ویژه

۱۴۰۰/۰۹/۲۱ - ۰۱:۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۸۴۸۹۶

اجرای طرح‌های توانمندسازی برکت در ١٢ هزار روستا

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از پیاده‌سازی و اجرای طرح‌های توانمندسازی و اشتغال‌زایی این بنیاد در ١٢ هزار روستای کشور خبر داد. نشست رسانه‌ای مدیرعامل بنیاد برکت به مناسبت چهاردهمین سالگرد آغاز به‌کار بنیاد و ارایه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در مناطق روستایی و محروم کشور و تشریح برنامه‌ها و رویدادهای در پیش رو برگزار شد.  محمد ترکمانه در این نشست با تاکید بر اینکه بنیاد برکت با دستور مقام معظم رهبری شکل گرفته است، گفت: بنیاد با مطالعه فراوان برای سه سال پیاپی مدلی را برای اشتغال‌زایی و توانمندسازی طراحی کرد که امروزه این مدل در بیش از ١٢ هزار روستا پیاده‌سازی و اجرا شده است. وی با تاکید بر ایجاد اشتغال‌های خرد و خانگی اظهار داشت: این موضوع سال‌هاست که مورد بحث است و کشورهای توسعه یافته تجربه‌های مختلفی در این حوزه دارند. مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: قصد داریم برای سال آینده تعداد روستاهای تحت پوشش را از ١٢ هزار به ٢٠ هزار روستا برسانیم و ۶۵ درصد از روستاییان را تحت پوشش قرار دهیم. ترکمانه ادامه داد: اهداف خود را بر حوزه‌های زیربنایی و اقتصادی متمرکز کرده‌ایم و تعهد ساخت ٢ هزار و ۵٧١ مدرسه را داریم که تا به امروز یک‌هزار و 700 مدرسه افتتاح شده است و برنامه داریم ٢٠٠ مدرسه دیگر را نیز تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۵۵٠ شهر و ٣٧٠ شهرستان در ٣١ استان کشور تحت پوشش فعالیت‌های این بنیاد قرار دارند.  مدیرعامل بنیاد برکت از اجرای مدل‌های اشتغال‌زایی این بنیاد در سراسر کشور خبر داد و گفت: تاکنون در حوزه اجتماع‌محور ١۶٠ هزار طرح با ظرفیت ۴٨٠ هزار فرصت شغلی ایجاد شده که این میزان تا پایان سال به ٢٠٠ هزار طرح خواهد رسید. همچنین تلاش داریم تا در سال آینده جهشی در این حوزه صورت گیرد و اتفاق بزرگی در حوزه اشتغال محقق شود. وی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار در کانون توجه بنیاد برکت قرار دارند اظهار داشت: تا امروز بیش از ۶ هزار و ۵٠٠ طرح ویژه این افراد اجرا شده است. همچنین حدود ۴٠ درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی برکت توسط زنان عملیاتی شده است. مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه مشاغل ایجاد شده در هر روستا و شهرستان با توجه به مزیت هر استان متفاوت است، گفت: بر همین اساس تا امروز ١٧٠ رسته شغلی در مناطق مختلف تعریف شده است. ترکمانه از ورود بنیاد برکت به حوزه تولید پوشاک خبر داد و گفت: تا امروز ۶ هزار و ٧٢٧ طرح اشتغال‌زایی در این حوزه ایجاد شده است. همچنین ۴ هزار طرح اشتغال‌زایی در حوزه پرورش طیور و شتر به بهره‌برداری رسیده است.

 تصفیه خانه‌های فاضلاب کردستان در حال ارتقاء کمی و کیفی هستند

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در حال حاضر تصفیه خانه‌های فاضلاب سنندج، سقز، مریوان و سریش آباد در دست ارتقاء قرار دارند. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، مهندس علیرضا تخت شاهی با اشاره به وجود 10 تصفیه خانه فاضلاب در استان اظهار کرد: از این تعداد عملیات ارتقاء کمی و کیفی 4 تصفیه خانه در حال اجرا است. وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر سریش آباد که با هزینه 70 میلیارد ریال ایجاد شده در حال حاضر با ظرفیت تصفیه 2 هزار (متر مکعب در شبانه روز) برای جمعیت 10 هزار نفر در حال فعالیت است که قرار است ظرفیت تصفیه آن پس از ارتقاء به 4 هزار (متر مکعب در شبانه روز) و برای جمعیت 18300 نفر اجرا شود. مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون دارای 20 درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تأمین 150 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آن طرح ارتقاء تصفیه خانه تا پایان سال 1402 تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهندس تخت شاهی تصریح کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر مریوان که با هزینه 180 میلیارد ریال ایجاد شده در حال حاضر با ظرفیت تصفیه 20 هزار (متر مکعب در شبانه روز) برای جمعیت 105 هزار نفر در حال فعالیت است که قرار است ظرفیت تصفیه آن پس از ارتقاء به 59 هزار (متر مکعب در شبانه روز) و برای جمعیت 210 هزار نفر اجرا شود.

بررسی ظرفیت‌های مشترک برای همکاری متقابل دانشگاه صنعتی اراک با فن بازار منطقه‌ای

نشست اعضای هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اراک با مدیر توسعه صنعتی و کارآفرینی شرکت شهرک‌های صنعتی، مدیر و کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان مرکزی با هدف توسعه همکاری‌های مشترک برگزار شد. در این جلسه ظرفیت‌های مشترک موجود جهت همکاری متقابل دانشگاه صنعتی اراک با فن بازار منطقه‌ای استان مرکزی با مشارکت طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت، مقرر شد، اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی اراک، در معرفی فناوری‌های جدید جهت تجاری سازی و رفع نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی با فن بازار منطقه‌ای استان مرکزی همکاری نمایند. حاجی‌زاده رییس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اراک در این نشست آمادگی خود را جهت هماهنگی برگزاری جلسات داخلی با حضور فن بازار استان در دانشگاه صنعتی اراک به منظور تشریح جزئیات بیشتر و برنامه‌ریزی همکاری‌های آتی اعلام نمود. این نشست به میزبانی برج فناوری استان و پس از برگزاری موفق اولین کنفرانس فناوری‌های صنعتی در مهندسی مکانیک در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار اراک به منظور آشنایی اعضای هیات علمی و دانشجویان با خدمات شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی و فن بازار منطقه‌ای استان برگزار گردید.

 

ارسال نظر