ویژه

۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ۰۳:۰۷:۰۳
کد خبر: ۱۸۹۲۷۶

مراسم گسترده روز ملی مقاومت و پایداری در 5 شهر

نشست خبری مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد، صبح دیروز برگزار شد. سردار غلامحسین سردار کلولی دزفولی، مدیرعامل بنیاد چهارم خرداد در این نشست که به مناسبت روز ملی مقاومت و پایداری (روز دزفول) برگزار شد با اشاره به حمله ناجوانمردانه دشمن در سال ۵۹ گفت: علی رغم خرابی‌ها، جنگ برکاتی نیز برای کشور داشت. وی یکی از زیباترین جلوه‌های دفاع مقدس را ایستادگی مردم عنوان کرد و گفت: دشمن از ایجاد جنگ شهرها دو هدف عمده داشت، یکی شکست اراده مردم که بعد از آن بتواند فشار سیاسی به حاکمان بیاورد و دوم، دستیابی به اهداف خود در شهرهایی بود که ویژگی‌های راهبردی داشته و در گلوگاه‌ها قرار داشتند. بر این اساس دزفول یکی از نمونه‌های حملات ددمنشانه بود.  سردار کلولی دزفولی با اشاره به اولین حرکت بمباران هوایی شهر دزفول در ۳۱ شهریور ۵۹ اظهار داشت: بعد از اینکه حملات از فکه شروع و به کرخه رسید وقتی به موشک‌های کم برد رسید به وسیله توپخانه‌ها دزفول را مورد هدف قرار دادند. این وضعیت بعد از عملیات فتح المبین ادامه داشت و پس از آن از موشکهای راهبردی اسکاد (اولین موشک زمین به زمین) استفاده شد. وی با بیان اینکه ۱۸۶ نوع موشک به دزفول اصابت کرد که نیمی از اینها برای ویرانی شهر بزرگی کفایت می‌کرد افزود: نزدیک ۸۵۰ بمب و راکت توسط هواپیماهای دشمن به دزفول ریخته شد و بیش از ۲۵۰۰ گلوله در کمتر از یکسال، دزفول را مورد اصابت قرار داد. سردار کلولی دزفولی با ارایه گزارش‌هایی در خصوص خسارات جانی ناشی از جنگ تحمیلی بر مردم دزفول اظهار داشت: ۲۶۰۰ شهید تقدیم نظام شد و بیش از ۴۲۰۰ جانباز نتیجه رزم مردم دزفول در جبهه بود.وی افزود: همچنین بیش از ۵۰۰ نفر از عزیزان آزاده و بیش از ۷۰۰ جانباز که اکثرا قطع عضوی هستند نتیجه این جنگ بود.

اصفهان، اولین کلانشهر ایران  در نصب پلاک‌های پستی هوشمند 

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: اصفهان اولین کلانشهر ایران است که اقدام به نصب پلاک‌های پستی هوشمند کرده است تا پس از 20 سال، املاک شهر شاهد پلاک‌های جدید شوند. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، «حمیدرضا ابطحی» با اعلام این خبر افزود: پلاک‌های دارای کیوآرکد در مناطق 8 و 10 شهر اصفهان نصب شده، قرارداد منطقه 12 نیز در حال امضا است و پس از آن، براساس اولویت‌بندی در سایر مناطق نیز پلاکهای جدید نصب خواهد شد. او با بیان اینکه این اقدام شامل مرحله صحت سنجی اطلاعات نیز هست، افزود: امروزه استفاده از اطلاعات مکانی و سرویس‌های مکان‌مبنا در فعالیت‌های شهری و ارایه خدمات به شهروندان به‌طور چشمگیری رو به افزایش است و بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها و خدمات شهر وابسته به وجود و به‌کارگیری اطلاعات مکانی و توصیفی دقیقی است که پلاک‌های پستی ساختمان‌ها به تحقق آن، کمک می‌کند. مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان اعلام کرد: با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، معاونت خدمات شهری، سازمان زیباسازی، شهرداری‌های مناطق ۱۵گانه و اداره کل پست استان اصفهان، عملیات برداشت و به‌روزرسانی بانک اطلاعات کدهای پستی در محل، همراه با تولید و نصب پلاک‌های آبی و پستی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان در حال اجراست.

به گفته او، از جمله مزایای استفاده از پلاک هوشمند پستی، کاهش هزینه‌های اجرایی، آنلاین بودن و قابلیت به‌روزرسانی اطلاعات پلاک، قابلیت خوانش کیوآرکد روی پلاک از فاصله ۱.۵ متری، استفاده در خدمات اورژانسی و حوادث و قابلیت نمایش موقعیت مکانی ملک بر روی نقشه خواهد بود. ابطحی افزود: پیش بینی قابلیت ارسال موقعیت مکانی دقیق با اسکن بارکد مندرج روی پلاک‌های پستی به سامانه‌های مکان‌مبنا از جمله فروشندگان کالا و خدمات و تاکسی‌های اینترنتی و پیش‌بینی قابلیت استفاده در همه سامانه‌هایی که به نحوی از طریق موقعیت‌های مکانی در حال سرویس دهی به شهروندان هستند، از دیگر مزایای پلاک‌های هوشمند جدید است.

پاسخگویی مدیرکل  راه و شهرسازی استان مرکزی در ملاقات مردمی 

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی: ارتباطات مردمی و چهره به چهره جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی و پاسخگویی صریح و شفاف را به دنبال دارد.  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (استان مرکزی)، درراستای تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مشکلات هموطنان برنامه ملاقات مردمی مدیرکل باحضورمعاونین برگزار شد. حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی دراین جلسه پس از شنیدن صحبت‌ها ودغدغه‌های شهروندان و آگاهی از موضوعات مطرح شده دستورات لازم را جهت رفع مشکلات و درخواست‌ها در چارچوب قوانین و مقررات صادر کرد. انعامی دراین خصوص بیان داشت: ارتباطات مردمی و چهره به چهره جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی و پاسخگویی صریح و شفاف را به دنبال دارد. شایان ذکر است ملاقات مردمی مدیرکل راه و شهر‌سازی استان مرکزی ومعاونین به صورت هفتگی و مستمر برگزار می‌شود وهموطنان گرامی برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی استان یا با شماره ۳۳۱۳۶۳۸۰درخواست ملاقات عمومی با مدیرکل را ثبت کنند.

 

ارسال نظر