اخبار

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۰۰:۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۸۵۹۳۳

توسعه صنعت بانکرینگ در قشم 

مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جزیره قشم را الگویی بی‌نظیر و شاخص از همزیستی میان مذاهب دانست و گفت: ویلاهای منتسب به نهاد ریاست‌جمهوری برای تامین هزینه پل خلیج فارس و سایر زیرساخت‌های جزیره قشم به فروش گذاشته می‌شود. سعید محمد گفت: 280 میلیون یورو اعتبار برای تکمیل پل خلیج فارس قشم استان هرمزگان مورد نیاز است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و از طریق تهاتر نفتی توسط پیمانکار ایرانی ساخته می‌شود. او تصریح کرد: همچنین برای تحقق رویای مردم جزیره در استفاده از آب شرب، از ظرفیت آب شیرین‌کن‌های موجود و پرداخت 

مابه التفاوت توسط دولت استفاده شده و اصلاح خط لوله و اجرای طرح توزیع آب شیرین نیز توسط سازمان منطقه آزاد قشم انجام می‌شود. وی، از تقویت و توسعه صنعت بانکرینگ در قشم خبر داد و گفت: این صنعت ارزآور و مهم در حوزه خلیج فارس با محدودیت‌هایی مواجه است که با قول مساعد رییس‌جمهور، مشکلات توسعه آن رفع می‌شود. دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: سهامداران طرح بانکرینگ در قشم شرایط مناسبی برای اقدام ندارند و برای توسعه این صنعت، ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و هتلداری در منطقه سلخ نیاز است. سعید محمد تصریح کرد: با انتقال بخشی از سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی به مناطق آزاد و افزایش سهام این منطقه به بالای 50 درصد، این بخش‌ها تکمیل شده و این صنعت نیز رونق می‌گیرد. وی تاکید کرد: در اولین قدم 280 شناور ایران که در فجیره سوخت‌گیری می‌کنند در ایران سوخت‌گیری می‌شوند که باعث توسعه همه‌جانبه غرب قشم به ویژه رونق اقتصادی، اشتغال و ارزآوری می‌شود. مشاور رییس‌جمهور، درخصوص نگرانی‌های تردد خودرو در کیش و قشم نیز گفت: به دلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشور، کمبودهایی احساس ‌شده که با تزریق 2 هزار و 300 خودروی خارجی این کمبود رفع می‌شود و باحمایت و تصمیم دولت این خودروهای وارداتی توقیفی به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در این جزایر در دولت مطرح می‌شود. سعید محمد در ادامه خاطرنشان کرد: حذف مالیات بر ارزش افزوده، عایدی بر سرمایه و مالیات حقوق در مناطق آزاد در دستور کار دولت قرار گرفته و به دنبال حذف آن هستیم. وی ادامه داد: به قانونی که درخصوص معافیت 20 ساله مالیاتی در مناطق آزاد مصوب شده است باید پایبند باشیم تا از فرار سرمایه جلوگیری شود.

شروع به‌کار  معدن مس کرور عنبرآباد 

 معدن مس کرور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، نماینده مردم سیرجان و بردسیر و سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در خانه ملت و فرماندار و امام جمعه عنبرآباد شروع به کار کرد.  مسلم مروجی پیش از ظهر ۲۴ دی‌ماه در آیین شروع به کار معدن کرور گفت: معدن کرور یکی از بزرگ‌ترین معادن کشور است. وی مجتمع معدنی تیتانیوم کهنوج و معدن مس کرور شهرستان عنبرآباد را سبب ساز توسعه و اشتعال جنوب استان دانست و بیان کرد: در حال حاضر ۵۳ کارخانه صنایع و معدنی در حوزه جنوب استان کرمان احداث شده است.  رییس سازمان صمت جنوب استان کرمان اظهار کرد: در سال جاری هزار میلیارد طرح در جنوب استان تعریف شده که اشتغال هزار جوان این خطه در بر داشته است. وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار جواز صنعتی صادر شده که پیشرفت ۱۲۰ مورد آن بالای ۴۰ درصد است همچنین ۲۶۴ واحد صنعتی در جنوب داریم و ۱۰ محصول ما جزو محصولات استراتژیک هستند. مروجی بیان کرد: پایانه صادراتی در شهرستان جیرفت به فرآوری و صادرات محصولات جنوب استان کمک شایانی می‌کند. وی تصریح کرد: طی یکسال اخیر چهار کارخانه مس در جنوب استان توسط بخش خصوصی احداث شده است.  به گزارش ایسنا، این پروژه با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد ریال سالانه ۲۰ هزار تن کنسانتره مس تولید خواهد کرد و همچنین زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را نیز فراهم می‌کند ذخیره قطعی معدن کرور ۲۰ میلیون تن و ذخیره احتمالی آن ۵۰۰ میلیون تن برآورد شده است.

 

ارسال نظر