ویژه

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۰۰:۵۱:۴۶
کد خبر: ۱۸۸۸۹۵

ظرفیت تامین آب شرب نظرآباد 10 درصد افزایش یافت

با اقدامات فنی و اصلاحی بر روی چاه‌ها و مخازن آب شرب نظرآباد 10 درصد به ظرفیت تولید آب این شهرستان اضافه شد . مجید جواهری مدیر آبفای شهرستان نظر آباد با بیان این مطلب گفت: با اقدامات فنی بر روی 9 حلقه چاه و آببندی مخزن 10 هزار متر مکعبی سید جمال‌الدین حدود 10 درصد به حجم تولید و ذخیره‌سازی آب این شهرستان افزوده شد. وی منابع تامین‌کننده آب شرب نظرآباد را 33 حلقه چاه ذکر کرد و گفت: با کف شکنی دو حلقه چاه در شهرک آزادگان و تعویض الکتروپمپ‌های فنی در سه حلقه چاه و حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید در محله قوچ حصار به میزان 10 درصد به توان تولید آب افزوده شد.همچنین مشکل آب‌بندی مخزن 10 هزار متر مکعبی سیدجمال الدین که در عملیات شست و شوی سالانه مخازن از زمستان سال 1400 شناسایی شده بود، ترمیم و برطرف شده و از حدود 10 لیتر بر ثانیه هدرروی آب جلوگیری شده است. 

وی اضافه کرد: پس از احداث ایستگاه پمپاژ مخزن سیدجمال الدین، این امکان فراهم شده است تا آب را از این مخزن به مخزن 10 هزار متر مکعبی ثارالله دربالاترین کد ارتفاعی شهر انتقال داد و از افت فشار و ناپایداری شبکه در فصل تابستان جلوگیری کرد.   جواهری پیش بینی کرد با اقدامات انجام شده حدود 10 درصد به تولید آب این شهرستان اضافه شده است که امیدواریم با صرفه جویی ده درصدی مشترکین عزیز در تابستان امسال مشکلات تاسیس و توزیع آب را به حداقل برسانیم. وی در خصوص اقدامات اصلاحی بر روی تاسیسات آب روستایی نیز گفت: بازسازی چاه‌های آب روستاهای ابراهیم بیگی، انبار تپه و کاظم آباد موجب افزایش آبدهی آنها شد و حدود 200 فقره انشعاب غیرمجاز روستایی که خارج از طرح هادی احداث شده بودند هم قطع و جمع‌آوری شدند.

آزادسازی و رفع تصرف از حریم خطوط لوله منطقه مرکزی

 علی فتحعلیان - حریم خطوط لوله ۱۰، ۱۶، ۲۶ اینچ لوپ و ۲۶اینچ جدید انتقال مواد نفتی مسیر ازنا -مهمیل، پس از سال‌ها تصرف کشاورزان و مجاورین خط با موفقیت آزادسازی و رفع تصرف شد. به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه مرکزی، مدیر منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: در این عملیات بیش از ۱۰ کیلومتر از حریم خطوط یاد شده پس از ۱۲ سال تصرف کشاورزان مجاورین خط آزاد شد.

علی اکبر فضلی خانی ضمن تقدیر از تلاش واحد حقوقی و همکاری واحدهای تعمیرات خط، ترابری و حراست منطقه مرکزی در انجام این مهم افزود: عملیات آزادسازی حریم خطوط لوله انتقال نفت با هماهنگی دادستان استان لرستان و همکاری نیروی انتظامی انجام شد. وی تصریح کرد: پس از اسکن تمامی خطوط لوله توسط دستگاه لوله یاب، عملیات آزادسازی حریم خطوط لوله و نیز رفع خوردگی‌ها و همچنین اصلاح مسیر آبرو و اصلاح تاج خطوط در دستور کار واحدهای مربوطه قرار گرفت. فضلی خانی، انتقال مواد نفتی را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های استراتژیک در کشور ارزیابی کرد و گفت: سهولت در بازدید مسیر خطوط و دسترسی به نقاط مختلف خطوط انتقال مواد نفتی و همچنین افزایش ایمنی فرآیند انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی از دیگر اهداف مهم این عملیات است.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه: 

فولاد مبارکه ۶۰ درصد از محصولات فولاد تخت کشور را تولید می‌کند

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در حاشیه دوازدهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران گفت: با توجه به اینکه گروه فولاد مبارکه در محصولات تخت، تولید‌کننده عمده فولاد است، بیش از ۶۰ درصد از محصولات فولاد تخت کشور را تولید می‌کند. طهمورث جوانبخت معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در حاشیه دوازدهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: با توجه به اینکه گروه فولاد مبارکه در محصولات تخت، تولید‌کننده عمده فولاد است، بیش از ۶۰ درصد از محصولات تخت کشور را تولید می‌کند. وی با بیان اینکه محصولات فولاد مبارکه محصول میانی است، از صنایع پایین‌دست مانند صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، لوله و پروفیل و همچنین نوردکاران به عنوان مصرف‌کنندگان عمده محصولات فولاد مبارکه نام برد.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با تاکید بر نقش کلیدی و بسزای فولاد مبارکه در تولید صنایع پایین دستی  و همین طور تولید فولاد کشور، ثبت رکوردهای جدید در فولاد مبارکه را به مدیریت شرکت و ترسیم استراتژی‌های درست، انگیزه بالای کارکنان و از همه مهم‌تر تامین مواد اولیه و انرژی نسبت داد. وی از تامین به موقع مواد اولیه و انرژی یعنی گاز و برق به عنوان فاکتورهای اصلی در تولید فولاد نام برد که حمایت‌های سیاست‌گذاران و دولت از شرکت‌های تولیدکننده مانند فولاد مبارکه در تامین به‌موقع مواد اولیه و انرژی می‌تواند بهره‌وری فولاد مبارکه را تضمین کند. جوانبخت ادامه داد: فولاد مبارکه از نظر بهره‌وری داخلی و تخصص فنی و نیروی انسانی اثبات کرده است که در کلاس جهانی قرار دارد و با بهره‌وری خود از بعد نیروی انسانی و تخصص برند است. وی با اشاره به الزام فولاد مبارکه در تامین محصولات تجاری داخل کشور، اضافه کرد: در تامین محصولات مورد نیاز بازار داخلی، فولاد مبارکه مشکلی ندارد. فولاد مبارکه در قالب گریدهای کیفی، محصولات مورد نیاز اعم از محصولات گرم و تختال مورد نیاز از جمله لوله‌سازهای نفت و گاز و...  را تولید می‌کند.

 

ارسال نظر