ویژه

۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - ۰۲:۴۹:۴۷
کد خبر: ۱۸۹۷۲۹

در جریان سفر یک‌روزه «نوروزی»

به ورامین انجام شد بهره‌برداری از 5400  طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در مناطق محروم استان تهران

به همت بنیاد برکت، 5400 طرح اشتغال خرد و متوسط در مناطق کم‌برخوردار استان تهران به بهره‌برداری رسید.  در جریان سفر یک‌روزه سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام به شهرستان ورامین، تعدادی از طرح‌های اجتماع‌محور بنیاد برکت در استان تهران افتتاح و برای 17 هزار نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد. در ابتدای این سفر، با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بنیاد برکت، مدیرعامل گروه اقتصادی تدبیر و جمعی از مسوولان محلی در شهرک صنعتی عباس‌آباد ورامین، یک طرح اقتصادی فرآوری و بسته‌بندی مواد غذایی با حجم سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومان و اشتغال 250 نفر به بهره‌برداری رسید. سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی اقتصادی و رونق تولید به ویژه در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان، ستاد اجرایی فرمان امام امسال حجم سرمایه‌گذاری 47 هزار میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال 350 هزار نفر را برنامه‌ریزی کرده است. عارف نوروزی افزود: امروز در استان تهران 5400 طرح دانش‌بنیان، خرد، خانگی، متوسط و بنگاه‌محور توسط بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید. وی ادامه داد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای اجرای این 5400 طرح 730 میلیارد تومان بوده و برای 17 هزار نفر نیز شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است. نوروزی تأکید کرد: حجم سرمایه‌گذاری‌های هدف قرارداده شده برای استان تهران تا پایان امسال سه یا چهار برابر این رقمی است که در فصل بهار انجام دادیم و امیدواریم حداقل 1000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در طرح‌های خرد و خانگی را برای مناطق کم‌برخوردار استان تهران داشته باشیم. در ادامه این مراسم 4 طرح اقتصادی در شهرستان‌های استان تهران از جمله شهریار، ورامین و محمد‌آباد به صورت ویدئو کنفرانسی رونمایی شدند. در ادامه سفر یک‌روزه سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، طرح اقتصادی پرورش کاکتوس خوراکی در شهرستان پیشوا و چند طرح اجتماع‌محور در روستای خورین ورامین نیز با حضور عارف نوروزی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سهمیه تابستانی نفت سفید خانوارهای  فاقد گاز طبیعی شارژ شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: برای هر خانوار 500 لیتر نفت سفید در نظر گرفته شده است که در کارت بانکی معرفی شده مشتریان شارژ می‌شود و تا تاریخ 15/5/1401 اعتبار دارد . به گزارش روابط عمومی، سبحان رجب پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری اعتبار این دوره از توزیع سوخت نفت سفید را برای خانوارهای مناطق فاقد گاز طبیعی از تاریخ 16/3/1401 تا 15/5/1401 اعلام کرد و ادامه داد: برای هرخانوار یک نفره، دو نفره، سه نفره و چهار نفره 500 لیتر و خانوارهای پنج نفره، شش نفره و هفت نفره به بالا 600 لیتر نفت سفید در نظر گرفته شده است . وی یادآور شد عرضه نفت سفید به صورت الکترونیکی با شارژ سهمیه در کارت بانکی معرفی شده از سوی مشتریان انجام می‌شود . وی تاکید کرد: مصرف‌کنندگان نفت سفید‌سوز فاقد گاز طبیعی با در دست داشتن کارت بانکی به فروشندگی‌های عرضه سوخت محل سکونت خود مراجعه و نسبت به دریافت مقدار سوخت تعیین شده اقدام نمایند . مدیر منطقه ساری از شهروندان خواست تا شکایات و پیشنهادات خود را با شماره تلفن‌های ۳۳۲۷۰۱۳۸ و ۳۳۲۷۰۱۴۰ منطقه ساری و شماره ۰۹۶۲۷ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود .

افزایش ۲ برابری ظرفیت

تعیین شده تامین ناوگان مورد نیاز حمل بار در استان مرکزی

بر اساس تحلیل داده‌ها، مرکزی تنها استانی است که بیش از دو برابر ظرفیت تعیین شده، تأمین ناوگان مورد نیاز را انجام داده است؛ در همین راستا و باتوجه به پهلو‌گیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بنادر، امیدواریم این هم‌افزایی کمافی السابق تداوم داشته و امسال نیز شاهد تخلیه بنادر در سریع‌ترین زمان ممکن باشیم.  به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و جاده‌ای، استان مرکزی مدیرکل این دستگاه از عملکرد خوب رانندگان استان، در حمل کالاهای اساسی از بنادر جنوب کشور در یک سال گذشته خبر داد.  مهرداد جهانی ضمن قدردانی از اقدام جهادی رانندگان ناوگان حمل و نقل کالای استان برای حمل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بنادر جنوب کشور گفت: بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، استان مرکزی در ده ماه گذشته عملکرد بسیار خوبی در حمل کالاهای اساسی داشته است.  سهمیه تعیین شده برای حضور ناوگان حمل و نقل کالای استان در بنادر جنوب کشور ۴۵ دستگاه در هر شبانه روز تعیین شده بود که با همت مضاعف رانندگان، این رقم به‌طور میانگین به ۹۷ دستگاه در روز ارتقا یافت.

 

ارسال نظر