ویژه

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۵۶۰

برگزاری اولین جلسه کارگروه انرژی و مدیریت سبز در سال1400

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: در جلسه کارگروه انرژی و مدیریت سبز منطقه ساری بر لزوم فرهنگ‌سازی و استفاده از منابع تاکید شد . سبحان رجب‌پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در جلسه کارگروه انرژی و مدیریت سبز منطقه ساری که در تاریخ 26/3/1400 در سالن جلسات شرکت برگزار شد بر لزوم فرهنگ‌سازی و استفاده از منابع تاکید کرد و بیان داشت: مدیریت سبز در واقع به‌کارگیری موثر و کار آمد تمامی منابع مادی و انسانی است که برای هدایت و نیل به اهداف زیست محیطی با سازماندهی و برنامه‌ریزی ضروری است. سبحان رجب‌پور به استفاده بهینه و درست از امکانات و منابع اشاره کرد و تاکید کرد: در گام اول، پایش و شناسایی مکان‌ها و فضاهایی مورد رصد قرار می‌گیرد که بیشترین مصرف انرژی را دارند و باید کار با حساسیت و کارشناسی انجام گردد . وی اظهار کرد: در تمامی زمینه‌ها از جمله مدیریت مصرف انرژی (آب، برق و گاز) باید تدابیر و سیاست‌های دقیق و منطقی اتخاذ کرد. 

در ادامه جلسه حسین نصیر ناتری رییس برنامه‌ریزی ودبیرکارگروه انرژی و مدیریت سبزشرکت به برنامه‌های پیشنهادی جهت اخذ بودجه از ستاد وبه اقدام آن در سال 1400 اشاره کرد وضمن تشریح اقدامات صورت گرفته این کارگروه در سال 1399، گفت: کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در مصرف آب، برق و گاز از اتفاقات خوبی بود که در سال‌های گذشته به همت و تلاش همکاران واحدهای مختلف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری رقم خورد.

بحران کم‌آبی، مانع انجام تعهدات تولیدی و صادراتی ذوب‌آهن نشد

معاون بهره‌برداری ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه به دلیل شرایط سخت کم آبی، ذوب‌آهن حدود ۲ تا ۳ درصد از برنامه‌های خود عقب است، گفت: اگر آب به حدی کم شود که نتوانیم بدنه کوره‌ها را خنک نگه داریم، احتمال اتفاقات ناگوارهمچون انفجار در کوره و توقف چند ساله آن وجود دارد. وی افزود: همزمان با تعمیرات اساسی ایستگاه ریخته‌گری شماره ۵، نصب برج‌های خنک‌کننده هیبریدی ایستگاه ریخته‌گری شماره ۵، تعمیرات اساسی آگلوماشین شماره ۴ و تعمیرات اساسی تعویض لوله‌های اکران دیگ کنورتور شماره ۲، تعمیرات اساسی درجه ۳ کوره بلند شماره ۲ شرکت نیز با موفقیت انجام شد.

مهرداد تولاییان در خصوص تعمیرات اساسی کوره بلند شماره ۲ ذوب‌آهن، اظهار کرد: این تعمیرات اساسی از نوع درجه سه بود که از نظر زمانی در هفت شبانه‌روز انجام شد. وی تصریح کرد: این تعمیرات اساسی برای حفظ شرایط تولید است. فلسفه تعمیرات اساسی حفظ و پایداری شرایط موجود است تا در آینده ضرری به تولید وارد نشود.


 

ارسال نظر