ویژه

۱۴۰۰/۰۹/۲۹ - ۰۱:۵۷:۳۹
کد خبر: ۱۸۵۱۱۳

حل مساله آب نیازمند  وحدت نظر و نگاه ملی است

در نخستین همایش منطقه‌ای آب مایه حیات، بر حل مساله آب به صورت ملی و وحدت نظر میان مردم و مسوولان تاکید شد. در این همایش که روز پنجشنبه 25 آذرماه همزمان با روز پژوهش به همت بخشداری زواره و با حمایت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در شهر کویری زواره برگزار شد بیش از 100 نفر از مسوولان، کارشناسان، نخبگان و استادان حوزه آب کشور موضوعاتی همچون تغییر سبک زندگی و تببین فرهنگ استفاده صحیح از آب، جدی گرفتن بحران کم آبی در کشور و عزم جدی مسوولان و مردم برای مقابله با بحران کم آبی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. ارایه 4 مقاله کاربردی به صورت سخنرانی دبیر اولین همایش منطقه‌ای آب مایه حیات گفت: این همایش با هدف انعکاس وضعیت کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین همزمان با روز پژوهش در سالن دکتر علی شریعتی زواره برگزار شد. محمد رضا شواخی زواره افزود: از 33 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش 15 مقاله بررسی و تایید و 4 مقاله به صورت سخنرانی ارایه شد. وی گفت: آقایان دکتر بهرام نادی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، دکتر علی طالبی استاد دانشگاه یزد و رییس انجمن آبخیزداری ایران، دکتر مسعود نصری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی دولت‌آباد و دکتر رضا اسلامی مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان اصفهان در مقالات خود وضعیت حوزه‌های آبخوان اصفهان، کاشان، نطنز و اردستان و زواره را به صورت علمی تبیین و راهکارهای علمی برون رفت از این بحران را ارایه کردند. حل مشکل آب کشور نیازمند نگاه جهادی است مشاور وزیر نیرو و رییس قرارگاه جهاد آبرسانی کشور در این همایش گفت: در حال حاضر موضوع آب به بحران ملی تبدیل شده و خروج از این بحران نیازمند نگاه ملی و وحدت مردم و مسوولان علمی و اجرایی است. میثم جعفرزاده افزود: همان‌گونه که در حادثه سیل خوزستان و زلزله سر پل ذهاب، همه کشور از جمله استان اصفهان به یاری مردم حادثه‌دیده شتافتند، اکنون نیز برای حل مشکلات ناشی از خشکسالی باید همه کشور با نگاه جهادی وارد عمل شوند. وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع آبرسانی پایدار به روستاها اشاره کرد و گفت: به رغم تحریم‌ها و محدودیت اعتبارات، خوشبختانه آبرسانی به 10 هزار روستا در کشور با کمک قرارگاه جهادی امام حسن در یک بازه زمانی سه ساله آغاز شده است. جعفر‌زاده گفت: به همت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، تعدادی از روستاهای شهرستان اردستان نیز مشمول اعتبارات محرومیت زدایی شد و کار آبرسانی پایدار به روستاهای این شهرستان آغاز شده است.

 حضور شرکت متروی تهران در پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته

شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه آخرین دستاوردهای خود در زمینه خودکفایی در تامین قطعات را در نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته ارایه کرد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با شعار توسعه زیرساخت، نوسازی ناوگان و حمل و نقل کارآمد، همزمان با بزرگداشت هفته حمل و نقل صبح یکشنبه (۲۸ آذرماه۱۴۰۰) با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.  رستم قاسمی ضمن بازدید از این نمایشگاه در غرفه شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه حضور یافت و در جریان آخرین دستاورد‌های این شرکت در حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری قرار گرفت. وزیر راه و شهرسازی در پایان این بازدید در دفتر یادبود این شرکت نوشت: در هفته حمل ونقل، توفیق بازدید از دستاوردهای مترو را داشتم، اقدامات شایسته دوستان مورد تحسین است.  پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته تا ۳۰ آذر ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ دایر است و از علاقه‌مندان دعوت می‌شود تا از غرفه شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه واقع در شبستان مصلای امام خمینی(ره)، بازدید کنند.

۱۰۵ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی بهره‌برداری شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: ۱۰۵ واحد تولیدی و صنعتی امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به بهره‌برداری رسید. «طیب میرزایی» افزود: با آغاز به‌کار این واحدهای صنعتی یک‌هزار و ۵۸۱ فرصت شغلی جدید در استان مرکزی ایجاد شده است که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری دارد. وی ادامه داد: ۱۵۶ قرارداد همکاری با بخش خصوصی امسال در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی منعقد شده است و در این راستا سرمایه‌گذاری بیش از ۹ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان محقق شد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: ۸۱۰ میلیارد ریال منابع مالی امسال برای تامین زیرساخت‌های مناسب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصیص شده که گام‌های بلندی به‌منظور جلب رضایت واحدهای صنعتی مستقر در استان مرکزی برداشته شد.

میرزایی بیان کرد: ۱۰۴ طرح صنعتی اکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی در دست اجرا است که بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار قرارداد برای‌این امر مهم منعقد شده و یک‌هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال از این منابع مالی تاکنون هزینه شده است. ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

 

ارسال نظر