ویژه

۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۲۹۹

40 درصد از کارآفرینان و تسهیل‌گران بنیاد برکت را زنان و دختران تشکیل می‎دهند

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، 40 درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی این بنیاد به زنان و دختران اختصاص دارد. امیرحسین مدنی همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختران با بیان این مطلب افزود: 40 درصد از کارآفرینان بنیاد برکت را زنان و دختران تشکیل می‌دهند و از 300 هزار شغل خرد و خانگی ایجاد شده تا پایان سال 99، بیش از 120 هزار شغل به آنها تعلق داشته است. وی خاطرنشان کرد: همچنین از 70 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور پیش‌بینی شده برای سال جاری هم 28 هزار طرح به زنان و دختران اختصاص دارد که ایجاد 84 هزار فرصت شغلی را برای آنها به دنبال خواهد داشت. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری اشتغال‌زایی برای بانوان تا پایان سال گذشته، 36 هزار میلیارد ریال بوده است. مدنی تاکید کرد: برای ایجاد 84 هزار شغل در دستور کار برای سال جاری نیز اعتبار 38 هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی شده است. وی درباره رسته‌های مشاغل ایجاد شده برای زنان و دختران نیز توضیح داد: تولید پوشاک، صنایع دستی، فرش، محصولات گلخانه‌ای، دام‌پروری و خدماتی بیشترین سهم را از این مشاغل به خود اختصاص می‌دهند. مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح سهم و حضور زنان در میان تسهیل‌گران این بنیاد نیز گفت: زنان و دختران جوان 40 درصد از تسهیل‌گران بنیاد را تشکیل می‌دهند و در حال حاضر، 320 تسهیل‌گر زن در سراسر کشور مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی به محرومین هستند. مدنی خاطرنشان کرد: این تسهیل‌گران در سراسر کشور با حضور در مناطق روستایی و محروم اقدام به شناسایی زنان متقاضی اشتغال و تشکیل پرونده برای آنها می‌کنند. این زنان پس از اهلیت‌سنجی‌های فنی، برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند. مدنی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه بنیاد برکت از زنان و دختران گفت: بخش عمده‌ای از حمایت‌های ویژه بنیاد از اقشار خاص و آسیب‌پذیر جامعه از جمله زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌بران، خانواده زندانیان، معلولین و خانواده‌های دارای معلول، سربازان و خانواده‌های کودکان بازمانده از تحصیل شامل زنان و دختران جوان می‌شود و به شکل ویژه از آنها حمایت و پشتیبانی صورت می‌گیرد. مدیرعامل بنیاد برکت افزود: بنیاد در حال برگزاری رویداد ملی «بانوی برکت» با هدف کارآفرینی در حوزه کسب‌وکارهای خانگی و خانوادگی برای بانوان است.

 اهدای گل به دختران  در شهر زیر زمینی

 نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران وحومه گفت: به مناسبت ایام دهه کرامت، ویژه برنامه‌های فرهنگی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه علی عبدالله‌پور افزود: همزمان با فرارسیدن ایام سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، روز دختر و سالروز میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران اجرا می‌شود. 

وی تصریح کرد: به مناسبت این ایام فرخنده و با هدف ترویج فرهنگ رضوی و ارتقاء بیشتر سطح آگاهی مسافران از سیره زندگی ائمه معصوم (ع) برنامه‌های متنوعی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود.  عبدالله‌پور با اشاره به اینکه امروز شنبه ۲۲ خردادماه به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با روز دختر به دختران در دو ایستگاه شهید مدنی و شهدای هفتم تیر شاخه گل اهداء می‌شود گفت: این کار با همکاری کانون خدمت رضوی استان تهران و توسط خادمیاران محترم بارگاه رضوی انجام می‌شود. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: نمایشگاه پوستر «بانوی کرامت» در ایستگاه ارم سبز و نمایشگاه عکس «جشنواره رضوی» نیز در ایستگاه میدان حضرت ولی‌عصر(عج) در معرض نگاه مسافران مترو قرار می‌گیرد.

قابلیت بهره‌برداری از مرکز همایش‌های اصفهان به عنوان مجموعه همایش‌های بین‌المللی در سطح منطقه

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به قابلیت بهره‌برداری از مرکز همایش‌های اصفهان به عنوان مجموعه همایش‌های بین‌المللی در سطح منطقه گفت: وزارت امور خارجه پیگیر حضور سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مند برای تکمیل هتل‌های این مرکز خواهد بود. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محمد جواد ظریف، صبح امروز در بازدید از پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان به همراه استاندار و شهردار اصفهان، با تشکر از اقدامات شهرداری اصفهان، اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در اصفهان صورت گرفته است که امیدواریم مشکل آب هم به صورتی‌که منافع همه را در نظر بگیرد و حق مردم اصفهان هم در این زمینه رعایت شود در همین دولت حل و فصل شود و کار به نتیجه برسد. وی ادامه داد: میزان پیشرفت قابل توجه پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان و بهره‌برداری از نمایشگاهی که یک نمایشگاه بین‌المللی آبرومند در شهر اصفهان به شمار می‌رود، نشان‌دهنده مدیریت بسیار خوب شهری و همت عالی دکتر نوروزی و حمایت استاندار و مجموعه شهرداری است.

 

ارسال نظر