ویژه

۱۴۰۰/۱۱/۰۷ - ۰۱:۵۸:۱۴
کد خبر: ۱۸۶۳۹۴

سال 1400 سال اتمام عملیات حدنگاری (کاداستر) اراضی ملی در استان بوشهر می‌باشد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان مطلب فوق افزود: تلاش شبانه‌روزی متخصصین و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر و همکاری دستگاه‌های ذیربط تاکنون صددرصد اراضی جانمایی شده است. غلامرضا منتظری با بیان اینکه ماده 56 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع آنها اجرا و دارای سند ثبتی بوده است، گفت: در راستای ماده 9 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و تبصره ذیل ماده 3 قانون جامع حدنگاری عملیات رقومی‌سازی و اصلاح هندسی نقشه پلاک‌های مربوطه صورت گرفته و در سامانه ثبت اسناد جانمایی شده است. وی با بیان اینکه مساحت اراضی جانمایی شده در سامانه ثبت اسناد 173955 هکتار می‌باشداظهار کرد: از آنجایی که مرحله پس از جانمایی نقشه‌های رقومی تثبیت اراضی در سامانه مربوطه می‌باشد، خوشبختانه در این مرحله نیز با پیشرفت 93 درصدی جمعا1619116هکتار از پلاک‌های ملی در سامانه ثبت اسناد تثبیت شده است که انتظار می‌رود ظرف یک‌ماه صدرصد اراضی ملی تثبیت شود . مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر در خصوص صدور سند تک برگ برای پلاک‌های ملی گفت: تاکنون در سطح یک میلیون و ٤٩٧هزار و ٩٩٠ هکتار در 1091 قطعه سند تک برگ صادر گردیده است که 86درصد اراضی ملی را شامل می‌شود.

جلسه کمیته امورگمرکی  بندری و حمل ونقل استان در بندر بوشهر برگزار شد

به منظور شناسایی و‌رفع موانع و‌مشکلات تجارت با کشورهای حوزه خلیج فارس، جلسه کمیته امور گمرکی، بندری و حمل و نقل استان به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی، محمد شکیبی نسب معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این باره گفت: به منظور شناسایی و‌رفع موانع و‌مشکلات تجارت با کشورهای حوزه خلیج فارس، جلسه کمیته امور گمرکی، بندری و حمل و نقل استان به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد. شکیبی‌نسب افزود: این جلسه که با هدف رفع مشکلات تجارت با کشورهای حوزه خلیج فارس در حوزه گمرکی، بندری و حمل و نقل (دریایی، جاده‌ای و هوایی) و تسهیل صادرات به ویژه با کشور قطر به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ انجام شدو شرکت‌کنندگان هرکدام به بیان مشکلات و پیشنهادات خود در این خصوص پرداختند. گفتنی است، کمیته امور گمرکی، بندری و حمل و نقل استان متشکل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، ستاد نظارت گمرکات استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اداره کل فرودگاه‌های استان و همچنین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، شورای هماهنگی بیمه‌های استان، شرکت کشتیرانی هوپاد دریا و تعدادی از شرکت‌های نمایندگی کشتیرانی می‌باشد.

بازدید معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور از تاسیسات آبفای استان اصفهان

معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور و هیات همراه از تاسیسات صنعت آب شرب استان اصفهان بازدید کردند.  در این بازدید که با هدف بررسی مشکلات موجود در حوزه تامین آب شرب و لزوم تکمیل سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ صورت گرفت، عبدالرحمن کشوری معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور و هیات همراه از محل تصفیه‌خانه ورپشت (سامانه دوم آبرسانی)، سد چم آسمان،  تصفیه خانه آب بابا شیخعلی، چاه‌های فلمن و مرکز تله‌متری و تله‌کنترل شرکت آبفای استان اصفهان بازدید کردند.  در پایان نیز در جلسه جمع‌بندی شورای پدافند غیرعامل استانداری که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان، مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیرکل مدیریت بحران استان تشکیل شد بر ضرورت تکمیل و راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ تاکید به عمل آمد.

 افزایش ۶۷ درصدی اعتبارات حوزه آبخیزداری استان

سید رضا حسینی بیان داشت آبخیزداری در واقع مدیریت جامع، هماهنگ و پایدار برای حفظ، احیاء، توسعه و بهربرداری بهینه، علمی و پایدار از منابع آبی، خاکی، گیاهی و جانوری عرصه‌های آبخیز کشور است. او پخش و بهره‌برداری از سیلاب، پیشگیری و مهار سیلاب‌های مخرب سالانه، استحصال آب و تغذیه مصنوعی آبخوان ها و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی را هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری ذکر و نتیجه آن را افزایش بهره وری در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامپروری، کنترل سیلاب‌های مخرب سالانه و کاهش خسارات و تخریب اماکن و مراکز جمعیتی روستایی و شهرها عنوان کرد. معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر همچنین از افزایش ۶۷ درصدی اعتبارات اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح شهرستان‌ها و حوزه‌های آبخیز این استان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و آن را بالغ بر یکهزار و ۲۳۴ میلیارد ریال اعلام کرد. حسینی؛ اولویت هزینه‌کرد این اعتبارات را با هدف کنترل و مهار سیلاب، استحصال آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و کنترل و کاهش فرسایش خاک برشمرد.

 

ارسال نظر