ویژه

۱۴۰۰/۱۱/۲۱ - ۰۱:۳۸:۴۱
کد خبر: ۱۸۶۸۱۲

تلاش 27 تسهیلگر برکت  در دیار ستارخان و باقرخان

حاصل تلاش 27 مجری و تسهیلگر بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان آذربایجان شرقی 9 هزار شغل بوده است. معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر افزود: تا به امروز 3 هزار و 48 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسیده که ایجاد 9 هزار و 144 فرصت شغلی را به دنبال داشته است. مرتضی نیازی با اشاره به فعالیت بنیاد برکت در آذربایجان شرقی از سال 1398 اظهار داشت: 14 شهرستان، 32 بخش و 223 روستا در استان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد قرار دارند.  به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، 27 مجری و تسهیلگر این بنیاد در مناطق روستایی و کم‌برخودار استان آذربایجان شرقی مشغول به خدمت‌رسانی و ایجاد و تکمیل فرآیند اشتغال‌زایی هستند. نیازی خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی 3 هزار و 48 طرح اشتغال‌زایی در استان آذربایجان شرقی 3 هزار و 440 میلیارد ریال است. وی درباره رسته‌های مشاغل ایجاد شده در آذربایجان شرقی نیز توضیح داد: رسته‌های کشاورزی، خدمات و صنعتی به ترتیب با 58، 27 و 15 درصد بیشترین سهم را از مشاغل ایجاد شده برکت در استان به خود اختصاص می‌دهند. معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت تاکید کرد: 27 درصد کارآفرینان بنیاد در استان آذربایجان شرقی را زنان تشکیل می‌دهند. نیازی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه توانمند‌سازی و اشتغال‌آفرینی گفت: بنیاد تا پایان سال جاری فرآیند راه‌اندازی 80 هزار طرح اجتماع‌محور با ظرفیت اشتغال 240 هزار نفر را به پایان می‌رساند.‎ وی ادامه داد: بنیاد برکت برای سال 1401 نیز بهره‌برداری از 100 هزار طرح اشتغال‌زایی را در دستور کار دارد که باعث ایجاد 300 هزار شغل خواهد شد. گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 3 هزار و 16 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری 6 هزار و 951 میلیارد ریال در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

بهره‌برداری پروژه بومی‌سازی سیستم کنترل توربو کمپرسور

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، پروژه بومی‌سازی سیستم کنترل توربو کمپرسور (NP) مجتمع تاسیسات تقویت فشار گاز پتاوه در منطقه دو عملیات انتقال گاز به بهره‌برداری رسید. به گزارش روابط ‌عمومی منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا، مدیرعامل شرکت انتقال گاز روز سه شنبه ۱۲ بهمن‌ماه در آیین بهره‌برداری از پروژه بومی‌سازی سیستم کنترل توربو کمپرسور (NP) مجتمع تاسیسات تقویت فشار گاز پتاوه، ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، با اعلام این مطلب، گفت: کارشناسان منطقه 2 عملیات انتقال گاز با تکیه بر توان علمی و خودباوری، اقدام به خلق سیستم کنترلی پیشرفته و کاملاً بومی‌سازی شده بر اساس نیاز توربین‌های گازی کردند. سیستم کنترلی توربو کمپرسور نئوپینیون (NP) یک نسخه پرمحتوا و ارزشمند نرم افزاری کاملاً داخلی و پیشرفته است که هم‌اکنون به دست کارشناسان منطقه 2 عملیات انتقال گاز با خلاقیت و نوآوری توانسته در مسیر بهبود، گامی مهم و اساسی بردارد. جمشیدی دانا افزود: به کارگیری سیستم‌های کنترلی پیشرفته و کارآمد در راستای ماموریت انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره ور گاز، طول عمر بیشتر، راندمان بالاتر و آلایندگی زیست محیطی کمتر و حفاظت بهتر را به همراه دارد و همچنین سرعت عمل و دقت بهره‌برداران را نیز به دنبال خواهد داشت. وی ادامه داد: یکی از روش‌های افزایش بهره‌وری و بازدهی مناسب در صنعت انتقال گاز، طراحی سیستم‌های جدید یا ارتقا سیستم‌های موجود است که در این میان، توربین‌های گازی، یکی از پرکاربردترین‌ تجهیزات و سیستمهای کنترل توربوکمپرسور در شرکت انتقال گاز ایران، و صنعت نفت، گاز و نیرو در کشور است.

توزیع بیش از 26 هزار تن  گاز مایع در استان کردستان

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 26 هزار تُن گاز مایع از طریق ده باب تاسیسات گاز ‌مایع در نواحی 9گانه این منطقه توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ‌‌2 درصدی همراه بوده است ‌. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، سرپرست ‌منطقه با بیان این مطلب گفت: هم‌اکنون بیش از 19 هزار خانوار نفت‌سفیدسوز شهری و ‌روستایی در استان وجود دارند که از گاز مایع نیز استفاده می‌نمایند که از طریق هفت شرکت ‌موزع و نمایندگی‌های آنها گاز مایع مورد نیاز این عزیزان به آنان تحویل می‌شود ‌. محسن معانی از تهیه زیر ساخت‌های لازم و هماهنگی‌های صورت گرفته با شبکه بانکی ‌جهت توزیع الکترونیکی گازمایع دراستان خبرداد و افزود: سهمیه خانوارهای مشمول 4 سیلندر ‌خانگی (44 کیلوگرم درماه) گازمایع می‌باشد که در کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب ‌شارژ می‌شود . سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به نیاز خانوارهای ‌نفت سفید سوز به گاز مایع، ازتوزیع 26735 تن گاز مایع از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد ‌و افزود: هیچگونه کمبودی در زمینه جذب و توزیع گاز مایع در استان وجود ندارد.

 

ارسال نظر