روی خط خبر

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۶۲۰

مرتضی بانک استعفا داد

مرتضی بانک از سمت دبیری شورای‌ عالی مناطق آزاد استعفا کرد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیماآقای مرتضی بانک با ارسال نامه‌ای به رییس‌جمهور، از سمتش در دبیری شورای عالی مناطق آزاد استعفا داد. متن نامه استعفای مرتضی بانک حطاب به رییس‌جمهور به این شرح است: «مبنی بر استیذان از مقام معظم رهبری و مکاتبه قبلی اینجانب در این خصوص و با تشکر مجدد از ابراز لطف دستور صادره حضرتعالی به منظور پیگیری و اخذ استیذان و نیز هماهنگی‌های صورت گرفته در این زمینه و با سپاس بیکران از الطاف و دستور مقام عظمای ولایت در موافقت با ادامه همکاری بنده تا پایان دولت همان‌گونه که مستحضر می‌باشید، قبل و بعد از بازنشستگی حقیر به هیچ‌وجه در خواستی برای ادامه فعالیت نداشتم و صرفا براساس نظر جنابعالی و پیگیری‌های جناب دکتر واعظی تا پایان سال و به دلیل شرایط آخر سال هماهنگ گردید تا خدمت خود را ادامه دهم. اینک به دلایل گوناگون و ازجمله جلوگیری از ایجاد هرگونه شائبه‌ای برای دولت و نظام در استفاده از افراد بازنشسته بدین‌وسیله استعفای خویش را تقدیم می‌نمایم تا از هر زمانی که مقرر فرمایید این مسوولیت به فرد دیگری محسوب گردد. خواهشمند است در صورت صلاحدید دستور فرمایید از نتیجه اینجانب را مطلع فرمایید.»

میزان افزایش قیمت گوشت قرمز

ایسنا| در مدت اخیر بارها بازار گوشت قرمز دچار نوسان و افزایش قیمت بوده که به گفته فعالان این صنف علت آن فاصله زیاد تولید تا مصرف آن است و ظاهرا واسطه‌ها باعث تنش در بازار می‌شوند. بررسی تازه‌ترین گزارش مرکز آمار از وضعیت گوشت قرمز نشان می‌دهد که گوشت گاو و گوساله در بهمن ماه امسال به‌طور متوسط هر کیلو ۱۱۱ هزار تومان قیمت خورده که حداقل ۹۰ هزار تومان و حداکثر ۱۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان برای آن ثبت شده است. قیمت گوشت گاو و گوساله در بهمن ماه پارسال به‌طور متوسط ۷۸ هزار و ۸۰۰ و در دی ماه امسال ۱۰۷ هزار تومان گزارش شده بود. بر این اساس، قیمت گوشت گاو و گوساله نسبت به دی ماه ۳.۵ و در مقایسه با بهمن پارسال ۴۱.۵ درصد گران شده است. اما بررسی وضعیت گوشت گوسفند نشان می‌دهد که این محصول در بهمن ماه به‌طور متوسط ۱۲۳ هزار تومان فروش رفته که حداقل قیمت ۹۶ هزار و ۶۰۰ و حداکثر آن ۱۳۷ هزار تومان بوده است. گوشت گوسفندی در بهمن ماه پارسال هر کیلو ۸۸ هزار و ۳۰۰ تومان و دی ماه امسال ۱۱۹ هزار تومان به‌طور متوسط قیمت داشته است.

افزایش تولید در ایران خودرو

فارس| گروه صنعتی ایران خودرو که در حال حاضر بیش از نیمی از سهم بازار محصولات سواری کشور را در اختیار دارد، موفق شد در سال جهش تولید، اهداف مبتنی بر افزایش تیراژ و عرضه خودرو به بازار را محقق کرده و با افزایش سطح داخلی سازی، گام‌های مستحکمی در مسیر خودکفایی و استقلال در تولید بردارد. این خودروساز کشور، توانست علاوه بر کم‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه، بر شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا فایق آمده و با ایجاد محیطی امن کاری، رونق را در خطوط تولید حفظ کند. ایران خودرو در همین شرایط توانست در زمینه توسعه محصولات خود نیز گام‌های موثری برداشته و علاوه بر توسعه و ارتقای پنج محصول فعلی، طراحی و تولید انبوه محصول جدید تارا را با تکیه بر توان مهندسان داخلی و به همت مجموعه سازندگان زنجیره تامین آغاز کند. ارتقای قوای محرکه، رونمایی موتور سه استوانه همچنین تولید انبوه گیربکس شش سرعته مطابق با نقشه راه توسعه ایران خودرو از دیگر اقدامات مهم مهندسان و تکنیسین‌های این خودروساز در مسیر کاهش مصرف سوخت و تحقق بخشی از منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید بوده است. ارتقای کیفیت محصولات دستاورد دیگر ایران خودرو در شرایط سخت تحریم بوده، به گونه‌ای که نخستین پنج ستاره ایرانی در سبد محصولات این شرکت جای گرفت. کاهش ۸۵ درصدی تعهدات معوق نیز ماحصل افزایش تولید و عرضه به بازار بوده است که تعداد باقی‌مانده از این تعهدات در روزهای پایانی سال به جز دو محصول به صفر خواهد رسید. معوقات دو محصول نیز در ماه‌های ابتدایی سال آینده به روز خواهد شد.

امسال آجیل ارزان‌تر از  میوه و شیرینی است

ایلنا| علیرضا ارزانی، رییس اتحادیه آجیل و خشکبار با بیان اینکه شرایط تامین و عرضه آجیل مطلوب است، گفت: بهبود وضعیت آب و هوایی و کاهش صادرات موجب شده تامین و عرضه آجیل و خشکبار در بازار داخلی کشور شرایط خوبی داشته باشد. وی اظهار کرد: با این شرایط کمبود آجیل در بازار وجود ندارد و هر نوع آجیلی که تقاضا برای آن وجود داشته باشد در دسترس مردم قرار دارد. ارزانی درباره قیمت آجیل در بازار، اظهار کرد: از نیمه اسفندماه اتحادیه قیمت‌ها را روزانه تعیین و به اطلاع مردم می‌رساند، اما با توجه به شرایط عرضه و تقاضا پیش‌بینی ما عدم افزایش قیمت و ثبات بازار است. وی قیمت هر کیلوگرم آجیل مخلوط در کیفی‌ترین سطح را 200 هزار تومان اعلام کرد. ارزانی آجیل را در مقایسه سایر کالاهای پر مصرف نوروز مانند شیرینی و میوه کالای ارزان‌‌تری دانست. رییس اتحادیه آجیل و خشکبار معقتد است؛ در مقایسه با افزایش قیمت سایر کالاهای پر مصرف نوروز مانند شیرینی و میوه، آجیل کالای ارزان‌ قیمت‌تری محسوب می‌شود. به گفته ارزانی؛ میزان کم مصرف آجیل نیز نسبت به سایر کالاها مصرف آن را در مهمانی‌ها مقرون به صرف‌تر می‌کند. وی میزان مصرف آجیل به ازای هر نفر در مهمانی‌ها را 30 گرم عنوان کرد. ارزانی همچنین پیش‌بینی کرد نوروز امسال نسبت به سال گذشته میزان مصرف آجیل افزایش یابد. 

 

ارسال نظر