اخبار

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۵۴۶

تداوم نوسان قیمت جوجه یکروزه در بازار

ایسنا  | دبیر کانون مرغداران گوشتی از نوسانات قیمتی جوجه یکروزه در بازار خبر داد.وی گفت: قیمت تمام شده مرغ زنده برای تولیدکننده باتوجه به نوسانات بهای جوجه یکروزه، بیش از ۲۰ هزار تومان است. پرویز فروغی، دبیر کانون مرغداران گوشتی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت جوجه یکروزه کاهش یافته است یا خیر؟ گفت: در هفته‌های گذشته وزارت جهاد کشاورزی دستورالعملی صادر کرد که براساس آن فاصله بین دوجوجه‌ریزی به ۹۰ روز افزایش یافت و مرغداران نیز با ۸۰ درصد ظرفیت خود جوجه‌ریزی کردند. این دستورالعمل باعث شد قیمت جوجه یکروزه از ۱۱ هزار تومان به ۷۰۰۰ تومان کاهش پیدا کند. وی ادامه داد: اما این کاهش قیمت پایدار نبود، زیرا برخی استان‌ها از این دستورالعمل مستثنی شدند و همین موضوع اختلافات بسیاری ایجاد کرد و در نهایت مجددا قیمت جوجه یکروزه افزایش یافت و از ۷۰۰۰ تومان به ۹۰۰۰ تومان رسید. دبیر کانون مرغداران گوشتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت نهاده‌های دامی اشاره کرد و گفت: همچنان در ارسال و بارگیری نهاده‌های دامی تاخیر وجود دارد و مرغدارانی هستند که هنوز بعد از ۴۰ روز نهاده‌هایشان را دریافت نکرده‌اند. وی تصریح کرد: همچنین حدود یک ماهی می‌شود که ذرت و سویا در سامانه بازارگاه شارژ نشده است و مرغداران مجبور هستند نهاده‌های دامی مورد نیاز خود را از بازار آزاد خریداری کنند. قیمت ذرت در بازار آزاد حدود ۵۰۰۰ تومان و سویا نیز۹۰۰۰ تومان است. فروغی در پایان گفت: قیمت تمام شده مرغ زنده برای تولیدکننده با وجود این وضعیت نهاده‌ها و نوسانات قیمتی جوجه یکروزه بیش از ۲۰ هزار تومان است.

همکاری دو دستگاه برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران از برگزاری نشستی با رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص نحوه اجرا و رفع مشکلات و اجرای قانون پایانه فروشگاهی خبر داد. حمیدرضا رستگار افزود: به دنبال جلسه‌ای که چندی پیش در اتاق اصناف ایران در خصوص پایانه‌های فروشگاهی (با حضور دبیرکل اتاق اصناف ایران، اعضای کمیته مالیاتی اتاق اصناف ایران، نمایندگانی از اصناف و سازمان امور مالیاتی و رییس سامانه و پایانه‌های فروشگاهی) برگزار شد، هماهنگی لازم برای نشستی با رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، صورت گرفت.

وی اضافه کرد: از این رو، نشست مالیاتی اصناف با رییس سازمان امور مالیاتی هفته گذشته برگزار و نحوه اجرا و رفع مشکلات و اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی به بحث و بررسی گذاشته شد. رستگار گفت: تعامل هر چه بیشتر اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی، آموزش گروه‌های صنفی، نحوه اجرایی شدن سامانه فروشگاهی و گروه بندی‌ها از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود. مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در حال حاضر این سامانه برای برخی از صنوف باز شده و اجرا می‌شود، اما طبق قانون باید تا پایان سال برای تمامی صنوف اجرایی شود. از این رو اصناف در خصوص کاربری این سامانه باید آموزش ببینند. نحوه ورود به سامانه، ثبت و صدور فاکتور از جمله مواردی است که در این آموزش‌ها مد نظر قرار خواهد گرفت.

۴۰۰ هزار تن سیب روی دست کشاورزان ماند

تسنیم | مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار تن سیب صنعتی روی دست کشاورزان مانده گفت: از امروز سه شنبه (ششم مهر) عملیات خرید سیب صنعتی و درجه سه از باغداران غرب کشور آغاز می‌شود. اسماعیل قادری فر  افزود: خبر‌های داغی که در روز‌های گذشته در رسانه‌ها و از جمله رسانه ملی پخش شد موضوع خرید سیب صنعتی یا همان سیب درجه سه بود، سیب‌هایی که ناشی از وزش باد و اضافه محصولات نارسی که به نوعی ضایعات کشاورزی محسوب می‌شوند و حالا روی دست کشاورزان باد کرده است. وی اضافه کرد: باوجود خشکسالی‌هایی که در کشور وجود داشت، اما در دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، تولیدات کشاورزی و سیب بیش از انتظار و ظرفیت بوده و برآورد شده حدود 400 هزار تن سیب صنعتی این روز‌ها بر روی دست کشاورزان مانده باشد. قادری فر گفت: به عنوان مسوولی که روز‌های اول و دوم خود را در این سمت سپری می‌کنم این نوید را به کشاورزان می‌دهم که یک برنامه ضربتی با تدبیر وزیر جهاد کشاورزی اندیشیده شده که آن قیمت‌گذاری و استفاده از این سیب‌ها برای کنستانتره مدیریت و هدفمند شده است که مقداری از آن برای مصرف داخلی و صنایع تبدیلی اندکی که در کشور وجود دارد استفاده خواهد شد. وی افزود: متاسفانه در زمینه صنایع تبدیلی در کشور زیرساخت‌های خوبی نداریم و باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود. قادر ی‌فر گفت: دستورالعمل خرید سیب از دو روز قبل توسط وزیر جهاد مصوب و ابلاغ شده و در آستانه عملیاتی شدن قرار گرفته است. مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ادامه داد: ظرف یکی دو روز آینده، عملیات خرید از کشاورزان با واسطه اتحادیه تعاونی روستایی شروع خواهد شد و تلاش داریم که روز سه شنبه عملیات خرید را شروع کنیم. قادری فر گفت: همکاران ما در سازمان مرکزی و نیز در تعاونی روستایی استان، مشغول تدارک و آماده‌سازی انبار‌ها و تمهید مقدمات جابه‌جایی و حمل و نقل هستند و از صبح روز سه شنبه شاهد تحویل و خرید سیب‌ها خواهیم بود.  وی افزود: نکته ریشه‌ای که باید سال‌های قبل فکری برای آن می‌شد نبود صنایع تبدیلی مناسب است که بتوانیم از این محصولات و زحمات کشاورزان استفاده کنیم.

 

ارسال نظر