ویژه

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۰۳:۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۸۴۷۹۰

عملیات اجرایی تعریض  بهسازی و آسفالت ۵ کیلومتر از محور فرمهین - آشتیان

مهندس مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: اجرای تعریض، بهسازی وآسفالت محور اصلی فرمهین-آشتیان به طول ۵کیلومتر آغاز شده است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهر‌سازی (استان مرکزی)، احمد مرزبان با اعلام این خبر گفت: با هدف افزایش سطح ایمنی راه، تسهیل در عبور و مرور، کاهش تصادفات وتوسعه منطقه، تعریض این محور در دستور کار این اداره کل قرار گرفت. وی افزود: درحال حاضر عملیات اجرایی تعریض، زیرسازی، ابنیه فنی، زیراساس و اساس این محور از شهر فرمهین به طول ۵ کیلومتر به پایان رسیده و اجرای آسفالت و روکش آن نیز آغاز شده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی درخصوص مشخصات فنی پروژه گفت: این قطعه به طول ۵ کیلومتر وعرض ۶ متر بوده است که بعد از تعریض به عرض ۱۲.۳۰ ارتقا پیدا می‌کند. مرزبان درخصوص دیگر احجام پروژه بیان داشت: تاکنون میزان ۵ هزار مترمکعب اساس، ۶.۷۰۰ مترمکعب زیر اساس، حدود ۲۶ هزار مترمکعب خاکبرداری و خاک‌ریزی، ۱۲۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی دراین پروژه انجام شده است و جهت آسفالت آن حدود ۹.۳۰۰ تن آسفالت مورد نیاز است. وی درپایان بیان داشت: میزان اعتبار این قرارداد حدود ۶۲ میلیارد ریال است که از محل منابع طرح‌های ملی استانی تامین شده است.

 گام دیگر بهره‌برداری متروی تهران برای بی‌نیازی از واردات

 نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ از ساخت و تحویل 500 تن ریل UIC54 برای نخستین‌بار در کشور توسط صنعتگران ذوب‌آهن اصفهان، مطابق با استاندارد بین‌المللی برای استفاده در خطوط درون شهری متروی تهران خبر داد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ مهدی شایسته اصل با بیان اینکه برای تعمیرات و نگهداری خطوط مترو، شرکت بهره‌برداری مترو سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل UIC54 نیاز دارد گفت: تولید این ریل در شرکت ذوب‌آهن اصفهان در شرایط تحریم، یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری است. وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی و تحریم‌ها مانع ورود ریل با کیفیت مطلوب شد اما خوشبختانه در حال حاضربا تولید ریل UIC54 که بر اساس استانداردهای بین‌المللی، کیفیت مطلوبی دارد شاهد خودکفایی در این بخش هستیم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، با اشاره به اینکه قبلا ریل مترو از اتریش وارد می‌شد که با شدت گرفتن تحریم‌ها، به ناچار واردات ریل از کشورهای روسیه و ترکیه انجام شدکه از کیفیت مطلوب برخوردار نبود و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد. خاطرنشان کرد: تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان نه‌تنها صرفه‌جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می‌شود، بلکه دغدغه ما را برای تامین ریل از بین برد و مهم‌تر از همه اینکه، وابستگی حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش می‌دهد. شایسته گفت: اولویت خود را برای تامین قطعات از تولیدکنندگان داخلی قرار داده‌ایم تا گامی در جهت تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است برداشته تا از وابستگی به دیگر کشورها برای تأمین قطعات کاسته شود. وی افزود: ریلی که امروز تولید شده است، پس از کنترل و بازرسی، برای متروی تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، ارسال شده است. و مطمئنا استفاده متروی تهران از تولیدات داخلی، سایر کلان‌شهرها را که دارای مترو هستند را هم برای استفاده از این نوع ریل ترغیب می‌کند. گفتنی است برای اولین‌بار از ریل ملی ۶۰E۱ ذوب‌آهن اصفهان برای تعمیر نگهداری خط ۵ متروی تهران و حومه استفاده شد و از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

در مجلس پیگیر سهمیه سنگ‌آهن ذوب‌آهن هستیم

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و نایب‌رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با حضور در غرفه ذوب‌آهن اصفهان در نمایشگاه متافو به خبرنگار ما گفت: ذوب‌آهن اصفهان با تولید انواع محصولات استاندارد در کنار تامین نیاز داخل، از محل ارز حاصل از صادرات نیز یاری رسان کشور است که این رویکرد ارزشمند شایسته تقدیر است. وی افزود: در دوره قبل سهمیه مواد اولیه ذوب‌آهن به میزان یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن مطرح شد که متاسفانه محقق نگردید و لذا نیاز است این موضوع از طریق نمایندگان مجلس اصفهان پیگیری شود و ما نیز پیگیر این مصوبه هستیم. نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنیان گذاران ذوب‌آهن اصفهان دور اندیشانه معادن را در کنار این کارخانه لحاظ کرده بودند اما با جدا شدن معادن این کارخانه دچار مشکل تامین مواد اولیه شده و لذا نیاز است مسوولان نگاه ویژه نسبت ذوب‌آهن که از سهمیه مواد اولیه و یارانه انرژی برخوردار نیست، داشته باشند. میر تاج الدینی در ادامه به تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان پرداخت و اظهار داشت: بنده تولید این محصول استراتژیک را در ذوب‌آهن از نزدیک مشاهده کردم و به عنوان یک ایرانی به این تولید افتخار می‌کنم. وی ادامه داد: در گذشته وارد‌کننده ریل بودیم اما کارگران پرتلاش ذوب‌آهنی خودکفایی را در تولید این محصول به ایرانیان هدیه کردند. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ذوب‌آهن اصفهان آمادگی خودش را برای تامین کل نیاز داخل اعلام نموده است و ما نیز پشتیبان تولید ملی هستیم.

 

ارسال نظر