پیشتاز بوده است به‌طوری که هم‌اکنون این شرکت با کمک سامانه تله متری، امکان کنترل اتوماتیک کلیه تاسیسات آبرسانی تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ را دارد. وی خاطرنشان ساخت که هم‌اکنون با توجه به قرار گرفتن سامانه تله متری در سطح مناسبی از پایداری و اطمینان‌پذیری، و نیز اهمیت تحلیل داده‌ها در فرآیندهای تصمیم‌گیری و بهبود بهره وری سازمانی، این شرکت وارد مرحله جدیدی از به‌کارگیری داده‌ها در اتخاذ تصمیمات مدیریتی و توسعه بهره وری سازمانی در بخش بهره‌برداری از آب شرب شده است.

 

ارسال نظر