ویژه

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۰۲:۰۷:۰۷
کد خبر: ۱۸۳۹۹۶

کشف ۱۷۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در استان ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در گفت‌وگویی با خبرنگار ایلام رویداد در خصوص انشعابات غیرمجاز گفت: تا امروز ۱۷۰۰ انشعاب غیرمجاز هم در حوزه شهری و هم روستایی کشف شده که به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و بیشتر این انشعابات غیرمجاز در حوزه روستایی می‌باشد. تیموری گفت: باتوجه به کاهش ۴۵ درصدی نزولات جوی در سال گذشته و شیوع ویروس کرونا که افزایش ۳۰ درصدی آب را در پی داشته است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان، شرایط آبی استان نسبت به سال‌های گذشته ۸۰ درصد بهبود یافته است. وی بابیان اینکه بهبود شرایط آبی در شهر ایلام نسبت به ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، افزود: خوشبختانه با تمهیدات به عمل آمده مشکلات آب شرب شهر ایلام مرتفع شده است و هم‌اکنون با کمترین چالش و گلایه‌های مردمی روبرو هستیم. وی با اشاره به افزایش ظرفیت برداشت آب از سد ایلام در سال جاری، یادآور شد: برای تحقق این امر مهم، ظرف سه هفته مجوزات لازم اخذ و اعتبار مورد نیاز تامین و طی یک اقدام ضربتی، کارشناسی و با بهره‌گیری از توان بومی استان؛ افزایش ظرفیت آب سد به شهر ایلام از۴۸۰لیتر بر ثانیه به ۶۳۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافته است و در تلاش هستیم تا ظرفیت را به بیش از ۷۰۰ لیتر بر ثانیه برسانیم.

ساماندهی زاینده‌رود بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست

وزیر نیرو با اعلام اینکه پای اجرای عدالت در موضوع آب ایستاده‌ام، گفت: وظیفه شرعی، قانونی و انقلابی خود را در این مهم می‌بینم، چرا که بسیاری از مشکلات امروز ناشی از بی‌قانونی است و این موضوع خاص زاینده‌رود و اصفهان نیست، بلکه همه جا باید به قانون برگردیم. 

علی اکبر محرابیان در جلسه سازگاری با کم‌آبی در استان اصفهان که شامگاه جمعه۲۱ آبان ماه برگزار شد، با اشاره به بازدید میدانی خود از مناطق مختلف استان، اظهار کرد: بسیار متاسفیم که مردم تمدن ساز و قهرمان استان اصفهان، امروز به خاطر بی‌آبی باید چنین شرایطی را تحمل کنند و خود را مسوول رفع این مشکلات می‌دانم.

وی با تاکید بر اینکه اولین عهد و پیمان ما این است که با مردم صادقانه صحبت کنیم، افزود: نباید قول یا وعده‌هایی به مردم بدهیم که چندسال دیگر شرم حضور در جمع مردم را داشته باشیم. وی با اذعان بر اینکه مشکلاتی در اصفهان داریم اما این مشکلات امروز و دیروز نیست، گفت: مشکلات امروز مشکلات چند دهه بی‌برنامگی و بارگذاری‌های بی‌جا بر روی آب اصفهان بوده است، اما با به کارگیری همه ظرفیت‌های قانونی می‌توانیم کار را بر روی ریل صحیحی قرار دهیم تا مشکلات به مرور حل شود.

 

ارسال نظر