ویژه

۱۴۰۱/۰۱/۲۴ - ۰۱:۵۴:۴۱
کد خبر: ۱۸۸۱۸۸

رکورد تولید کک خشک در ذوب‌آهن اصفهان شکسته شد

 کارکنان سخت کوش مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب‌آهن اصفهان با کمک همکاران در دیگر مدیریت‌های شرکت در سال ۱۴۰۰ که با نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده بود، توانستند علیرغم وجود موانع زیادی از قبیل محدودیت تامین آب، تامین مواد اولیه و قطعات ناشی از تحریم‌های ظالمانه، وجود بیماری کرونا و ... با ثبت تولید ۱۲۲۳۰۶۲ تن کک خشک رکورد تولید این محصول را ارتقاء دهند. محمد علی علایی، مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت با اعلام این خبر، گفت: برنامه تولید کک خشک در سال ۱۴۰۰ به مقدار ۱۲۰۰۰۰۰ تن تعریف شده بود و همچنین رکورد قبلی تولید کک مربوط به سال ۱۳۹۸ به مقدار ۱۲۱۳۶۸۵ تن بود که با ثبت این رکورد مقدار ۹۳۷۷ تن به رکورد قبلی اضافه شد و ۲۳۰۶۲ تن نیز بیشتر از برنامه تولید، کک خشک تولید گردید. وی افزود: این مهم نشان از بلوغ کاری، مسوولیت‌پذیری و تبلور همکاری و کار تیمی است که نتیجه آن غرور و سربلندی برای کارکنان بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی و دیگر همکاران در ذوب‌آهن اصفهان است. اینجانب این موفقیت را به خانواده بزرگ ذوب‌آهن اصفهان تبریک عرض نموده و امیدوارم با یاری خداوند متعال و همت و تلاش هر چه بیشتر بتوانیم در مسیر بهبود، تعالی و کسب تولید بیشتر گام‌برداریم. وی افزود: به دلیل عدم توازن تولید و مصرف زغال سنگ در کشور و عدم سرمایه‌گذاری در معادن زغال سنگ، تامین زغال به یکی از چالش‌های بسیار جدی در ذوب‌آهن اصفهان شده تبدیل شده است، به همین خاطر در شروع سال ۱۴۰۱ مجبور به کاهش تولید از این بابت شدیم که امیدواریم با کمک مسوولان دلسوز کارخانه و کشور بتوانیم پس از تامین زغال، کاهش تولید را جبران و رکورد‌های بالاتری را کسب نماییم.

ذوب‌آهن اصفهان سازمان برتر در حوزه مسوولیت اجتماعی

در اولین رویداد تقدیر از بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی استان اصفهان در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی، ذوب‌آهن اصفهان حائز رتبه دوم در بخش سازمانی شد. در این رویداد که با گردهمایی بزرگ کارآفرینان استان اصفهان همراه بود، تندیس و لوح ویژه سازمان برتر در حوزه مسوولیت اجتماعی به مهندس ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان اهداء گردید . این رویداد شنبه ۲۰ فروردین ماه 

با حضور استاندار اصفهان، جمعی از مسوولان و فعالان صنعتی و اقتصادی و کار آفرینان استان به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان در سالن امیرکبیر (نمایشگاه‌های بین‌المللی)، برگزار شد .  مهندس رخصتی در این خصوص گفت: مسوولیت اجتماعی یک سازمان نشان‌دهنده میزان تعهد آن به تاثیر فعالیت‌هایش در جامعه و محیط زیست و مشارکت آن در توسعه پایدار و در نظر گرفتن خواسته‌ها وانتظارات ذینفعان است که ذوب‌آهن اصفهان در این خصوص پیشگام و پیشتاز صنایع کشور محسوب می‌شود.  وی افزود: این مجتمع عظیم صنعتی از ابتدای تأسیس و همچنین با پیروزی انقلاب اسلامی، نه تنها خودکفایی و بومی‌سازی را رقم زد، بلکه به توسعه سایر صنایع کشور نیز کمک شایانی نمود و در دوران دفاع مقدس علاوه بر ارایه خدمات فنی و پشتیبانی، بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل این شرکت به جنگ اعزام که از این تعداد بالغ بر ۲۹۰ نفر شهید، ۸۶ آزاده و ۱۴۰۰ نفر جانباز شدند. سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: این شرکت در خدمت رسانی به جامعه در ابعاد مختلف فعالیت کرده است از جمله با تأسیس بیمارستان شهید مطهری نه تنها به شهرستان لنجان و شهر اصفهان بلکه به استان‌های اطراف خدمات ارایه داده و با شیوع بیماری کرونا نیز در خدمت جامعه بود . 

شروع عملیات تکمیلی تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن پرندک در شهرستان زرندیه 

عملیات اجرایی برای تکمیل تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن پرندک در محور قدیم ساوه-تهران با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال آغاز شد.  مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برای توسعه ابنیه فنی راه‌ها در محورهای مواصلاتی استان گفت: عملیات اجرایی برای تکمیل فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن پرندک واقع در محور قدیم ساوه-تهران با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار شروع شد. وی افزود: با توجه به اهمیت تکمیل پروژه‌های در دست اجرا برای تأمین رفاه و آسایش مردم و برخورداری کاربران جاده‌ای از ایمنی لازم در عبور از محورهای مواصلاتی استان مرکزی، پس از اتمام عملیات بتن‌ریزی در اواخر سال گذشته، اکنون کارگاه مربوطه با تجهیز ماشین‌آلات راهداری فعال شده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد می‌باشد که به محض اتمام عملیات زیرسازی آن، عملیات اجرای لایه آسفالت به طول تقریبی دو کیلومتر انجام خواهد شد. وی ادامه داد: درصورت پیشرفت پروژه طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، پس از اجرای لایه آسفالت، اقدامات ایمن‌سازی آن شامل خط کشی، نصب انواع تابلو و علائم و آشکارسازی زیرگذر نیز اجرا خواهد شد تا به لطف پروردگار و همت مضاعف راهداران، در بهار امسال شاهد بهره‌برداری از این پروژه عظیم خواهیم بود.

 

ارسال نظر