ویژه

۱۴۰۰/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۹۵۱

بنیاد برکت در 19 شهرستان و 211 روستای استان گلستان فعال است

مجموع مشاغل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان گلستان تا پایان امسال به 17 هزار شغل می‌رسد. معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت از راه‌اندازی 2 هزار و 600 طرح اشتغال‌زایی در گلستان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: راه‌اندازی این تعداد اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی استان گلستان ایجاد 7 هزار و 800 شغل را برای ساکنان این مناطق به دنبال خواهد داشت. مرتضی نیازی افزود: از تعداد 2 هزار و 600 طرح اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده برای امسال، تاکنون یک‌هزار و 730 طرح راه‌اندازی شده یا در مرحله اخذ تسهیلات قرار دارد. وی درباره اقدامات بنیاد برکت در استان گلستان تا پایان سال گذشته خاطرنشان کرد: 3 هزار و 38 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور تا پایان سال 99 در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان به بهره‌برداری رسیده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای بیش از 9 هزار و 100 نفر شده است. به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، 19 شهرستان و 211 روستای استان گلستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد قرار دارند.

 تامین واگن و اتوبوس

به تنهایی از محل عوارض و کمک مردمی امکان‌پذیر نیست

دکترعلیرضا نادعلی سخنگو و نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، دکتر سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و رییس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و دکتر هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از مرکز کنترل فرمان و مرکز واکسیناسیون شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه بازدید کردند.  به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در حاشیه این بازدید دکتر هاشمی از ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد گفت: بر اساس قولی که ۲۰ روز پیش به شورای شهر تهران داده‌ایم تا بازگشایی مدارس ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شامل ۳۰۰ دستگاه اورهال شده و ۲۰۰ دستگاه خرید جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران افزوده خواهد شد. برای خرید اتوبوس‌های جدید تامین اعتبار لازم انجام شده و شهردار تهران این موضوع را پیگیری کرده است. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه این ۵۰۰ اتوبوس تا اواسط مهر و اوایل آبان ماه سال جاری به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه خواهند شد، افزود: شهر تهران به اضافه شدن ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد که در این زمینه دولت باید کمک کند.  وی تصریح کرد: در همین راستا مکاتباتی با وزارت کشور و ریاست‌جمهوری انجام شده و امیدواریم این پیگیری‌ها منجر به تامین اتوبوس و واگن مورد نیاز حمل و نقل عمومی شود. معاون شهردار تهران در ادامه گفت تامین واگن و اتوبوس به تنهایی از محل عوارض و کمک مردمی امکانپذیر نیست. لذا خواست ما ورود دولت و کمک در این حوزه است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان: 

با وجود بحران آب، بدون مشوق برق تولیدی خودمان و گاز فرآیندی مصرف می‌کنیم 

سمینار تخصصی «چالش برق در زنجیره فولاد» با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت، بهرام سبحانی رییس انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و تنی چند از دیگر مدیران عامل شرکت‌های فولادی و صاحب نظران صنعت فولاد کشور و عرصه برق یک شنبه ۱۴ شهریور برگزار شد . منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در پنل تخصصی تامین پایدار برق در زنجیره فولاد گفت: برای DRI به حدود ۶۰۰ کیلو وات تامین برق نیاز داریم اما برای برای قراضه این میزان ۱۵۰ کیلو کمتر است و اگر بتوانیم این نسبت را کاهش دهیم اندکی تاثیرگذار خواهد بود. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه منبع آب نیز در اختیار وزارت نیرو است اما در حوزه کاری ذوب آهن کوچک‌ترین برنامه‌ریزی را تاکنون شاهد نبودم همیشه دیوار فولاد‌سازی‌ها به عنوان صنایع آب بر کوتاه است و لذا نیاز است در وزارت نیرو برنامه‌ریزی راهبردی در این خصوص تدوین شود که تحت هیچ شرایطی آب ورودی شرکت‌هایی که خودشان تامین‌کننده برق شان هستند تحت‌الشعاع قرار نگیرد زیرا طبیعتاً این‌بار را باید خودشان تحمل کنند.

آتش خصم تحریم‌ها، به دامن فضای دیجیتال ایران افتاده

چندی پیش خبری در حوزه تکنولوژی، تعجب کاربران ایرانی را برانگیخت و به سرعت در محافل رسانه‌ای و مخصوصا رسانه‌های بیگانه با خط و ربط‌های مشخص سیاسی پیچید. خبری که نشان از حذف سوپر اپلیکیشن «روبیکا» از فروشگاه رسمی برنامه‌های اندرویدی گوگل یا همان گوگل‌پلی داشت؛ اما این تمام ماجرا نبود و به فاصله زمانی کمتر از یک‌روز این ماجرا برای یک اپلیکیشن موتور جست‌وجوی بومی نیز اتفاق افتاد و «ذره‌بین» نیز از گوگل‌پلی حذف شد. با وجود اینکه اتفاقات مذکور زمانی رخ داد که یکی از معاونان سازمان حاکمیتی ساترا در اظهاراتی غیرحرفه‌ای در شبکه فیلتر شده توییتر مبنی بر اینکه مجوز سرویس صوت و تصویر سوپر اپلیکیشن روبیکا توسط ساترا باطل شده است، زمینه را برای دشمنان فراهم کرد تا نسبت به اپلیکیشن‌های ایرانی گارد بگیرند، اما امروز رسانه‌ها از حذف «آپارات» و «فیلیمو» خبر دادند. بنابراین هرچند اظهارات نابجای مسوولان ساترا، منجر به شماره افتادن نفس دو کسب‌وکار ایرانی شد و عملا سازمان حاکمیتی ساترا را در موقعیت پاسخگویی نسبت به این اقدام نسنجیده قرار داد، اما اتفاقات امروز هم نشان می‌دهد که آتش خصم دشمن زبانه گرفته و به دنبال دامن سایر بیزینس‌های ایرانی است!

 

ارسال نظر