ویژه

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۰۹۳
ویژه

محمود ملکوتی‌خواه  عضو هیات‌مدیره شستا: 

تجربه، چابکی، نظم و روحیه ضدفساد از مهم‌ترین عوامل موفقیت‌های شستا بوده است

محمود ملکوتی‌خواه عضو هیات‌مدیره شستا اقدامات صورت گرفته و تعامل ویژه هیات‌مدیره این شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری با ارکان دیگر این سازمان را الگوی مناسبی برای دیگر دستگاه‌ها دانست و گفت: این تعامل با هدایت مدبرانه دکتر شریعتمداری، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است. وی ضمن یادآوری رویکرد تعاملی مرحوم مهندس ترکان، تجربه، اثربخشی موثر، کارایی مثبت و نقش‌آفرینی جدی هیات‌مدیره شستا را در کنار یک مدیرعامل جوان و با انرژی از دلایل پیشرفت امور در شستا عنوان کرد و افزود: سودآوری و جهش تولید در شستا محقق نمی‌شد اگر این تعامل و همراهی در تیم مدیریت وجود نداشت. این عضوهیات‌مدیره شستا با بیان اینکه در دوسال اخیر با ۱۴۵ جلسه هیات‌مدیره، نظم و سرعت در تصمیم‌گیری ایجاد شده به همه ارکان تابعه از جمله 9هلدینگ و ۱۶۵ شرکت، تسری یافته است، اضافه کرد:  پیگیری مستمر مبنی بر اجرای مصوبات هیات‌مدیره، بی‌تردید بیشترین تاثیر را در موفقیت‌های مدیریتی شستا داشته است. ملکوتی‌خواه با اشاره به چابکی و سرعت عمل مدیرعامل شستا در اجرای مصوبات هیات‌مدیره، گفت: این تجربه موفق همکاری در شستا به همراه روحیه جهادی و ضدفساد ارکان مدیریتی موجب شده است که شستا به عنوان یک سرمایه بین‌النسلی از آسیب‌های ناشی ازعدم تعامل ارکان مدیریتی که چالشی جدی در بنگاه‌های اقتصادی است، رنج نبرد و با سرعت بیشتر به سوی سودآوری گام بردارد و الگوی مناسبی پیش روی دیگر شرکت‌ها و رقبای اقتصادی باشد.

به میزان تخصیص مواد اولیه تعهد عرضه محصول در بورس ایجاد شود

معاون خرید شرکت ذوب آهن اصفهان خواستار آن شد تا به میزان تخصیص مواد اولیه به واحد‌های تولید‌کننده فولاد، تعهد عرضه محصول در بورس ایجاد شود. محمد جعفر صالحی در همایش تعامل سنگ آهن و فولاد در تالار بورس در محل هتل المپیک افزود: ذوب‌آهن بزرگ‌ترین تولید‌کننده مقاطع تبدیل فولاد در غرب آسیا است و امروز با تولید ریل ملی و محصولات با ارزش افزوده بالاتر در تلاش است تا جایگاه واقعی خودش را بیابد. وی بیان داشت: ذوب آهن سه ورودی برای تولید چدن دارد، در سال‌های گذشته کمیته پشتیبانی زغال‌سنگ در ایمیدرو به قیمت‌‌گذاری می‌پرداخت، اما از سال ۹۷ پذیرفته شد قیمت زغال ‌سنگ به شمش خوزستان متصل شود و ضریب ۲۶.۵ درصد برای آن در نظر گرفته شد. صالحی خاطرنشان کرد: همین مساله در سال گذشته افزایش هزینه حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومانی را برای ذوب آهن به دنبال داشت، سیاست‌گذاری که امروز همه به نوعی معترض به آن هستند اما راهی بی‌بازگشت است. وی بیان داشت: این مساله سبب شد تا در سال‌های گذشته شرکت‌های معدنی به سمت فولاد‌سازی و فولاد‌سازان به فاز اکتشاف معدن ورود کنند، از جمله ذوب ‌آهن به موضوع اکتشاف ورود کرد که کاری هزینه بر و پر ریسک است که در اصل باید توسط حاکمیت و نه توسط بخش خصوصی انجام شود.

راهبران و کارکنان سکو‌های مترو در اولویت دریافت واکسن

مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه راهبران و کارکنان سکو‌های ایستگاه‌های مترو در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفتند، گفت: در صورت تخصیص واکسن در اسرع وقت واکسیناسیون این افراد انجام می‌شود. علی عبدالله‌پور در مصاحبه اختصاصی با  صدا و سیما، با اشاره به شروع به کار منتخبان شورای ششم و همچنین مشکلاتی که در حوزه تجهیزات مترو و کمبود‌ها در واگن‌ها وجود دارد، افزود: بی‌تردید همه مسوولان در مدیریت شهری و دولت بر اهمیت توجه به توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت به ویژه مترو تاکید دارند. وی افزود: انتظار می‌رود تمامی فعالیت‌هایی که حول محور مسائل اقتصادی و اجتماعی صورت می‌گیرد حول محور حمل و نقل عمومی نیز انجام شود و با این نگرش به گونه‌ای شهر اداره شود که همه نگاه‌ها به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو باشد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: با این کار اقتصاد شهری رونق می‌یابد، آلودگی هوا کم می‌شود و هم به اشتغالزایی کمک می‌کندو بی‌شک توجه و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی یک دستاورد مدیریتی به شمار می‌رود. عبدالله پور تصریح کرد: در همه کشور‌های پیشرفته دنیا یکی از محور‌های مهم، توجه به حمل و نقل عمومی است و با نگاهی به این کشور‌ها می‌توان دریافت که محور همه فعالیت‌های شهری حول و حوش حمل و نقل عمومی به ویژه مترو است. وی با اشاره به جایگاه متروی ایران در جهان اضافه کرد: توسعه شبکه مترو، خطوط مترو، ساخت ایستگاه‌ها و سرفاصله قطار‌ها در ایران در جایگاه بیستم دنیا قرار دارد، اما این مقدار و جایگاه کافی نیست و با توجه به ازدحامی که در ساعات پرتردد وجود دارد، نیاز مهم در شرایط کرونایی فعلی تامین واگن است.

 

ارسال نظر