چرا خودروهای ناقص روانه بازار نمی‌شوند؟

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۰۱:۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۸۵۶۱۷

با وجود کاهش قیمت ارز، عرضه محدود محصولات خودروسازان به بازار عاملی شده تا قیمت انواع خودروهای داخلی روند صعودی داشته باشد. درهمین حال، دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه درحال حاضر بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: مجوز افزایش قیمت‌ها فقط توانست بخشی از زیان خودروسازان را جبران کند. در طول یک ماه اخیر بازار خرید و فروش خودرو متأثر از نوسانات ارز هر روز با تنش‌های قیمتی روبه رو و هنوز رنگ آرامش ندیده است. 

به اعتقاد فعالان بازار خبری از رونق معاملات نیست و با وجود کاهش قیمت ارز، عرضه محدود محصولات خودروسازان به بازار عاملی شده تا قیمت انواع خودروهای داخلی رشد داشته باشد. البته در بخش خودروهای خارجی شاهد افزایش چندانی در قیمت خودروها نیستیم. 

خودروسازان در این شرایط نبود نقدینگی را بهانه کرده و عرضه خودرو را به بازار افزایش نمی‌دهند این در حالی است که در روند کسب مجوز افزایش قیمت‌ها تعهداتی در افزایش عرضه برای کاهش شکاف قیمتی انواع محصولات از کارخانه تا بازار مطرح شده است اما در عمل این تعهد نیز به مرحله اجرا نرسیده است. در حال حاضر سمند ال ایکس با افزایش دو میلیون تومانی با قیمت 260 میلیون تومان، پژو 405 جی ال ایکس با افزایش یک میلیون تومانی با قیمت 275 میلیون تومان، پژو پارس 284 میلیون تومان، پژو 206تیپ دو با رشد دو میلیون تومانی با قیمت 275 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک با رشد 4 میلیون تومانی 505 میلیون تومان، پژو 206 صندوقدار با رشد یک میلیون تومانی 332 میلیون تومان، رانا پلاس 270 میلیون تومان، پراید 111 با رشد 1 میلیون تومانی 189 میلیون تومان، ساینا با رشد دو میلیون تومانی با قیمت 191 میلیون تومان، مورد معامله قرار می‌گیرد. همچنین تیبا با افزایش یک میلیون تومانی با قیمت 180 میلیون تومان، تیبادو 185 میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای 195 میلیون تومان، دنا پلاس دنده‌ای توربور 478 میلیون تومان، دنا معمولی 360 میلیون تومان، رانا ال ایکس 248 میلیون تومان، هایما اس 7 توربو 820 میلیون تومان، پژو 206 تیپ پنج 325 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

ارسال نظر