روی خط خبر

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۳۲۱

توزیع۱۸۰ هزار تن روغن برای مصرف ماه رمضان

ایلنا |مدیرکل دفتر امور بازرگانی وزارت صمت اظهار داشت: ۱۸۰ هزار تن روغن برای مصرف ماه رمضان خانوارها، اصناف و صنایع در نظر گرفته شده است، چون برای تولید زولبیا، بامیه،آش و حلیم میزان مصرف روغن افزایش می‌یابد. این۱۸۰ هزار تن براییک ماه کل کشور بوده و برش استانی آن هم مشخص است.صدیف بیک‌زاده در گفت‌وگو با «ایلنا» در مورد وضعیت تنظیم بازار ماه رمضان اظهار کرد: دستورالعمل تنظیم بازار ماه مبارک رمضان به استانداران سراسر کشور به عنوان روسای ستادهای تنظیم بازار استان‌ها ابلاغ شد. کالاهایی که در ماه رمضان مورد مصرف ویژه قرار می‌گیرند مشخص شده و سطح عرضه آنها افزایش پیدا کرده است. 

وی با اشاره به توزیع روغن تصریح کرد: ۱۸۰ هزار تن روغن برای مصرف ماه رمضان خانوارها، اصناف و صنایع در نظر گرفته شده است، چون برای تولید زولبیا، بامیه،آش و حلیم میزان مصرف روغن افزایش می‌یابد، این۱۸۰ هزار تن برای یک ماه کل کشور بوده و برش استانی آن هم مشخص است.مدیرکل امور بازرگانی وزارت صمت در ادامه خاطرنشان کرد: میزان توزیع روغن میان استان‌ها بر اساس ضریب جمعیت، میزان مصرف و نیاز تقسیم‌بندی شده و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان‌ها قرار گرفته است و آنها این موضوع را مدیریت می‌کنند.بیک‌زاده تصریح کرد: برخی از این برنامه‌ریزی‌ها برای قبل از ماه مبارک و برخی برای طول ماه رمضان است چراکه برخی از اقلام باید قبل از ماه رمضان باید در دست اصناف باشد. برخی از این برنامه‌ها هم در دست انجام است. وی با اشاره به دیگر اقلام گفت: در مورد شکر، گوشت، گوشت منجمد، برنج برنامه‌ریزی‌هایی شده است. موضوع مرغ هم به قرارگاه ساماندهی بازار مرغ در وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده و سطح عرضه آن حتما افزایش می‌یابد.این مقام مسوول همچنین خاطرنشان کرد: قیمت مصوب برای زولبیا و بامیه،آش، حلیم و غیره از طریق کمیسیون‌های نظارت استان‌ها معین می‌شود تا هر استانی متناسب با شرایط خود قیمت‌گذاری کند.

دولت خود مانع اصلی  تولید است

ایسنا |عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید، برخی تصمیمات غلط دولتی به عنوان بخشی از موانع اصلی تولید باید کنار بروند. محمدرضا نجفی منش اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که بخش خصوصی در طول سال‌های گذشته همواره بر آن تاکید داشته و آن را مقدمه‌ای برای بهبود تولید می‌داند، کاهش دخالت‌های دولت در اقتصاد و امکان باز گذاشتن دست فعالان اقتصادی برای تولید و حضور در عرصه‌های مختلف است.وی با بیان اینکه مداخله در شرایط بازارهای مختلف، پیشبینی‌پذیری اقتصاد ایران را بسیار دشوار کرده، توضیح داد: یک سرمایه‌گذار برای ورود به حوزه تولید، نیاز به آن دارد که شرایط را رصد کرده و حدس بزند که در آینده چه بر سر سرمایه‌اش خواهد آمد اما وقتی مداخلات ادامه‌یابد و مشخص نباشد که مسیر واقعی اقتصاد به کدام سمت است، شرایط برای سرمایه‌گذار دشوار می‌شود.عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به وضعیت بازار خودرو در سال‌های گذشته گفت: در شرایطی که بسیاری از بازارها بدون مداخله دولت و به تناسب افزایش قیمت‌ها و تورم، با قیمت‌های جدید محصولات خود را عرضه می‌کنند، در بازار خودرو دولت اصرار دارد که قیمت‌ها باید به شکل دستوری تعیین شده و از یک حدی بالاتر نرود که نتیجه آن را به وضوح در بازار خودرو می‌بینیم.نجفی منش ادامه داد: امروز خودروسازان اصلی کشور با زیانی گسترده مواجه هستند و همین زیان فشار خود را بر وضعیت مالی قطعه‌سازان نیز می‌گذارد و از سوی دیگر بازار آزاد دلالان با قیمت‌ها همه کار می‌کنند. این رویه غلط باید اصلاح شود و تداوم آن تنها به اقتصاد ایران خسارت خواهد زد.

صادرات ایران به افغانستان ۴ برابر صادرات به اتحادیه اروپا شد

تسنیم |بررسی آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد در ۱۱ ماه اول سال ۹۹ صادرات ایران به افغانستان ۴ برابر صادرات به کشورهای اتحادیه اروپا بوده است.آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد که در 11 ماهه سال 1399 صادرات ایران به افغانستان در حدود 2 میلیارد دلار بوده است و این در حالی است که مجموع صادرات به کشورهای مختلف اتحادیه اروپا در حدود 529 میلیارد تومان محاسبه شده است.این بدین معنا است که مجموع صادرات کشورمان به افغانستان 4 برابر اتحادیه اروپا است که این موضوع بیانگر پتانسیل بالای کشورهای همسایه به عنوان بازارهای هدف برای محصولات ایرانی است. لازم به ذکر است، کشور ما در شرایطی قرار دارد که یک بازار واردات یک تریلیون دلاری در کشورهای همسایه وجود دارد که این مساله ظرفیت ویژه‌ای برای صادرات، فراهم می‌کند که متاسفانه بابی‌توجهی دولت تنها 2.3 درصد از کل واردات این کشورها را ایران تامین می‌کند.

یک دسته گل چند؟

ایسنا |بسیاری از افراد علاقه دارند در مناسبت‌ها مختلف به یکدیگر گل هدیه دهند اما برای تهیه یک دسته گل یا یک سبد گل چقدر باید هزینه کرد؟براساس مشاهدات میدانی از برخی از مغازه‌های گلفروشی سطح شهر تهران قیمت هر شاخه گل رز ۳۰ هزارتومان، هر دسته داوودی ۴۰ هزارتومان، هرشاخه آنتوریوم۲۰ تا ۳۰ هزارتومان، گلایل ۲۰ تا ۲۵ هزارتومان، آلسترومریا ۱۰ تایی ۸۰ هزارتومان، مریم شاخه‌ای ۸۰۰۰تومان، میخک ۲۵ تا ۳۰ هزارتومان، قرنفل دسته‌ای ۳۰ هزارتومان است.

 

ارسال نظر