شرایط جدید صدور مجوز برای استخراج رمزارز

۱۴۰۰/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۶۲۳

ایلنا | مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های وزارت صمت اظهار داشت: ماینرها پیش از این امکان استقرار در شهرک‌های صنعتی را داشتند اما اخیرا در بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی موجود هم امکان اخذ مجوز و فعالیت دارند. علیرضا هادی در مورد فرآیند اخذ مجوز استخراج رمزارزها اظهار کرد: متقاضیان در سامانه بهین‌یاب ثبت نام می‌کنند و در همان سامانه مجوز صادر می‌شود. هم شخص و هم شرکت می‌تواند درخواست مجوز بدهد و محدودیت خاصی در این مورد وجود ندارد. وی با اشاره به تسهیل‌گری‌ها در این زمینه گفت: در مورد استقرار تجهیزات، باید دست کم به میزان 100 کیلووات مصرف انرژی داشته باشند، پیش از این کف آن 250 کیلووات بود که به 100 کیلووات کاهش پیدا کرد. اگر هر ماینر 2 کیلو وات توان مصرف کند قبلا باید 125 ماینر استفاده می‌شد که بتواند کار خود را شروع کند اما الان با 50 ماینر می‌تواند کار خود را شروع کند. یعنی مقداری کار را تسهیل کرده‌ایم.هادی در ادامه افزود: همچنین ماینرها امکان استقرار در شهرک‌های صنعتی را دارند. اخیرا این مورد نیز اصلاح شده است و در بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی موجود هم امکان اخذ مجوز و فعالیت دارند.وی تصریح کرد: وزارت نیرو، ناجا و دستگاه‌های نظارتی با مزارع غیرمجاز برخورد می‌کنند. از وزارت صمت نیز اسامی افرادی را که درخواست مجوز داده‌اند را می‌گیرند تا به استثنای آنها با بقیه برخورد شود. البته فقط کسانی که دارای پروانه بهره‌برداری هستند می‌توانند استخراج رمزارز داشته باشند.وی در مورد بازه زمانی مورد نیاز برای اخذ مجوز گفت: دو مرحله مجوز وجود دارد: جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری. جواز تاسیس بسیار سریع برای متقاضیان صادر می‌شود که برای بازه زمانی آماده‌سازی زیرساخت‌ها تا زمان بهره‌برداری است. روزی که می‌خواهند بهره‌برداری کنند جواز تاسیس باطل شده و برای آنها پروانه بهره‌برداری صادر می‌شود. کسی می‌تواند رمزارز استخراج کند که پروانه بهره‌برداری داشته باشد.هادی در ادامه بیان کرد: بعد از وارد شدن اطلاعات متقاضی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اطلاعات را بررسی می‌کند و عموما خیلی سریع مجوز صادر می‌شود. روند درخواست مجوز بعد از روند صعودی قیمت بیت کوین افزایشی بوده است.وی با اخطار در مورد آگهی‌هایی در مورد استخراج رمزارزها داده می‌شود خاطرنشان ساخت: گرفتن مجوز بسیار ساده است، مردم نباید گول کسی را که یک جواز تاسیس گرفته بخورند. گاهی می‌بینیم که در آگهی‌ها می‌نویسند «دارای مجوز از وزارت صنعت» و برای «کلود ماینینگ» از مردم پول می‌گیرند یعنی می‌گویند به عنوان میزبان به جای مشتری استخراج کرده و کارمزد می‌گیرند. کسی که فاقد پروانه بهره‌برداری باشد و چنین کاری کند قطعا کلاهبردار است، کسی با جواز تاسیس حق چنین کاری ندارد. اگر کسی می‌خواهد در این زمینه فعالیت کند می‌تواند خودش سریعا مجوز بگیرد و نباید خود را گرفتار این نوع کلاهبرداری‌ها کند.

 


قیمت مواد شوینده تا پایان خرداد افزایش  نمی‌یابد

تسنیم | دبیر انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده تاکید کرد: تا پایان خردادماه قیمت انواع شوینده تغییر نمی‌کند.جمشید فروزش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص زمزمه‌های افزایش 35 درصدی قیمت شوینده‌ها که در بازار مطرح شده است، گفت: هنوز هیچ پیشنهادی برای تغییر قیمت انواع شوینده ارایه نشده است.وی با اعلام اینکه با توافق به عمل آمده میان تولیدکنندگان قرار است هیچ تغییر قیمتی تا پایان خردادماه اجرایی نشود، افزود: از خردادماه به بعد با توجه به شرایط بازار و تامین مواد اولیه تصمیمات برای قیمت شوینده اجرایی خواهد شد.وی با تاکید براینکه تعرفه‌های گمرکی از 4200 به ارز نیمایی تغییر پیدا کرده است، تصریح کرد: این رقم نشان می‌دهد تعرفه‌های گمرکی سه برابر شده است علاوه بر این مواد پتروشیمی نیز رشد قابل توجهی پیدا کرده است به نحوی که این افزایش قیمت‌ها در مواد پتروشیمی پدر صنعت را درآورده است.

توزیع۱۳۰ هزارتن برنج در فروردین‌ماه

ایرنا |بر اساس گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، با احتساب تخصیص۱۰۰ هزار تن برنج برای ماه مبارک رمضان از آغاز سال تاکنون ۱۳۰ هزار تن برنج در کشور توزیع شده است.در بخش تنظیم بازار، ۱۰۰ هزار تن برنج برای ماه مبارک رمضان تخصیص داده شد و از ابتدای سال نیز۳۰ هزار تن توزیع شده است که مجموع توزیع برنج از ابتدای سال را به ۱۳۰ هزار تن رساند.بر اساس گزارش کارشناسان پایش بازار کالاهای اساسی، تولید برنج در جهان در سال ۲۰۲۱ به ۵۰۴ میلیون تن خواهد رسید و معاملات این محصول چهار درصد رشد خواهد داشت و ذخایر جهانی پایان دوره نیز با تغییرات مثبت همراه خواهد بود.کارشناسان، افزایش تولید و افت تقاضای برنج را از دلایل ثبات و کاهش قیمت این ماده غذایی پر مصرف در سال جاری می‌دانند.بر همین اساس «شکوه رفیعی» مدیرکل هماهنگی خرید خارجی شرکت بازرگانی دولتی در نشست پایش بازار کالاهای اساسی گفت: پیش‌بینی شده تولید برنج در برخی از کشورها در سال ۲۰۲۱ میلادی افزایش داشته باشد که این موضوع می‌تواندیکی از دلایل کاهش قیمت‌هایا ثبات آن در جهان باشد.  وی افزود: پیش‌بینی شده تولید این محصول در برمه به ۱۳ میلیون تن و در هند به ۱۲۱ میلیون تن افزایش یابد. به گفته رفیعی، تولید برنج پاکستان نیز به هفت میلیون۶۰۰ هزار تن رو به افزایش است و در تایلند نیز به ۱۸ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند، اما تولید در ویتنام۲۷ میلیون تن ثابت خواهد ماند.

ارسال نظر