رویداد

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۵۹۱

صادرات پاکت کاغذی سیمان آزاد شد

مهر |وزارت صمت در نامه‌ای به گمرک ایران، اعلام کرد که صادرات پاکت سیمان آزاد شده است .

سعید عباسپور مدیرکل دفتر واردات و صادرات وزرات صمت در نامه‌ای به گمرک ایران اعلام کرد که صادرات پاکت کاغذی سیمان آزاد شده است. در این نامه که در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری صادر شده، آمده است: ضمن ارسال نامه رییس کل سازمان توسعه تجارت ایرات و معاون بازرگانی داخلی و هامش نویسی قائم مقام وزیر در امور بازرگانی مبنی بر اجرای تصمیمات کارگروه تنظیم بازار در خصوص مازاد نیاز مصرف داخلی پاکت کاغذی سیمان به اطلاع می‌رساند که صادرات پاکت کاغذی سیمان تحت ردیف تعرفه‌های ۴۸۱۹۳۰۰۰ و ۴۸۱۹۴۰۰۰ با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه بلامانع است.

خبر خوش برای صادرکنندگان سال 98

معاون وزیر صمت ایران در سی‌امین نشست کمیته اقدام ارزی اعلام کرد: بر اساس مصوبات این جلسه، صادرکنندگان سال ۹۸ که تا تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۹، هفتاد درصد از تعهدات صادراتی خود را ایفا نموده‌اند مشمول بهره مندی از نرخ صفر مالیاتی و استرداد کامل مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود. حمید زادبوم با بیان این مطلب اظهار داشت: سایر صادرکنندگان سال ۹۸ که تا تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۰ نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود به میزان ۹۰ درصد صادرات خود اقدام نمایند، مشمول  بهره مندی از نرخ صفر مالیاتی و استرداد کامل مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.  وی افزود: صادرکنندگان سال ۹۹ جهت بهره مندی از نرخ صفر مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده کامل حاصل از صادرات موظفند نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود به میزان ۹۰ درصد ارزش صادرات خود حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریورماه سال جاری اقدام نمایند.

 وی تأکید کرد: بر اساس تفویض اختیار انجام شده از سوی کمیته ماده ۲ مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی، کمیته اقدام ارزی در خصوص موارد خاص ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان که در بسته سیاستی برگشت ارزحاصل از صادرات سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۰ به آنها تصریح نشده است، تصمیم‌گیری خواهد کرد.رییس سازمان توسعه تجارت در اظهاراتی دیگری عنوان کرده که ایران آماده است توافق‌های تجاری جدیدی را با کشورهای حاضر در منطقه نهایی کند. وی با اشاره به نهایی شدن توافق عضویت ایران در اورسیا، بیان کرد: ما از سال ١٣٩٤ کار خود را برای حضور در این اتحادیه آغاز کردیم که خوشبختانه در آبان ١٣٩٨ عضویت ما رسما آغاز شد. این اولین موافقتنامه تجاری ایران با یک اتحادیه تجاری است و می‌تواند راهگشای ما برای نهایی کردن توافقات رسمی و اتحادیه‌های تجاری جدید در میان کشورهای همسایه و منطقه است.

افزایش قیمت روغن  به اتاق اصناف اعلام نشده

ایسنا| دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان فعلا افزایش قیمت روغن را به اتاق اصناف اعلام نکرده است. ابوالقاسم کوره‌چینی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت قیمت روغن اظهار کرد: افزایش قیمت روغن، فعلا به صورت رسمی اعلام نشده است و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان فعلا افزایش قیمت روغن را به اتاق اصناف اعلام نکرده است. وی افزود: با توجه به اینکه افزایش قیمت روغن به‌طور رسمی اعلام نشده است، هر گونه تغییر قیمت روغن غیرقانونی است.

آخرین وضعیت محصولات توقیف شده «بوش»

ایلنا|به دلیل تردید در ثبت بانکی یا غیر بانکی بودن ثبت سفارش لوازم خانگی بوش، فعلا گمرک برای ترخیص این کالا اقدامی نکرده است. قانون واردات لوازم خانگی به کشور را منع کرده‌ است اما با وجود این ممنوعیت آذرماه سال گذشته یک محموله بیش از 400 کانتینری لوازم خانگی با برند بوش وارد بندر شهید رجایی شد.

 البته این محموله به دستور مقام قضایی و سازمان اطلاعات سپاه در گمرک شهید رجایی بندرعباس توقیف شد و اجازه ترخیص به آن را ندادند. طبق اعلام گمرکات هرمزگان، کانتینرهای حامل لوازم خانگی برند بوش متعلق به شرکت «کاسپین کالای دریا» است، و از آنجایی که این کالاها جزو کالاهای گروه چهار محسوب می‌شوند واردات آ‌نها ممنوع بوده‌ است و تمامی کانتینرها توقیف شد.

 از توقیف این کانتینرها بیش از 5 ماه می‌گذرد و فعلا مشخص نیست با ترخیص آن موافقت می‌شود یا اینکه مرجوع خواهند شد. یک منبع آگاه در گمرک با اشاره به آخرین وضعیت کانتینرهای حامل بوش اظهار داشت: با توجه به عدم تمدید ترخیص کالاهای گروه 4 ثبت سفارش آنها غیر بانکی است. وی ادامه داد: به دلیل تردید در ثبت بانکی یا غیر بانکی بودن ثبت سفارش لوازم خانگی بوش فعلا گمرک برای ترخیص این کالا اقدامی نکرده است. به گفته این منبع آگاه میزان این محموله 420 کانتینر و ارزش آن 10.7 میلیون دلار است. 

 

ارسال نظر