ویژه

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۰۱:۲۴:۴۰
کد خبر: ۱۸۵۵۵۵

نامگذاری ساختمان‌های اداری شرکت مترو به نام شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده

به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هفته مقاومت مراسم تقدیر و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برگزار و دو ساختمان اداری مترو به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده نامگذاری شد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، مراسم تقدیر و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا شنبه ۱۱ تا دی‌ماه ۱۴۰۰ به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هفته مقاومت با حضور مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی شایسته‌اصل نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، مهدی فخری‌زاده فرزند شهید محسن فخری‌زاده به همراه جمعی از سرداران هشت سال دفاع مقدس و خانواده معزز شهدا برگزار شد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ابتدای این مراسم با اشاره به رویکرد و تاکید شهردار تهران بر گرامیداشت خانواده معزز شهدا گفت: من خودم را خادم الشهداء و کوچک خانواده‌های محترم شهدا می‌دانم. مهدی شایسته اصل تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های سردار سپهبد شهید سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و فراملی، اهتمام و تکریم ویژه از خانواده معزز شهدا بود و رهبر معظم انقلاب، سخنان ارزشمند بسیاری درباره شهید سلیمانی فرمودند. یکی از بیانات ایشان در خصوص سردار این جمله است که «شهید سلیمانی نرم‌افزار مقاومت و الگوی مبارزه را به ملت‌ها تعلیم داد» این جمله همانند دیگر منویات رهبر معظم انقلاب جمله بسیار فاخری است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه بیان کرد: رهبر گرانقدر انقلاب درباره شهید فخری‌زاده نیز فرمودند که علوّ مقامی که خداوند با شهادت به شهید محسن فخری‌زاده عطا کرد، مزد زحمات و اخلاص کم‌نظیر او بود و این مقام با هیچ‌یک از مقام‌های دنیوی قابل مقایسه نیست. وی با بیان اینکه شهید فخری‌زاده بر انجام کار دست اولی تأکید داشت، افزود: این شهید بزرگوار می‌گفت اگر بر مبنای استانداردهایی که تعیین شده حرکت کنیم، نمی‌توان میان‌بر زد. وظیفه ما کار دست اولی و قدم‌زدن در سرزمین‌های ناشناخته است.

سرقت تجهیزات جاده‌ای استان مرکزی به ارزش ۲۹ میلیارد ریال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۲۹ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال از تجهیزات ایمنی و هشدار‌دهنده سطح جاده‌های این استان، امسال سرقت شد.  «مهرداد جهانی» افزود: پنج مورد ترانسفورماتور روشنایی به ارزش پنج میلیارد ریال، هشت هزار و ۷۰۰ متر کابل روشنایی به ارزش هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و ۲۸ چراغ چشمک‌زن به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال امسال از سطح جاده‌های استان مرکزی سرقت شده‌ است. وی ادامه داد: ۲ عدد تابلو برق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال، ۳۵ عدد چراغ چشم گربه‌ای سولار به ارزش ۱۱۰ میلیون ریال و ۶۵۰ عدد تابلو و علایم ایمنی نیز به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز امسال از سطح جاده‌های استان مرکزی سرقت شد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: هشت عدد تاسیسات دوربین و سامانه ثبت تخلفات به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و ۳۵۰ قطعه گارد ریل به ارزش هفت میلیارد ریال طی این مدت از جاده‌های استان سرقت شد. جهانی، نصب تابلو و علایم هشدار‌دهنده در جاده‌ها را از جمله وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد و گفت: هر ساله آمار قابل توجهی از این تجهیزات از جمله نرده، پل، پایه‌های اخطاری، انتظامی، اطلاعاتی، صفحه گاردریل، چراغ‌های چشمک زن سولار، تجهیزات سامانه روشنایی و متعلقات آن به سرقت می‌رود.

حفظ و ارتقای کیفیت آب شرب مهم‌ترین رسالت صنعت آبفا است

مدیرعامل آبفای استان اصفهان، حفظ و ارتقای کیفیت آب شرب را حساس‌ترین و مهم‌ترین رسالت صنعت آبفا دانست . هاشم امینی در مراسم تجلیل از کارکنان کنترل کیفی آزمایشگاه‌های آب که موفق به دریافت گواهی نامه تایید صلاحیت ISO/IEC17025: 2017 در سال 1400 شده‌اند گفت: کارکنان مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب باید ضمن آشنایی با علم روز دنیا و بهره مندی از تجهیزات و فناوری‌های نوین، زمینه نظارت دقیق بر فرآیند کنترل کیفی آب و پساب تولیدی و همچنین ارتقای خدمات رسانی به مردم را بیش از پیش فراهم نمایند. وی افزود: در سال‌های اخیر آزمایشگاه‌های آبفا در استان اصفهان با بهره‌مندی از بهترین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و کارآمد، کیفیت خدمات را در سطح استان ارتقاء داده‌اند.  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه کنترل کیفی خدمات آبفا به صورت مستمر و پایدار ادامه دارد تصریح کرد: آب شرب پس از تایید مراجع ذیصلاح و با نظارت دقیق و مستمر نهادهای مسوول در اختیار مردم در شهرها و روستاها قرار می‌گیرد و سلامت آن از نظر کیفی مورد تایید است. امینی تامین آب شرب با کیفیت مطابق با استانداردهای تعریف شده را ضروری دانست و اظهار داشت: آب شرب، استراتژیک‌ترین و حیاتی‌ترین کالایی است که مردم به آن نیاز دارند و متقاضی همیشگی آن هستند و به همین دلیل، بهبود کیفیت آن دغدغه اصلی فعالان صنعت آبفا به شمار می‌آید. وی با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی اعلام کرد: از کارکنان انتظار می‌رود با انجام تحقیق و پژوهش‌های کاربردی، راه‌های دسترسی آسان و بهتر مردم به خدمات صنعت آبفا را هموار‌تر نمایند تا رضایت مشترکین که اولویت اصلی فعالیت این صنعت به شمار می‌رود همچنان پابرجا باقی بماند. 

 

ارسال نظر