ویژه

۱۴۰۰/۱۱/۱۸ - ۰۲:۴۸:۳۲
کد خبر: ۱۸۶۷۱۸

اشتغال‌زایی بنیاد برکت  برای 6 هزار نفر با احیای 177 واحد صنعتی 

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام امسال 177 واحد صنعتی و تولیدی را احیا کرده و به چرخه تولید بازگردانده است. مدیرعامل بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری سال 1400 به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب، بنیاد برکت اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری و ارایه تسهیلات به 177 بنگاه متوسط تولیدی و صنعتی کرده است. محمد ترکمانه تاکید کرد: احیای این 177 واحد تولیدی راکد و نیمه‌راکد و بازگشت‌شان به چرخه تولید باعث ایجاد اشتغال برای بیش از 6 هزار و 69 نفر به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای احیای این 177 واحد تولیدی و بنگاه صنعتی 26 هزار و 854 میلیارد ریال است. ترکمانه یادآور شد: بسیاری از این واحدهای تولیدی، متاثر از شیوع ویروس کرونا دچار رکود شده و به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآمده و با حداقل ظرفیت تولید فعالیت می‌کردند. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، بنگاه‌های تولیدی و صنعتی احیا شده توسط این بنیاد در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فنی و مهندسی، دامپروری، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی فعال هستند. وی ادامه داد: واحدهای تولیدی احیا شده در استان‌های سراسر کشور و از جمله چهارمحال و بختیاری، کردستان، سیستان و بلوچستان، زنجان و خراسان جنوبی و شمالی قرار دارند. ترکمانه در تشریح فرآیند توانمندسازی اقتصادی واحدهای صنعتی گفت: بنیاد برکت در چهار مدل تسهیلات‌محور، بنگاه‌محور، کارگاهی و پشتیبانی کسب و کار اقدام به توانمندسازی، احیا و افزایش تولید بنگاه‌های متوسط صنعتی و تولیدی می‌کند. ترکمانه تاکید کرد: اقدامات بنیاد برکت در حوزه توانمندسازی اقتصادی به خصوص در بخش‌های کارگاهی و حمایتی باعث احیای تعدادی از بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا و بازگشت‌شان به چرخه تولید شده است. مدیرعامل بنیاد برکت درباره فعالیت‌های ابن بنیاد در حوزه توانمندسازی واحدهای تولیدی بیان کرد: بنیاد برکت تا به امروز و در مجموع، اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارایه تسهیلات و پشتیبانی از 850 بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای بیش از 211 هزار متقاضی اشتغال شده است.

شهردار کمالشهر:

تحقق  اهداف عالی شهرداری فقط با برنامه‌ریزی مدون

بهمنی در جلسه برنامه و بودجه شهرداری کمالشهر که با حضور رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی، معاونت توسعه و کارشناسان این حوزه برگزارشد، ضمن تأکید بر این موضوع گفت: در راستای جلوگیری از هدررفت بودجه، مدیریت زمان و همچنین عنایت به نیاز مناطق و اولویت‌های تعیین شده، باید برنامه‌های مدون و مشخص در حوزه ‌های مختلف، همراه با بررسی و تحقیقات لازم توسط افراد خبره انجام پذیرد . شهردار کمالشهر در ادامه با اشاره به پروژه ‌های عمرانی شهرداری گفت: بودجه سال 1401 باید به گونه‌ای تدوین شود تا پروژه‌های عمرانی 

نیمه تمام و موازی با آن طرح‌های عمرانی و پروژه‌های در دست بررسی و آماده اقدام نیز به نتایج مطلوب منتج گردد. مجیدافشار رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی نیز بااشاره به درخواست‌های مردمی و الزام رسیدگی به آنها به عنوان اولویت‌های شهرداری وشورای اسلامی گفت: تمام تلاش ما در کمیسیون برنامه و بودجه بر این است تا با تدوین صحیح بودجه و  رایه برنامه جهت تحقق آن، تحولی در اقدامات عمرانی و خدماتی شهرایجاد کنیم.

کلنگ زنی و افتتاحییه پروژه‌های گازرسانی استان چهارمحال و بختیاری در دهه فجر 1400

به مناسبت گرامی داشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه مبارک فجر، عملیات گازرسانی به 13 روستا و 77 صنعت در استان چهارمحال و بختیاری کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد .  جهانبخش سلیمیان، سرپرست شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضریب نفوذ گاز روستایی در استان، گازرسانی به روستاها را با وجود پراکندگی وسیع جمعیت در سطح استان بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت هم‌اکنون 5/99 درصد جمعیت شهری و 2/91 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، همچنین در ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، عملیات کلنگ زنی به محله 34 مسکن منظریه شهرستان شهرکرد و عملیات گازرسانی به 31 واحد صنعتی نیز با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد ریال انجام صورت خواهد پذیرفت . وی با اشاره به برخورداری تمامی ۴۰ شهر استان از نعمت گاز طبیعی افزود: از مجموع ۹۴۶ روستای استان گازرسانی به 527 روستا انجام شده است و در ایام‌الله دهه مبارک فجر بهره‌برداری و افتتاحیه 13 روستای باقیمانده از شهرستان‌های اردل و کوهرنگ و همچنین گازرسانی به 46 واحد صنعتی نیز با اعتباری بالغ بر 576000 میلیون ریال انجام خواهد شد .  سرپرست شرکت گاز استان  چهار محال و بختیاری تصریح کرد: هم‌اکنون 195 هزارو 34 انشعاب گاز در استان وصل شده که از این تعداد 116 هزار و 243 انشعاب مختص شهرها و 78 هزار و 791 انشعاب مربوط به روستاهای استان است.

 

ارسال نظر