رویداد

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۰۱:۲۴:۴۹
کد خبر: ۱۹۰۴۰۳

قیمت تولیدکننده از روی کالاها حذف می‌شود؟

رییس سازمان حمایت گفت که با توجه اولویت اطلاع‌رسانی قیمت‌های مصرف‌کننده، درج قیمت تولیدکننده در سامانه جامع تجارت تا اطلاع ثانوی اجباری نیست، اما فعلاً قوانین درج قیمت تولید‌کننده روی کالاها به روال قبلی ادامه دارد. روزهای گذشته اخباری از لغو الزام درج قیمت تولیدکننده در سامانه جامع تجارت منتشر شد. در این رابطه صدیف بیک‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: درج قیمت تولید‌کننده روی کالاها ادامه دارد، اما در سامانه جامع تجارت تا اطلاع ثانوی الزامی نیست. وی افزود: با توجه به اینکه فعلاً اطلاع‌رسانی قیمت‌های مصرف‌کننده در دستور کار است، فعلاً درج قیمت تولیدکننده در سامانه اولویت سازمان حمایت نیست. اما به گفته مقام مسوول فعلاً قوانین درج قیمت تولید‌کننده روی کالاها به روال قبلی ادامه دارد.

آمادگی صادرات روغن را داریم

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی ضمن اشاره به اینکه بیش از۶۰ هزار تن روغن خام در گمرک در انتظار تغییر تعرفه گمرکی است، گفت: درخواست از سرگیری صادرات را برای وزارت جهادکشاورزی و صمت ارسال کردیم و آمادگی انجام آن را داریم در صورتی که مجوزهای لازم داده شود به کشورهای هدف روغن صادر می‌کنیم. امیرهوشنگ بیرشک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در تولید و توزیع روغن مشکلی خاصی وجود ندارد و بازار آرامی داریم، گفت: کارخانه‌ها تولیدات خود را انجام می‌دهند و روغن نیز در مغازه‌ها برای خانوار و صنف و صنعت به اندازه کافی موجود است.وی ادامه داد: قرار بود بعد از تغییرات نرخ ارز ترجیحی و آزادسازی یارانه‌ها نرخ تعرفه گمرکی تغییر نیز پیدا کند. منتظر مصوبه ستاد تنظیم بازار هستیم و امیدواریم تعرفه‌های جدید هرچه زودتر به گمرک ابلاغ شود.دبیر انجمن صنفی روغن نباتی اضافه کرد: بیش از ۶۰ هزارتن روغن خام در گمرک در انتظار تغییر تعرفه گمرکی است و امیدواریم به زودی این محموله‌های روغن با تعرفه‌های جدید ترخیص شوند.وی در پاسخ به این سوال که فعالان صنعت روغن نباتی معتقدند باید صادرات روغن را آغاز کنیم، با توجه به نوساناتی که سال گذشته در تامین و توزیع روغن نباتی وجود داشت آیا امکان صادرات وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر توان تولید کارخانه‌های روغن نباتی در سال بیش از ۵ میلیون تن است اما میزان مصرف کشور ما در بهترین شرایط و بیشترین میزان بین ۲ میلیون تا ۲ میلیون و۲۰۰ هزار تن است. وی در پایان گفت: درخواست از سرگیری صادرات را برای وزارت جهادکشاورزی و صمت ارسال کردیم و آمادگی انجام آن را داریم در صورتی که مجوزهای لازم داده شود روغن خام وارد کشور می‌کنیم و پس از تولید و بسته‌بندی صادرات انجام می‌شود.

استقبال سرد از پیش‌فروش بدون قرعه‌کشی خودرو

طرح پیش‌فروش بدون قرعه‌کشی سایپا با گذشت شش روز از آغاز ثبت‌نام کماکان ادامه دارد. از دومین روز تیرماه پنج محصول سایپا در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه شدند که از بین آنها فقط ظرفیت فروش شاهین G تکمیل شده و تا ظهر سه‌شنبه هفتم تیر پیش‌فروش کوئیک معمولی، کوئیک S، کوئیک R و ساینا S ادامه داشت. استقبال کم خریداران از طرح پیش‌فروش بدون قرعه‌کشی سایپا را می‌توان از دو منظر بررسی کرد. اول اینکه قیمت تمام‌شده این خودرو‌ها مشخص نیست. سایپا علی‌الحساب از متقاضیان این محصولات ۵۰ درصد قیمت خودرو‌ها را دریافت می‌کند و الباقی مبلغ را به‌قیمت روز خودرو‌ها محاسبه می‌کند. موضوع دوم به حاشیه سود کمتر خرید و فروش محصولات سایپا نسبت به خودرو‌های کارخانه رقیب ارتباط دارد.

 

ارسال نظر