ایران همچنان در میان ۱۰ فولادساز برتر جهان

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۸۳۵

ایرنا| انجمن جهانی فولاد از تداوم حضور ایران در بین ۱۰ کشور تولیدکننده برتر فولاد جهان در پنج ماهه نخست سال جاری میلادی (۱۲ دی‌ماه ۹۹ تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۰) خبر داد.

انجمن جهانی فولاد (World Steel Association) در تازه‌ترین گزارش خود، اسامی برترین کشورهای فولادساز جهان و میزان تولید محصول آنها در پنج نخست سال جاری میلادی را منتشر کرد.

ایران در مدت مورد اشاره با تولید ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام توانست همچنان در رتبه دهم جهان بایستد و جایگاه خود را در میان برترین فولادسازان جهان حفظ کند.این میزان تولید حاکی از رشد ۹.۲ درصدی تولید فولاد خام ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی است.

این در حالی است که مجموع تولید ۶۴ فولادساز جهان در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی به ۸۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید که افزایش ۱۴.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.برپایه این گزارش، میزان تولید فولاد ایران طی ماه مه‌۲۰۲۱ میلادی (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) شاهد رشد ۷.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود و ۲ میلیون و ۶۰۰هزار تن به ثبت رسید. میزان تولید جهانی فولاد در این دوره یک ماهه نیز ۱۷۴ میلیون و ۴۰۰هزار تن اعلام شد که حاکی از رشد ۱۶.۵ درصدی نسبت به ماه مه ۲۰۲۰ میلادی است.انجمن جهانی فولاد در این گزارش تصریح‌کرد: چین با تولید ۴۷۳ میلیون و ۱۰۰هزار تن (۱۳.۹ رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته)، هند با تولید۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن (۳۳.۶ درصد رشد)، ژاپن با تولید ۴۰ میلیون تن (۹.۱ درصد رشد)، ایالات متحده امریکا با تولید ۳۴ میلیون و ۸۰۰هزار تن (۱۰.۶ درصد رشد) و روسیه با تولید ۳۱ میلیون و ۹۰۰هزار تن (۷.۹ درصد رشد)، پنج فولادساز برتر جهان در پنج ماه نخست سال جاری میلادی بودند.

همچنین کره‌جنوبی با تولید ۲۹ میلیون و ۳۰۰هزار تن (رشد۶.۹ درصدی)، آلمان با تولید ۱۷ میلیون تن (رشد ۱۳.۶ درصدی)، ترکیه با تولید ۱۶ میلیون و ۳۰۰هزار تن (رشد ۲۱.۲ درصدی) و برزیل با تولید ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد (رشد۲۰.۳ درصدی) به ترتیب در رتبه‌های ششم تا نهم تولید فولاد جهان طی ۵ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی قرارگرفتند.

 

ارسال نظر