اخبار

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۰۲:۳۸:۱۵
کد خبر: ۱۹۱۴۶۴

 

ثبت نخستین واردات با رمزارز انجام شد 

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از انجام نخستین ثبت سفارش رسمی واردات با رمزارز به ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار خبر داد. علیرضا پیمان پاک رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در فضای مجازی نوشت: این هفته اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمزارز به ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار با موفقیت صورت پذیرفت. تا پایان شهریور ماه استفاده از رمزارزها و قراردادهای هوشمند به صورت گسترده در تجارت خارجی با کشورهای هدف عمومیت خواهد یافت.

مهم‌ترین آفت در حوزه کسب و کار چیست؟ 

عضو هیات‌مدیره و رییس کمیسیون ارتباطات کانون کارافرینی استان تهران با اشاره به مناسبت روز ۲۱مرداد، روز ملی صنایع کوچک و متوسط، گفت: عدم ثبات اقتصادی، تحریم‌ها، قوانین و مدیریت‌های دستوری متغیر، مهم‌ترین آفت در حوزه کسب و کار است. به گزارش واحد اطلاع‌رسانی کانون، معصومه خیراللهی با یادآوری شرایط بحران اقتصادی فعلی، تحریم‌های بین‌المللی و عدم تحقق درآمدهای نفتی و گازی گفت: کارآفرینان و صنعتگران نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و فقرزدایی در کشور دارند که در این بین، صنایع کوچک و متوسط سهم بسیار بزرگی در اشتغال زایی دارند به‌طوری که ۹۰ درصد اشتغال زایی کشور در این صنایع رخ می‌دهد. رییس کمیسیون ارتباطات کانون کارآفرینی استان تهران با اشاره به اهمیت جایگاه صنایع کوچک و متوسط، کمبود منابع مالی و مشکلات تامین تسهیلات بانکی، هزینه‌های گزاف اجاره یا خرید محل کار، بروکراسی طاقت فرسا و گاه موازی‌کاری دستگاه‌های اداری برای کسب مجوزهای لازم، تعدد مجوزهای مورد نیاز و قوانین دست وپاگیر، قطعی برق، بحران منابع آبی، رقابت نابرابر در مناقصات با شرکت‌های دولتی و خصولتی و مشکلات جلب اعتماد صنایع بزرگ به توانمندی ایشان، مشکلات بازاریابی و صادرات، عدم دسترسی آسان به نمایشگاه‌های برون مرزی برای تبادل تجربه و دانش فنی و عدم وجود چشم‌انداز مناسب ارتباطی با کارآفرینان و صنعتگران کشورهای توسعه یافته را از چالش‌های اساسی این حوزه برشمرد. این کارآفرین حوزه کسب و کار با اشاره به مهاجرت گسترده صنعتگران و اندیشمندان و سرمایه‌های فکری و بازوهای توانمند اجرایی کشور تصریح کرد: دولت با تدبیر 

دور اندیشانه و چاره‌اندیشی‌های کارشناسانه، ایجاد فضایی مناسب برای رشد آنها و رفع دغدغه‌های ایشان، می‌تواند از مهاجرت‌های ناخواسته جلوگیری نماید. خیراللهی با اشاره به اهداف کانون کارآفرینی استان تهران گفت: با گردهم آمدن عده‌ای از کارآفرینان در کانون کارآفرینی تلاش می‌نماییم مطالبه‌گر رفع نیازهای کارآفرینان بوده و برای رفع چالش‌های کسب و کار و همچنین توانمند‌سازی ایشان قدم‌برداریم. 

انتقاد وزیر صمت از صنعت خودرو

وزیر صمت با بیان اینکه هم‌اکنون تولید خودرو کمتر از ظرفیت است، گفت: ما خودروی اقتصادی و محصول جدیدی نداریم که متناسب با تقاضا و قدرت خرید عموم مردم باشد. به گزارش صدا و سیما، سید رضا فاطمی امین اظهار کرد: نمی‌توانیم از همه ظرفیت خودروسازی کشور استفاده کنیم، زیرا ما خودروی اقتصادی و محصول جدیدی نداریم که متناسب با تقاضا و قدرت خرید عموم مردم باشد. وزیر صمت افزود: اگر خودروسازان ما دو شیفت کار کنند ما برای امسال ظرفیت مونتاژ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه را داریم و اگر سه شیفت کار کنند ظرفیت بیشتر هم می‌شود، اما هم‌اکنون تولید کمتر از ظرفیت است، به‌طوری که در سال گذشته فقط ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد.

 

 

ارسال نظر