اخبار

۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۰۲:۴۶:۱۰
کد خبر: ۱۹۱۰۵۸

مطالبات ارزی ۲۰ شرکت واردکننده نهاده مشخص شود

نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی و رسیدگی به مطالبات ارزی ۲۰ شرکت واردکننده نهاده دامی که بیش از دو ماه از زمان عرضه کالا توسط آنها در سامانه بازارگاه و تحویل به دامدار و مرغدار گذشته است، شد.  به گزارش روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران (اوندا)، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، سرعین، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی از صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی درخواست کرد تا مشکلات واردکنندگان نهاده‌های دامی بررسی و نتیجه آن اعلام شود. پیش از این و در تاریخ ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۱، دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور در نامه‌ای به صدیف بدری عنوان کرده بود.1. از حدود دو سال قبل واردکنندگان بخش خصوصی معمولاً دو ماه بعد از تحویل نهاده وارداتی به سامانه بازارگاه مشمول دریافت ارز ترجیحی قرار گرفته‌اند و اساساً امکان اینکه قبل از تحویل نهاده ارز ترجیحی دریافت شده باشد ممکن نیست. 2. بیست شرکت بخش خصوصی با هدف پیشگیری از کمبود و التهاب در بازار نهاده در آخرین روزهای عمر ارز ترجیحی به دستور وزارت جهاد کشاورزی حدود ۴۷۰ هزار تن نهاده دامی به نرخ مشمول ارز ترجیحی در سامانه بازارگاه عرضه و تحویل تولیدکنندگان داده‌اند و با وجود گذشت بیش از دو ماه و پیگیری‌های متعدد هنوز مطالبات ارزی این شرکت‌ها پرداخت نشده که این امر خسارت‌های جبران ناپذیری به تأمین کنندگان مواد اولیه تولیدات پروتئینی کشور به عنوان حلقه اول زنجیره تولید وارد کرده است. انتظار می‌رود کلیه مسوولین محترم به ویژه نمایندگان محترم مردم نسبت به پیگیری حقوق قانونی همه فعالین اقتصادی از جمله تلاشگران خط مقدم مقابله با تحریم‌های بین المللی را اولویت خدمات خود به مردم قرار داده و از اظهارات غیرمستند در این خصوص خودداری شود.

مدیرعامل جدید منطقه آزاد انزلی منصوب شد

با حکم سعید محمد، مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، «عیسی فرهادی» به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی منصوب شد. دوم مرداد ۱۴۰۱ در مراسمی با حضور سعید محمد و مسوولان محلی و اصحاب رسانه، «عیسی فرهادی» به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی منصوب شد. در این مراسم که در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد، ضمن معارفه مدیرعامل جدید سازمان از تلاش‌های علی اوسط اکبری مقدم، مدیرعامل سابق منطقه نیز تکریم به عمل آمد. عیسی فرهادی فرماندار ۱۰ سال اخیر پایتخت و نخستین استاندار البرز بوده که سنگ بنای افزون بر یکصد اداره کل این استان را بنا نهاده و از خانواده دانشگاه فرهنگیان است.

تغییر فرآیند قیمت‌گذاری کالاها منتفی شد

سازمان حمایت اعلام کرد که تغییر فرآیند قیمت گذاری کالاها صرفا یک پیشنهاد اولیه در یکی از جلسات تنظیم بازار بوده و در همان مقطع زمانی منتفی شده بود. روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که فرایند قیمت گذاری بیان شده در مکاتبه این سازمان که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است؛ به عنوان یک پیشنهاد اولیه در یکی از جلسات تنظیم بازار مطرح شده بود که در عمل قابلیت اجرا نداشته و در همان مقطع زمانی منتفی شده بود. ارسال این مکاتبه ناشی از عدم اطلاع از منتفی شدن این فرآیند بوده است. کماکان مرجع قیمت گذاری کالا و خدمات، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است و در موارد خاص پیشنهاد این سازمان برای تأیید در ستاد تنظیم بازار مطرح می‌شود. گفتنی است، چند روز پیش نامه‌ای از حسین فرهیدزاده، سرپرست سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، به معاونان وزارت صمت منتشر شد که بر اساس آن مقرر شده بود درخواست افزایش قیمت کالاها در دفاتر تخصصی وزارت صمت و جهاد کشاورزی، سازمان حمایت، کمیسیون اقتصادی دولت و ستاد تنظیم بازار بررسی و تأیید شود و در نهایت به تأیید رییس‌جمهور برسد.

فرصت یک‌ماهه برای پرداخت مالیات خودروهای میلیاردی

سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه‌ای تأکید کرد: خودروهای با مجموع ارزش بیش از ۱۰میلیارد ریال که برای آنها برگ اجرایی پرداخت مالیات صادر شده است، یک ماه برای پرداخت مالیات فرصت دارند. به گزارش تسنیم، در این اطلاعیه آمده است: پیرو اعلام مالیات مالکان خودروهای با مجموع ارزش بیش از 10میلیارد ریال در اجرای حکم بند (ش) تبصره (6) قانون بودجه سال 1400 کل کشور، برگ اجرایی وصول مالیات مذکور برای مالکان خودروهای یادشده که تاکنون نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام نکرده‌اند صادر و از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به‌نشانی my.tax.gov.ir به آنها ابلاغ و از طریق پیامک نیز اطلاع‌رسانی شده است؛ لذا این اشخاص حداکثر یک ماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه مذکور نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند، در غیر این صورت از طریق عملیات اجرایی و توقیف و بازداشت اموال اعم از منقول و غیرمنقول نسبت به وصول مالیات و ده درصد آن به عنوان هزینه اقدام خواهد شد. بر اساس این اطلاعیه، همچنین مودیان گرامی معترض به مالیات اعلامی از سوی سازمان امور مالیاتی می‌توانند در سامانه مذکور با ثبت «عدم‌پذیرش » مراتب اعتراض خود را اعلام کنند تا به اعتراض آنها رسیدگی شود.

 

ارسال نظر