اخبار

۱۴۰۱/۰۱/۱۵ - ۰۱:۵۶:۵۸
کد خبر: ۱۸۷۸۷۶

نرخ زولبیا و بامیه اعلام شد

رییس اتحادیه قنادان گفت: زولبیا و بامیه در واحدهای صنفی درجه یک کیلویی 70 هزار تومان و در واحدهای درجه دوم کیلویی 60 هزار تومان است. علی بهره‌مند در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به قیمت زولبیا و بامیه در ماه رمضان، گفت: زولبیا و بامیه در واحدهای صنفی درجه یک کیلویی 70 هزار تومان و در واحدهای درجه دوم کیلویی 60 هزار تومان است. وی با اشاره به بالا رفتن قیمت شکر و روغن، تصریح کرد: دولت برای تنظیم بازار ماه رمضان اقدام به توزیع شکر و روغن با نرخ دولتی برای واحدهای قنادی کرده است. رییس اتحادیه قنادان با بیان اینکه استقبال از خرید شیرینی در نوروز امسال در تهران قابل توجه نبود، گفت: در سال جاری تعداد قابل توجهی از مردم از تهران خارج شدند از این‌رو میزان خرید شیرینی نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرد.

۷ منطقه آزاد جدید در کشور ایجاد می‌شود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به راه‌اندازی ۷ منطقه آزاد جدید در کشور گفت: برنامه اصلی ما در مناطق آزاد کشور، حل مشکلات تولید و مسائل تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است. سعید محمد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برنامه دولت برای توسعه مناطق آزاد در سال ۱۴۰۱ و رونق اشتغال در این مناطق، اظهار کرد: در حال حاضر ۸ منطقه آزاد در کشور فعال هستند و روند فعالیت و تولید در این مناطق در حال انجام است. وی افزود: دولت به دنبال راه‌اندازی ۷ منطقه آزاد جدید در کشور است که از سال گذشته اقدامات لازم در این خصوص در حال انجام است. دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: با اجرای این ۷ منطقه آزاد جدید، مجموعا ۱۵ منطقه آزاد و ۳۲ منطقه ویژه اقتصادی در کشور خواهیم داشت که می‌تواند برای بحث تولید و اشتغال بسیار موثر باشد. محمد با بیان اینکه فعالان اقتصادی در مناطق آزاد معضلات بسیار زیادی در بحث تولید دارند، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی بسیار خوبی از سوی مناطق آزاد در حال انجام است تا بتوانیم حکمرانی را در مناطق آزاد، واحد و از تولیدکننده حمایت کنیم. وی گفت: مقام معظم رهبری امسال نیز مانند چند سال اخیر تاکید بسیار جدی بر بحث تولید دارند و از این رو در تلاش هستیم تا در مناطق آزاد همه توان دولت سیزدهم را برای حمایت از تولیدکننده به کار بگیریم. دبیر شورای عالی مناطق آزاد در پایان گفت: برنامه اصلی ما در مناطق آزاد کشور، حل مشکلات تولید و مسائل تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.

آیا شیرخشک نوزاد در بازار کم شده است؟

رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد موضوع کمبود شیرخشک نوزاد در بازار را تکذیب کرد. هانی تحویل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شرکت‌های تولیدکننده شیرخشک نوزاد به بهانه افزایش قیمت، کمتر شیرخشک وارد بازار می‌کنند و همین موضوع باعث کمبود آن در بازار شده است؟ گفت: هیچ کمبودی در بازار نیست و قیمت‌ها نیز افزایش نیافته است. موضوع کمبود شیرخشک نوزاد در بازار را تکذیب می‌کنیم. وی ادامه داد: ممکن است شیرخشک رژیمی یا متابولیک در بازار آن هم به دلیل مشکلاتی در تخصیص ارز کم باشد، ولی شیرخشک معمولی اینگونه نیست. رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد تصریح کرد: شیرخشک نوزاد از تیرماه سال گذشته بین ۸ تا ۱۲ درصد افزایش داشته و تاکنون نیز افزایشی نداشته است. ما نیز از اینکه این کالا افزایش قیمت بجایی نداشته انتقاد داریم. وی با بیان اینکه آیا در تامین ارز واردات شیرخشک مشکلی پیش آمده است؟ گفت: مشکل تامین ارز وجود ندارد و به تازگی ارز آن تامین شده است.

 

ارسال نظر