ویژه

۱۴۰۱/۰۳/۳۰ - ۰۱:۴۴:۰۹
کد خبر: ۱۹۰۰۸۸

تولید بیش از۱۳۱۰۰ تن گوشت قرمز در ایلام

رییس جهاد کشاورزی استان ایلام از تولید ۱۳۱۰۰تن گوشت قرمز در ایلام خبر داد. آذرنوش عموزاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلام رویداداز ایلام، اظهار داشت؛ طی یکسال گذشته ۱۳۱۰۰ تن گوشت قرمز در ایلام تولید شده است. وی گفت: در بحث تولید مرغ و تخم مرغ در استان مشکلی وجود ندارد و سالانه نزدیک به ۵۰ هزار تن گوشت مرغ، و۲۵۱۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود. وی ادامه داد: کل عسل تولیدی استان طی سال گذشته ۱۳۷۰ تن بوده است. وی تصریح کرد: طی یکساله دولت سیزدهم در بخش شیر خام ۴۳۲۰۰ تن در جامعه عشایری استان تولید داشتیم. رییس جهاد کشاورزی استان در ادامه عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون نزدیک به ۱۷۹۶۱۲ تن انواع نهاده‌های دامی در اختیار اتحادیه مرغداران استان ایلام قرار داده شده است. وی گفت با توجه به اینکه یکی از مهم‌تریت اولویت‌های جهاد کشاورزی استان ایلام بحث پلاک کوبی دام‌های استان برای جلوگیری از قاچاق دام در استان است تاکنون ۸۸۲۴۶۲ راس دام در مناطق مختلف استان پلاک کوبی شده است.

1952 نفر ساعت آموزش اصول کمک‌های اولیه و پیشرفته امداد و نجات

مسوول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: دوره چهار روزه آموزشی اصول کمک‌های اولیه و پیشرفته امداد و نجات با هدف بالا بردن آمادگی رویارویی با حوادث احتمالی و شناخت نقاط خطر و ریسک درشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری برگزار شد . به گزارش روابط عمومی، عباس خلیل پور مسوول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با اشاره به مفید بودن دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی با هدف آمادگی و بالا بردن سطح کیفی کار در شرکت، بیان کرد: این دوره‌های آموزشی با هدف بالا بردن آمادگی رویارویی با حوادث احتمالی کارکنان از تاریخ 22/3/1401 تا 25/3/1401 به مدت چهار روز برگزار شد . عباس خلیل پور تعدد و تنوع سر فصل‌های آموزشی ویژه آموزش اصول کمک‌های اولیه و پیشرفته امداد و نجات را برشمرد و ادامه داد: دوره آموزشی اصول کمک‌های اولیه و پیشرفته امداد و نجات در دو دوره دو روزه با 61 شرکت‌کننده و 1952 نفر ساعت آموزش در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری برگزار شد. خلیل پور تاکید کرد: سرفصل‌های این دوره شامل برق گرفتگی، تجهیزات امداد، تصادفات، حریق، خونریزی‌ها، شوک‌ها، مروری بر اصول کمک‌های اولیه، خفگی‌ها، روش‌های حمل مصدوم، سقوط از ارتفاع، سوختگی‌ها، شکستگی‌ها، غریق، فضای بسته و ... که با استاد مجرب توسط واحد آموزش منطقه ساری برگزار شد .  وی این دوره از آموزش را برای عموم مفید دانست و افزود: هدف از برگزاری این دوره فراگیری اصول امداد و نجات است و این آموزش امکان پیشگیری یا رویارویی صحیح در حوادث احتمالی را برای ما فراهم می‌کند.

روند شتابان گازرسانی به 45 روستای کوهستانی رامسر در اولویت شرکت گاز استان است

عملیات گازرسانی به ۴۵ روستای ییلاقی مناطق جواهرده، جنت رودبار و اشکورات رامسر با تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مرحله اجرایی قرار گرفت و این روستاها تا سال آینده از انرژی سبز بهره‌مند می‌شوند. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، قاسم مایلی رستمی سرپرست شرکت گاز مازندران در جلسه بررسی چالش‌ها و موانع گازرسانی به روستاهای باقیمانده رامسر، یکی از مشکلات را پیش بینی ناپذیر بودن اعتبارات مورد نیاز برشمرد و گفت: هزینه نهایی عملیات اتمام گازرسانی در این مناطق با توجه به زمان بهره‌برداری و نوسانات قیمت قابل پیش بینی دقیق نیست. وی افزود: پیرو دستور استاندار مازندران مبنی بر برگزاری جلسات هفتگی برای عملیات گازرسانی به مناطقی که گازرسانی در آن تکمیل نشده، این جلسات با راهداری و منابع طبیعی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، چرا که عمده مجوزها پیرامون گازرسانی در نقاط باقیمانده روستایی مازندران نیازمند هماهنگی با این ادارات است. مایلی رستمی ادامه داد: استان مازندران یک میلیون و ۵۶۰ مشترک گاز دارد که از این میزان شهرستان رامسر ۲/۲ درصد از شبکه گازرسانی استان معادل ۳۹ هزار مشترک را تحت پوشش قرار داده است، ضمن اینکه ۲۰ هزار علمک در دو منطقه شهری این منطقه نصب شده و ۵۹۰ کیلومتر شبکه گازرسانی اجرا شده است. سرپرست شرکت گاز مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای عملیات گازرسانی به مناطق روستایی باقیمانده و بهره مندی از انرژی سبز در این روستاها، گفت: شهرستان رامسر دارای ۲۰۵ روستا است که از این تعداد ۶۶ روستا با جمعیت ۸۹ درصدی تحت پوشش انرژی گاز قرار دارند، یعنی با وجود اینکه تعداد روستاها کم است اما جمعیت و مشترک قابل پوشش آن حدود ۸۹ درصد است. وی با اظهار اینکه تنها ۴۵ روستای دیگر رامسر واجد شرایط گازرسانی هستند، افزود: از این تعداد ۲۶ روستا در دهستان جنت رودبار قرار دارند که شامل چهار هزار و ۳۰۰ مشترک هستند و برای عملیات گازرسانی می‌بایست ۹۷ کیلومتر شبکه گازرسانی در این مناطق ایجاد شود. سرپرست شرکت گاز مازندران با اظهار اینکه هشت روستا با سه هزار مشترک هم در منطقه ییلاقی جواهرده واقع است که به اجرای ۳۸۶ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز نیاز دارد، تعداد روستاهای دهستان اشکورات برای انتقال گاز را ۱۱ روستا با یکهزار و ۲۰۰ مشترک اعلام کرد و گفت: در این منطقه نیز حدود ۷۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز نیاز است.

 

ارسال نظر