ویژه

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۸۳۱

طی سال 99  صورت گرفت  بیش از 16 هزار متر لوله‌گذاری آب در شهرستان  زرندیه

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زرندیه از لوله‌گذاری آب به طول 16 هزار و سیصد متر در شهرها و روستاهای این شهرستان درقالب اصلاح و توسعه شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب، در سال 99 خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، مهندس حمیدرضا کاووسی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زرندیه در بیان عملکرد یک‌ساله این امور بیان داشت: علاوه بر این میزان لوله‌گذاری، 450 فقره انشعاب آب شهری و روستایی اصلاح، 420 فقره کنتور خراب تعویض و 105 انشعابات غیرمجاز نیزکشف شده است. وی افزود: جابه‌جایی چاه شماره یک مجتمع پیک و تجهیز آن، تجهیز چاه جدید مجتمع زرندیه، جابه‌جایی و حفر چاه شماره 3 مامونیه وجابه‌جایی چاه شماره دو پرندک، از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش منابع آب در این شهرستان در سال گذشته بوده است. مهندس حمیدرضا کاووسی همچنین از اخذ مجوز حفر چاه‌های جدید در شهرهای زاویه و پرندک و روستاهای تیره و ملارد و اخذ پروانه بهره‌برداری چاه تیره و پرندک در سال 99 خبر داد. مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زرندیه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش بهره‌برداری، اظهار داشت: تعویض تابلو برق چاه در مجتمع پیک و روستای میل و همچنین تعویض خازن‌های خراب تابلو‌های برق شهری و سرویس الکتروپمپ‌های ایستگاه پمپاژ مامونیه درسال گذشته، از اقدامات این امور در راستای بهره‌برداری از تاسیسات تامین و توزیع آب می‌باشد . وی ادامه داد: تعویض کنتور‌های خراب منابع و خط انتقال مجتمع زرند، زاویه، رحمت‌آباد و....، تعمیر و مرمت حوضچه چشمه مصرقان، ترمیم و آب‌بندی مخزن روستای برهموم و تعمیر دستگاه‌های  تله متری در روستاهای ورده و مجتمع بیدلو از دیگر اقدامات مهم انجام شده در بخش بهره‌برداری می‌باشد. مهندس حمیدرضا کاووسی با تاکید براینکه کیفیت آب شهرها و روستاها به دقت بررسی و رصد می‌شود اظهار داشت: آزمایشات شیمیایی، فیزیکی و میکروبی در شهرها و روستاها مطابق برنامه‌های ابلاغی به صورت مداوم و مستمر انجام می‌گردد و تاکنون در روستاهای ورچند، کبودکمر، مجتمع پیک و ملارد سیستم‌های گند زدایی آب ارتقاء یافتند همچنین دستگاه کدورت‌سنج برای شهر‌های زاویه و پرندک تهیه گردیده است.

اجرای طرح پیمایش انشعابات آب مطابق با کاربری‌های واگذار شده

مدیر دفتر خدمات مشترکین آبفای استان اصفهان از نظارت دقیق و سخت‌گیرانه بر مصرف آب در کاربری‌های مختلف خبر داد.  میثم اعلایی گفت: طرح پایش‌های دوره‌ای محسوس و نامحسوس انشعابات آب با هدف نظارت برانطباق مصرف آب با کاربری‌های تعیین شده و استفاده متناسب از ظرفیت مشخص شده، با قدرت در حال اجرا است.  وی با بیان اینکه این طرح به منظور صیانت از حقوق شهروندان عملیاتی می‌شود، اظهارداشت: لازم است مشترکین، آب شبکه توزیع را فقط مطابق با کاربری مجاز تعریف شده مصرف کنند در غیر این صورت بر اساس ضوابط و اختیارات قانونی موجود، با متخلفان برخورد می‌شود.  وی با تاکید بر این نکته که مصرف آب در هر نوع کاربری به غیر از کاربری تعریف شده در قرارداد واگذاری انشعاب آب ممنوع است، بیان داشت: نه‌تنها استفاده از آب شرب برای مواردی همچون ساخت و ساز، غیرمجاز است، بلکه نمی‌توان از آب کاربری‌های خانگی برای مصارف غیرخانگی نظیر اماکن تجاری نیز استفاده کرد و انجام این کار خلاف قانون است.  وی در ادامه به سیاست سخت‌گیرانه شرکت آب و فاضلاب استان برای واگذاری انشعاب به اماکن غیرمسکونی مانند باغ، کارواش، استخر و کاربری‌هایی از این دست پرداخت و افزود: با توجه به اینکه به دلیل وقوع خشکسالی‌های مستمر، با بحران کم آبی در استان مواجه هستیم، مدیریت مصارف آب شرب و بهداشت در استان از اهمیت بسزایی برخوردار است و سال‌هاست که واگذاری آب به مصارف غیرمسکونی مشروط به اخذ تاییدیه در کارگروه تخصیص آب شرکت است . اعلایی ادامه داد: در مواردی که واگذاری انشعاب به کاربری‌های غیرمسکونی انجام شود، ظرفیت تخصیص یافته فقط در حد تامین آب شرب و بهداشت کارکنان آن مجموعه خواهد بود و شرکت آب و فاضلاب تعهدی در خصوص تامین آب در مصارف غیر از شرب و بهداشت ندارد. مدیر خدمات مشترکین آبفای استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در سال گذشته همه‌گیری و شیوع ویروس کویید 19 و الزام به رعایت بیشتر نکات بهداشتی از جمله شست وشوی مکرر دست‌ها باعث شد تا متوسط مصرف آب استان پس از حدود یک دهه که شیب نزولی داشت، با افزایش 20 درصدی مواجه شود .

با اجرای عملیات نشت یابی صورت گرفت 

جلوگیری از هدررفت 107 لیتر برثانیه آب در سطح استان اصفهان

با انجام پیمایش و نشت‌گیری 398 کیلومتر شبکه توزیع و 31 هزار فقره انشعابات آب، از هدر رفت 107 لیتربر ثانیه آب آشامیدنی در استان اصفهان جلوگیری شد. مدیر دفتر بهره‌برداری و کاهش آب بدون درآمد آبفای اصفهان با اعلام این خبر، گفت: این عملیات سال گذشته در 45 شهر و 80 روستای تحت پوشش که هدر رفت بالای 16 درصد داشتند، به اجرا درآمد.  سیدمحمدحسین صالح افزود: در جریان پیمایش شبکه توزیع و انشعابات آب شهرها و روستاهای یاد شده، در مجموع 243 مورد نشت آب از شبکه توزیع و 519 مورد نشت از انشعابات آب شناسایی شد که بلافاصله مورد نشت‌گیری و تعمیر قرار گرفت.  وی با بیان اینکه در نتیجه این عملیات از هدر رفت 107 لیتر در ثانیه آب آشامیدنی جلوگیری به عمل آمد، گفت: در سال جاری نیز عملیات پیمایش و نشت‌یابی شبکه توزیع و انشعابات آب شهرها و روستاهای استان با قوت ادامه خواهد یافت.

 

ارسال نظر