ویژه

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۲:۳۲:۵۸
کد خبر: ۱۸۷۳۸۹

ایجاد ۲۲۵ هزار شغل برکت با حمایت از صنایع بزرگ و کوچک

حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد اشتغال برای ۲۲۵ هزار نفر را به دنبال داشته است. مدیرعامل بنیاد برکت در حاشیه مراسم افتتاح طرح مشارکتی این بنیاد در شهرستان آران و بیدگل با اعلام این خبر افزود: حمایت و توانمندسازی اقتصادی ۹۳۰ واحد بزرگ، متوسط و کوچک تولیدی و صنعتی در قالب مدل‌های بنگاه‌محور، تسهیلات‌محور، کارگاهی و مشارکت مدنی باعث ایجاد ۲۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور شده است. محمد ترکمانه تاکید کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای حمایت و توانمندسازی این ۹۳۰ واحد تولیدی و صنعتی بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد ریال است.  مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به طرح مشارکتی این بنیاد در آران و بیدگل گفت: این واحد تولید اسباب‌بازی، بازی‌های فکری و ابزار کمک آموزشی با حمایت ۳۰ میلیارد ریالی در قالب مشارکت مدنی مشغول به فعالیت شده است. وی ادامه داد: بنیاد برکت این میزان اعتبار را برای تکمیل سرمایه در گردش و فاز توسعه در اختیار این واحد تولیدی قرار داده است. ترکمانه از اشتغال ۲۰۰ نفر در این واحد تولید اسباب‌بازی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۰ نفر به شکل مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار شده‌اند و ۱۴۰ نفر دیگر نیز به صورت غیرمستقیم و اشتغال خانگی با آن همکاری دارند.  مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: اغلب افرادی که در این واحد تولید اسباب‌بازی، بازی‌های فکری و ابزار کمک آموزشی به کار گرفته شده‌اند از اقشار آسیب‌پذیر جامعه از جمله معلولان، افراد کم‌توان و زنان سرپرست خانوار هستند. وی یادآور شد: حمایت بنیاد برکت باعث احیا و فعالیت مجدد این واحد تولیدی شده است و در حال حاضر ظرفیت تولید یک میلیون قطعه اسباب بازی در سال را دارد. ترکمانه از آمادگی بنیاد برکت برای مشارکت در توسعه این واحد تولید اسباب‌بازی خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم که با اجرای فاز توسعه و افزایش میزان تولید، فرصت اشتغال برای افراد بیشتری از اقشار آسیب‌پذیر در منطقه آران و بیدگل ایجاد شود.  مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح فعالیت‌های این بنیاد در حوزه توانمندسازی اقتصادی در استان اصفهان اظهار داشت: بنیاد برکت تاکنون از ۱۲ شرکت در قالب طرح اقتصادی بنگاه‌محور و ۲۱ واحد تولیدی در قالب مدل تسهیلات‌محور حمایت کرده و در این بنگاه‌های صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک سرمایه‌گذاری و مشارکت نموده است.

برگزار ی مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید حراست شرکت آب منطقه‌ای کردستان

جلسه تکریم و معارفه مدیر حراست شرکت آب منطقه‌ای کردستان روز یکشنبه 8 اسفند 1400 در سالن جلسات این شرکت، برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، مراسم تکریم مدیر سابق و معارفه مدیر جدید حراست این شرکت با حضور مدیرکل حراست و امور محرمانه شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیریت حراست کل استان کردستان، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره این شرکت و مدیران حراست صنعت آب و برق استان، برگزار شد.  در این مراسم مدیریت حراست استان کردستان ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و تبریک پیشاپیش مبعث حضرت رسول گرامی اسلام(ص)، اظهار کرد: کارآمدی حراست، در پویایی، اثربخشی، و بهره‌وری سازمان‌ها بسیار اثرگذار است.  وی با بیان اینکه امنیت و آرامش خاطر کارکنان باعث تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده در زمان مقرر می‌گردد، افزود: صنعت آب نقش کلیدی در برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور دارد و بر همین اساس نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند و تأسیسات و تجهیزات به عنوان عوامل تولید بسیار مهم و حفاظت از آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیریت حراست استان کردستان افزود: موفقیت حراست در گرو تعامل، اعتمادسازی، حفظ شأن و جایگاه پرسنل و همکاری مناسب درون سازمانی و برون سازمانی است.

برگزاری پویش ملی خانه‌تکانی با همکاری 1200 پایگاه مقاومت بسیج بانوان 

نشست هم‌اندیشی آبفای استان اصفهان و سازمان بسیج ادارات با موضوع چگونگی اجرای پویش ملی خانه تکانی و همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار شد.  فرمانده کل بسیج ادارات و کارمندان استان اصفهان در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت 1200 پایگاه بسیج بانوان در سطح استان به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر این پویش همراه با برگزاری مسابقات مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد.  سرهنگ محمد شفیعی با تاکید بر فرهنگ‌سازی الگوی مصرف بهینه آب گفت: با توجه به اینکه بسیج طیف وسیعی از جامعه را دربرمی‌گیرد، بازنشر محتوای تولید شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج به ویژه در فضای مجازی تاثیرگذاری قابل توجهی دارد. وی گفت: متاسفانه در ایام منتهی به نوروز شاهد افزایش بی‌رویه مصرف به ویژه در حوزه خانگی هستیم و لازم است مصرف بهینه آب در این ایام مورد توجه شهروندان قرار گیرد. مهرداد خورسندی، مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه تابستان بسیار سختی را در تامین آب شرب پشت سر گذاشتیم گفت: امیدواریم بتوان با همکاری سازمان بسیج ادارات و بسبج بانوان، آموزش‌های لازم در خصوص صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در روزهای پایانی سال و ایام خانه تکانی به شهروندان ارایه کرد.  همچنین در این نشست زهره تشیعی، رییس خانه فرهنگ آب خلاصه‌ای از اقدامات انجام شده توسط خانه فرهنگ آب را با محوریت فضای مجازی در دوران شیوع ویروس کرونا تشریح کرد.

 

ارسال نظر