بانوان تاجر ایران به روسیه می‌روند

۱۴۰۱/۰۴/۲۸ - ۰۳:۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۹۰۸۷۸

عضو هیات رییسه اتاق تهران و رییس کانون زنان بازرگان ایران، با اشاره به توافق چندی پیش این تشکل اقتصادی با هیات اعزامی از فدراسیون روسیه در تهران، از تدارک سفر بانوان بازرگان از ایران به روسیه خبر داد. بانوان تاجر و کارآفرین عضو کانون زنان بازرگان ایران پیرامون توسعه همکاری‌های بازرگانی این بخش از فعالان اقتصادی ایران با روسیه و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، با مشاور بازرگانی سفارت روسیه در تهران به رایزنی و گفت‌وگو نشستند.

فاطمه مقیمی در این نشست گفت: در این سفر، ظرفیت‌های مشترک برای تبادل همکاری‌های اقتصادی میان بانوان کارآفرین از ایران با بازار روسیه و کشورهای حوزه اوراسیا مورد کنکاش و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به خط ساحلی مشترک میان ایران و روسیه و ظرفیت ایجاد شده در حمل‌ونقل زمینی و ریلی میان دو کشور، تصریح کرد که با نیازسنجی از بازارهای دو طرف و شناخت مناسب از امکانات موجود، توسعه روابط تجاری و اقتصادی قابل دستیابی است و در این میان، زنان بازرگان و کارآفرین فعال در ایران، این توانایی را دارند تا نقش پررنگی در گسترش مناسبات دو کشور داشته باشند.

در این نشست، خانم اولگا مشاور اقتصاد سفارت روسیه در تهران، در سخنانی به علاقه‌مندی شرکت‌های روسیه برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی با ایران اشاره کرد و از جمله زمینه‌های همکاری را صادرات صنایع دستی از ایران به این کشور برشمرد. وی همچنین، ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران به گردشگران روس را ضروری دانست و با اشاره به اعمال برخی تحریم‌ها علیه روسیه از سوی دولت‌های اروپایی و ایالات متحده امریکا، یادآور شد که طی ماه‌های اخیر، شرکت‌های متعددی از روسیه با حضور در ایران و مذاکره با بنگاه‌ها و صنایع ایرانی، قراردادهای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله تولید پوشاک برای عرضه در بازار روسیه، به امضا رسانده‌اند.

همچنین در این جلسه، زینب اختری مشاور امور زنان و خانواده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور داشت و وی با اشاره به امضای چندی پیش تفاهم‌نامه همکاری میان کانون زنان بازرگان ایران و امور زنان و خانواده این وزارتخانه، از آمادگی این بخش برای تعامل و همکاری با زنان کارآفرین با هدف توسعه صادرات محصولات فرهنگی و صنایع دستی به کشور روسیه خبر داد. طبق اعلام اتاق بازرگانی ایران، در این نشست همچنین، پرسش‌هایی از سوی زنان کارآفرین و بازرگان در رابطه با چگونگی ورود کالاهای تولیدی ایران به بازار روسیه مطرح و مشاور بازرگانی سفارت روسیه در تهران به آن پاسخ داد.

 

ارسال نظر