اخبار

۱۴۰۱/۰۸/۰۳ - ۰۱:۴۴:۳۵
کد خبر: ۱۹۳۷۰۹

وجود ۷۰۰ شغل مستقیم در فضای مجازی

رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق ایران با تاکید بر اینکه در فضای مجازی اقدامات جدی در حوزه کسب‌وکارها در جریان است، گفت: تصمیم‌گیری به یک‌باره درمورد این فضا به معنای تصمیم‌گیری برای ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار شغل در اینستاگرام است. افشین کلاهی در نشست چالش‌های قطعی اینترنت و اثرات آن بر فضای کسب و کارها افزود: زمانی که صحبت از فضای مجازی می‌شود، یکسری تصور می‌کنند که چون فضای غیر واقعی است می‌توان هر تصمیمی برای آن گرفت در حالی که این فضا، یک مدیا است که در آن اتفاقات واقعی رخ می‌دهد. وی با بیان اینکه در این فضای مجازی آدم‌های واقعی، کارهای واقعی انجام می‌دهند، اظهار کرد: در این فضا، اقتصاد واقعی در جریان است و ما حواسمان نیست که تصمیماتی که برای آن گرفته می‌شود، چه میزان می‌تواند در زندگی سایرین تاثیرگذار باشد.کلاهی اضافه کرد: همین طور حواسمان نیست که فضای مجازی در دنیای امروز فانتزی نیست و یکی از زیر ساخت‌های اساسی است که هر کسی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد و همانند زیر ساخت‌های دیگر، جزو نیازهای اساسی به شمار می‌رود.رییس مجمع تشکل‌های دانش بنیان تاکید کرد: هنر حکومت‌ها این است که با حفظ نیازهای اساسی مردم در کف هرم نیازها، تلاش کنند تا نیازهای بعدی مانند امنیت را برای مردم تامین کنند.وی امنیت اقتصادی را یکی از نیازهای امنیتی کشور دانست و گفت: از سوی دیگر خسارات‌ ایجاد شده به صورت جدی دیده نمی‌شود. زمانی که درباره فضای مجازی یا مدیایی مانند اینستاگرام تصمیم‌گیری می‌شود و صحبت از ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار شغل مستقیم در اینستاگرام مطرح می‌شود، به راحتی تصمیم‌گیری می‌شود در حالی که این نوع تصمیم‌گیری‌ها را حتی برای پاساژها هم نمی‌توانیم بگیریم.رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق ایران خاطرنشان کرد: پاساژی که در آن ۴۰ مغازه وجود دارد را نمی‌توانیم به یک باره ببندیم و به مغازه داران آن بگوییم به جای دیگری بروند، حال وقتی صحبت از وجود ۵۰۰ تا ۷۰۰ شغل مستقیم در اینستاگرام می‌شود چگونه می‌توانیم آنها را به یک‌باره مسدود می‌کنیم گویی یک روزه حدود ۳ تا ۴ هزار مرکز خرید را در کشور مسدود کنیم.

فعالیت ۵۰ درصد کارت‌های بازرگانی در تهران

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت که بیش از ۵۰ درصد از کارت‌های بازرگانی کل کشور مربوط به استان تهران است. حسن میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال ۵۲۳۶ فقره کارت بازرگانی در استان تهران تمدید و صادر شده است. به گفته وی تعداد کل کارت‌های بازرگانی فعال در استان ۱۴ هزار و ۷۰۹ فقره بوده است. این مقام مسوول همچنین در پاسخ به اینکه چند درصد کارت‌های بازرگانی کل کشور در استان تهران فعال است، گفت که بیش از ۵۰ درصد از کارت‌های بازرگانی کل کشور مربوط به استان تهران است. گفتنی است بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در پنج نخست امسال ۳۶۴۶ کارت بازرگانی تمدید یا صادر شده که نسبت به تمدید و صدور ۲۶۸۳ کارت بازرگانی در مدت مشابه سال قبل ۳۵.۹ درصد افزایش داشته است.

زمان برگزاری جلسه استیضاح فاطمی‌امین تغییر کرد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از تغییر زمان برگزاری جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد. سیدنظام موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با درخواست دولت و موافقت مجلس، قرار شد جلسه استیضاح آقای فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در روز سه شنبه ۱۰ آبان برگزار شود. وی یادآور شد که پیش از قرار بود جلسه استیضاح وزیر صمت در روز یکشنبه ۸ آبان تشکیل شود که این زمان تغییر کرد.

۹۹ درصد پوشاک وارداتی قاچاقی وارد می‌شود

عضو هیات‌مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادر‌کنندگان پوشاک گفت: ۹۹ درصد پوشاک وارداتی از طریق قاچاق وارد کشور شده و این شرایط هر روز بدتر می‌شود. به گزارش رادیو اقتصاد، مجید افتخاری عضو هیات‌مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادر‌کنندگان پوشاک و نساجی در گفت‌وگو با برنامه روی خط بازار گفت: تولید‌کنندگان داخلی هیچگاه مشکلی با واردات پوشاک ندارند و دلگیری آنها از قاچاق ۹۹ درصدی پوشاک به کشور است. وی ادامه داد: یکی از معضلات صنعت پوشاک و نساجی کشور عدم حمایت دولتمردان است و تاکنون هیچ گونه هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای این صنعت توسط بخش دولتی صورت نگرفته است.افتخاری با اشاره به ترکیه به عنوان ششمین صادر‌کننده پوشاک در جهان گفت: در ۲ دهه گذشته صنعت پوشاک ما از کشور ترکیه مقتدر‌تر بود ولی دولت ترکیه فرصت‌های تجاری خوبی برای این صنعت به وجود آورد و تا جایی که سالانه بیش از ۱۸ میلیارد دلار صادرات دارند و هر روز شاهد رشد بیشتر این صنعت هستند.وی ادامه داد: صنعت پوشاک از تکنولوژی پیچیده و هزینه‌های گزاف برخوردار نیست و با توجه به نیروی انسانی حاضر در کشور و پایین بودن حامل‌های انرژی ما قادر خواهیم بود این صنعت را در کشور متحول کنیم.وی گفت: متأسفانه ما نگاه جدی به پوشاک و نساجی داخلی نداریم و صادرات ما در این حوزه بسیار ناچیز که که این معضل حاکی از نقش کم رنگ دولت در این حوزه است. وی استفاده از تجربیات و مسیر پیشرفت کشورهای پیشگام در حوزه نساجی و پوشاک را یکی از راه‌های برون‌رفت از رکود این صنعت در کشور دانست. 

 

ارسال نظر