ویژه

۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۰۳:۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۸۳۶۳۶

شهردار اصفهان: 

اولویت نخست شهرداری تکمیل خط دو مترو است

شهردار اصفهان ضمن بازدید از ایستگاه‌های مختلف در حال ساخت خط دو قطار شهری اصفهان از نزدیک در جریان آخرین تحولات و پیشرفت‌های این پروژه قرار گرفت. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده در حاشیه این بازدید با بیان اینکه به ایستگاه‌های در حال ساخت خط دو مترو آمدیم تا از نزدیک شاهد زحمت عزیزانی باشیم که به سختی مشغول کار هستند اما تلاش آنها دیده نمی‌شود، اظهار کرد: پیشرفت‌های بسیاری در عملیات احداث خط دو مترو شاهد هستیم که نویدبخش این است که طی این دوره 4 ساله بتوانیم شاهد پیشرفت نهایی کار و بهره‌برداری خط دو مترو باشیم. وی تصریح کرد: بیشتر ایستگاه‌های خط دو تا 80 یا 90 درصد پیشرفت داشته است و قرار بر این است تا ایستگاه‌ها قبل از رسیدن تونل‌ها آماده شود، این تدبیر بسیار خوبی بوده که در ساخت خط دو مترو لحاظ شده و باعث می‌شود مشکلات بعدی پیش نیاید. شهردار اصفهان با بیان اینکه در ساخت خط دو مترو شیوه‌های جدیدی به کار گرفته شده که باعث می‌شود خیابان‌های سطح شهر دچار ترافیک نشده و با مشکلات بسیاری مواجه نشوند، افزود: اولویت عمرانی ما در پروژه‌های عمرانی شهر ابتدا مترو و سپس رینگ چهارم و حلقه حفاظتی شهر اصفهان است. هر دو این موارد به تسهیل رفت و آمد کمک کرده، باعث کاهش آلودگی هوای شهر شده و در نهایت به آرامش شهروندان منجر می‌شود.

 بخشی از قطارهای متروی تهران به دلیل عدم نقدینگی و نبود قطعات متوقف هستند

 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: با گذشت بیش از ۲۳ سال بهره‌برداری از متروی تهران هم‌اکنون حجم بسیار بالایی از ناوگان فعال در خطوط هفتگانه مترو، با گذشتن از محدوده مجاز برای اورهال با وضعیت اضطراری مواجه هستند. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه علی عبداله پور افزود: تا پایان مهرماه امسال 35درصد قطارهای درون شهری و بیش از 75 درصد ناوگان خط 5 از محدوده مجاز جهت انجام اورهال عبور کرده‌اند.که جهت بروز رسانی این ناوگان و انجام اورهال تا سال 1403 اعتباری بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان نیاز است . وی با اشاره به اینکه عدم پیش بینی اعتبار در قوانین بودجه سنواتی کل کشور و عدم توانایی شهرداری تهران در تامین هزینه‌های اورهال باعث انباشتگی بیش از پیش این تعمیرات شده است.تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری تهران در تامین هزینه‌های جاری شرکت بهره‌برداری متروی تهران تنهاست به‌طوری که از کل هزینه‌های جاری سال ۱۳۹۹، کمتر از یک درصد توسط دولت، ۱۴ درصد توسط مسافران و ۸۵ درصد توسط شهرداری تهران تامین شده است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: شرکت بهره‌برداری متروی تهران علی رغم افزایش ایستگاه‌ها و در پی شیوع کرونا، که منجر به کاهش قابل توجه مسافران مترو شد، با مشکلات مالی زیادی رو برو شده است. عبداله پور افزود: این کمبود نقدینگی با توجه به عدم ثبات قیمت ارز، هزینه‌های بالای اورهال ناوگان مترو که نیازمند تامین برخی از قطعات از خارج کشور است، این ناوگان انبوه بر را با وضعیت اضطراری روبرو کرده است اما با تمام این مشکلات طی دو سال و هشت ماه گذشته بدون لحظه‌ای وقف با تلاش و همیاری کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو، با استفاده از تمامی توان و امکانات موجود به شهروندان و مسافران خدمات رسانی کرده‌ایم. وی با بیان اینکه خراب شدن یک قطار همانند دیگر وسایل حمل و نقل نیست و‌ اگر یک واگن یا یک قطار نتواند خوب کار کند کل سرویس دهی خط را دچار اختلال می‌کند.گفت: در حال حاضر مشکل متروی تهران اورهال ناوگان است و باید فکر اساسی به حال آن کرد.

برگزاری جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه

چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه، شهر ماهیدشت و شهر هلشی به ریاست فرماندار و رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه، شهر ماهیدشت و شهر هلشی به ریاست فضل‌الله رنجبر، فرماندار و رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه با حضور معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه؛ علی قبادی، معاون عمرانی فرمانداری؛ محمدعلی یارتبار، معاون مالی شهرداری کرمانشاه؛ پژمان ابراهیمی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه؛ یزدان بهرامی نیا، رییس اداره انجمن ها؛ و مشارکتها؛ سهراب کریمی، شهردار هلشی و سایر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در سالن جلسات فرمانداری روز سه شنبه ۱۱ آبان ماه سال جاری برگزار شد. در ابتدای جلسه پژمان ابراهیمی، رییس اداره کابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه، طبق دستور کار جلسه گزارشی کامل از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان و نحوه فعالیت آنها در ایام کرونا و برنامه‌های پیش روی هفته کتاب ارایه کرد.

 

ارسال نظر