اخبار

۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۰۱:۳۸:۴۱
کد خبر: ۱۹۳۲۰۲

ضرر ۱۰ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم‌مرغ

رییس اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران می‌گوید که مرغداران در ضرر و زیان هستند و قیمت تخم‌مرغ باید اصلاح شود. ناصر نبی پور، در پاسخ به این سوال که‌ آیا قیمت مصوب تخم‌مرغ تغییر کرده است یا خیر؟ گفت: قرار بود در شهریورماه قیمت تخم‌مرغ اصلاح شود، ولی هنوز تغییری رخ نداده است. وی ادامه داد: قیمت تخم‌مرغ تغییر خواهد کرد، زیرا در غیر این صورت با افزایش هزینه‌های تولید، تولیدکننده نمی‌تواند ادامه دهد. فقط ۴۲ هزار تومان هزینه خوراک مرغ و استهلاک است و این هزینه در کنار هزینه‌های آب، برق و گاز و کارگر بیشتر خواهد شد. رییس اتحادیه مرغ‌ تخم‌گذار تهران اضافه کرد: هر کیلو تخم‌مرغ برای مرغداران ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان خواهد شد و یک شانه دو کیلویی تخم‌مرغ نیز ۹۰ تا ۹۵ هزار تومان برای مرغداران هزینه در پی خواهد داشت که با احتساب کرایه حمل و سود فروشندگان به دست مصرف‌کننده خواهد رسید. وی در ادامه گفت: مرغداران در حال حاضر در فروش هر کیلو تخم‌مرغ ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنند، زیرا دولت قیمت ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان را تعیین کرده، ولی قیمت تمام شده تولید حدود ۴۸ هزار تومان است. نبی‌پور در پایان گفت: این درست نیست که از جیب تولیدکننده به مصرف‌کننده یارانه داده شود. دولت باید فکری به حال تولیدکننده و مصرف‌کننده کند.

نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه به یک درصد کاهش می‌یابد

طبق مصوبه مجلس، نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه، قطعات، ماشین‌آلات و تجهیزات که حداکثر ۱۰ درصد بود به یک درصد تقلیل می‌یابد.نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز (یکشنبه۱۷ مهرماه) گزارش کمیسیون برنامه‌وبودجه در مورد لایحه اصلاح تبصره‌های (۱) و (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را بررسی و اصلاح کردند.

۱-  در بند (ز) تبصره (۱)، عبارت «از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران» به عبارت «مازاد بر سقف منابع جزء (۱) بند (ب) و بند (ی) این تبصره» اصلاح و بعد از عبارت «اعمال حساب نماید.» عبارت «تسویه‌حساب مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) تحویل شده به دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ نیز به همین ترتیب تنفیذ می‌شود.» الحاق می‌شود.  همچنین در جزء (۷) بند یاد شده، بعد از عبارت «مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به قیر» عبارت «یا مالچ» الحاق می‌شود.

۲-  متن زیر به عنوان جزء (۳) به بند (ه) تبصره (۷) الحاق می‌شود: 

۳–  در سال ۱۴۰۱ نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه، واسطه‌ای، اجزا، قطعات، ماشین‌آلات و تجهیزات که با احتساب سود بازرگانی، حقوق ورودی آنها حداکثر 10 درصد است به یک درصد تقلیل می‌یابد. دولت مجاز است با توجه به کاهش منابع حاصل از حقوق ورودی، نسبت به فروش اوراق مالی تا سقف 28 هزار میلیارد تومان اقدام نماید.

بلاتکلیفی واردات آیفون۱۴

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت که موبایل‌های آیفون۱۴ که در حال حاضر در بازار هستند به صورت قاچاق یا از طریق رویه مسافری به کشور وارد شده و رجیستر نشده و وضعیت رجیستر شدن یا نشدن آن هم مشخص نیست. محمدرضا عالیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آیفون۱۴ فعلاً رجیستر نمی‌شود، چون شناسه آن در سامانه ثبت نشده، تصریح کرد: احتمالاً در روزهای آینده تکلیف اینکه شناسه وارد سامانه‌ها می‌شود که بازرگانان بتوانند ثبت سفارش و تعرفه گمرکی پرداخت کنند یا خیر، تعیین می‌شود. به گفته وی موبایل‌های آیفون۱۴ که در حال حاضر در بازار هستند به صورت قاچاق یا از طریق رویه مسافری به کشور وارد شده و رجیستر نشده است. هیچ کدام از این موبایل‌ها از طریق رویه بازرگانی و رسمی وارد کشور نشده وضعیت رجیستر شدن یا نشدن آن هم مشخص نیست. سخنگوی انجمن موبایل در پاسخ به اینکه آیا این انجمن توصیه می‌کند مردم آیفون۱۴ نخرند؟ تصریح کرد: انجمن تا زمانی که وضعیت واردات آیفون۱۴ مشخص نشود، توصیه‌ای نمی‌کند و این به عهده مصرف‌کننده است که ریسک خرید این محصول را بکند یا خیر. اما مصرف‌کننده باید بداند که اگر این موبایل‌ها رجیستر نشود به عنوان دستگاه ثانویه‌ای که در شبکه ارتباطی کشور فعال نخواهد شد قابل استفاده است. وی همچنین گفت که علت ثبت نشدن شناسه آیفون۱۴ در سامانه‌ها مشخص نیست.

خودروهای خارجی اموال تملیکی به فروش رفت

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار نفر در این مزایده فوق‌العاده شرکت کردند، گفت: ۹۶۵ خودرو به ارزش ۲ هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان به فروش رفت.

به گزارش ایلنا از سازمان اموال تملیکی، نتایج مزایده فوق‌العاده شماره ۵۶۵ خودروهای خارجی رسوبی با حضور نمایندگان دستگاه‌های قضایی و نظارتی در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام و برندگان مزایده مشخص شدند. سید عبدالمجید اجتهادی در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های قضایی، نظارتی و اجرایی، ضمن تشکر از روسای قوای مجریه و قضاییه که از انبارهای نگهداری این خودروها بازدید کرده و دستورات اکیدی صادر کردند، اظهار داشت: پس از دستور فروش مقام قضایی فرایند اجرایی مزایده فروش آغاز شد و درنهایت۹۸۲ خودرو پس از تشریفات قانونی به مزایده گذاشته شد.

 

ارسال نظر