اخبار مهم

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۸۳۷

واکنش ستاد مبارزه با قاچاق  به اظهارات سخنگوی گمرک

تسنیم |اختلاف نظرها در وزارت اقتصاد و وزارت صنعت در خصوص هماهنگی و تبادل اطلاعات دو سامانه اصلی در حوزه تجارت خارجی بار دیگر بالا گرفته است. در همین رابطه لطیفی سخنگوی گمرک ایران گفته است، بر اساس مصوباتی که در دولت وجود داشته است خصوصا شورای اجرای فناوری اطلاعات، سامانه‌های مرتبط با تجارت در راستای تبادل اطلاعات در کنار سامانه جامع تجارت قرار گرفتند و از تاریخ 9/9/99 بخش اعظم این کار انجام شده و گمرک بیش از 98 درصد اطلاعاتی که شدنی است را در اختیار این سامانه قرار می‌دهد. البته یک سری مباحث فنی وجود دارد که در حال رفعش هستیم که تا 12/11/99 بخش اعظم آن برطرف می‌شود. در واکنش به این موضع‌گیری گمرک ایران، سخگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرده است، فرمایش آقای لطیفی در این خصوص کاملا کلی گویی است اینکه 98 درصد اطلاعاتی که شدنی هست در اختیار این سامانه قرار می‌دهد اصلا دردی از ما دوا نمی‌کند! اینکه ایشان می‌گوید «یک سری مباحث فنی است که در حال برطرف کردن هستیم» تا کی؟ چقدر صبر کنیم؟ یک سال؟ دو سال؟ سه سال؟ چهار سال؟. حمیدرضا دهقانی‌نیا در ادامه گفت: هم اکنون 3 سال و نیم الی 4 سال است که علاف هستیم!

رشد تولید در ۲۵ کالای منتخب

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با تاکید بر روند رو به رشد بخش تولید در ۱۱ ماهه امسال گفت: در این مدت از ۳۸ کالای اصلی و منتخب صنعتی و معدنی ۲۵ کالا، رشد تولید داشته است. سعید زرندی با اشاره به رشد تولید در بسیاری از صنایع اصلی در حوزه صنعتی و معدنی گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری، لوازم خانگی با ۳۸ درصد رشد، شمش آلومینیوم ۵۴ درصد، انواع خودرو سواری ۱۸ درصد، فولاد ۷ درصد و سیمان بیش از ۱۲ درصد رشد را شاهد بوده‌اند. وی میزان تولید در صنعت لوازم خانگی را بیش از ۴ میلیون دستگاه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، در بخش خودرو سواری ۸۳۰ هزار دستگاه، فولاد خام ۲۶ میلیون تُن، سیمان ۶۳ میلیون تُن و شمش آلومینیوم ۳۹۴ هزار تن در ۱۱ ماه امسال تولید شد. 

زرندی ادامه داد: در این مدت چرم، الکتروموتور، سموم دفع آفات نباتی آلومینیا، ظروف چینی با کاهش تولید مواجه بوده‌اند. وی در بخش دیگر صحبت‌های خود از تصویب ۱۳۵ طرح صنعتی، معدنی و تجاری در هیات سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد۶۴ درصدی رشد در تعداد این طرح‌ها هستیم.زرندی ادامه داد: همچنین در این مدت ۶ هزار و ۴۰۰ واحد جدید به بهره‌برداری رسیده که به لحاظ تعدادی ۷ درصد رشد داشته است. بر اساس توضیحات زرندی در این بازه زمانی صدور پروانه صنفی ۵۲ درصد رشد داشته است؛ همچنین تعداد ۵۸۸ هزار مجوز صنفی و بالغ بر ۳۰ هزار نماد الکترونیکی صادر شده است. وی در پایان به افزایش بازرسی از واحد‌های صنفی اشاره کرد و گفت: در ۱۱ ماه امسال بیش از ۳ میلیون بازرسی و کنترل واحدهای صنفی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است.

جدیدترین قیمت مرغ  گوشت و میوه در میادین

ایسنا |تازه‌ترین قیمت مرغ، تخم مرغ، گوشت و میوه در میادین میوه و تره بار اعلام شد. براساس نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار قیمت هر کیلو ران تازه گوساله در میادین میوه و تره بار ۱۲۱ هزار تومان، سردست تازه گوساله هر کیلو ۱۱۹ هزار تومان، گوشت مخلوط یا لُخم گوساله هر کیلو ۱۱۰ هزار تومان، گوشت چرخ کرده مخلوط ۹۸ هزار تومان، ران تازه گوسفندی ۱۴۴ هزارو۵۰۰ تومان، سردست تازه گوسفندی هر کیلوگرم ۱۲۴هزارو۱۰۰تومان، کف دست تازه گوسفندی هر کیلو ۱۴۳هزارو۴۰۰ تومان، شقه گوسفندی هر کیلو ۱۱۹ هزارو۸۰۰ تومان، شقه بوقلمون ۳۶هزارو۵۰۰ تومان، مرغ تازه تنظیم بازار هر کیلو ۲۰ هزارو۴۰۰ تومان، مرغ منجمد تنظیم بازار ۱۵هزارو۵۰۰ تومان، تخم مرغ تنظیم بازار ۱۶هزارو۹۰۰ تومان، تخم مرغ تازه بسته‌بندی یک شانه ۳۰ عددی به وزن یک کیلو و ۹۰۰ گرم ۳۵هزار و ۷۰۰ تومان، ماهی قزل آلای رنگین کمان ۴۸ هزارو۵۰۰ تومان و ماهی قزل آلای گوشت نارنجی ۵۳ هزارتومان است. بر اساس این گزارش شکر بسته‌بندی یک کیلوگرمی ۸۷۰۰ تومان، قند حبّه و شکسته هر کیلوگرم ۹۵۰۰ تومان، انواع برنج ایرانی دُم سیاه، طارم و هاشمی ۳۲هزارو۵۰۰ تومان، انواع برنج خارجی تنظیم بازار هر کیلوگرم از ۱۲هزارو۵۰۰ تومان تا ۱۹ هزارتومان است. همچنین قیمت هرکیلو سیب قرمز ۸۹۰۰ تومان، سیب زرد ۱۱هزارو۲۰۰ تومان، پرتقال تامسون جنوب ۱۴هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال ۱۱هزارو۸۰۰ تومان، نارنگی رسمی و محلی ۱۳ هزار تومان، نارنگی تانجیلا ۱۰ هزارو۹۰۰ تومان، لیموشیرین ۱۳هزارو۹۰۰ تومان، کیوی ۱۴هزارو۱۰۰ تومان، خیار رسمی و رویال ۷۸۰۰ تومان، گوجه فرنگی ۳۹۰۰ تومان، بادمجان ۵۵۰۰ تومان، سیب زمینی ۳۹۵۰ تومان، پیاز قرمز ۵۲۰۰ تومان، پیاز سفید ۳۱۰۰ تومان و سبزی‌های برگی ۶۹۰۰ تومان است.

 

ارسال نظر