ویژه

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۴۰۶

پل آفتاب و خیابان‌های  تابان  و آسمان افتتاح شد

پل آفتاب که با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان و مدیران شهری، طی حدودا 10 ماه ساخته شده و در اختیار مردم اصفهان قرار گرفته بود، روز جمعه به صورت رسمی با حضور محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهور بهره‌برداری شد. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، با حضور رییس دفتر رییس‌جمهور، استاندار اصفهان، شهردار و فرماندار اصفهان، رییس شورای اسلامی شهر و مدیران استانی و شهری، پل آفتاب که در مجاورت رینگ حفاظتی شهر اصفهان و بر روی بزرگراه شهید اردستانی قرار دارد، به صورت رسمی در هفتادمین برنامه «اصفهان در مسیر امید» بهره‌برداری شد. این پل اتصال‌دهنده ترافیک خیابان‌های آسمان و تابان به حلقه حفاظتی ترافیکی اصفهان و یکی از نقاط مهم این حلقه حفاظتی است. هم اکنون عملیات احداث محور اتصال‌دهنده پل آفتاب و پل‌های شهید سلیمانی در کنار کارخانه قند اصفهان به عنوان نقطه صفر حلقه حفاظتی شهر اصفهان در حال اقدام است و عملیات احداث در حال پیشرفت است. با احداث این محور، ترافیک خیابان‌های آسمان و تابان به صورت مستقیم به حلقه حفاظتی ترافیکی متصل شده و مسیر خود به سمت جنوب اصفهان (جاده شیراز) و یا شرق اصفهان (جاده نایین و یزد) را ادامه می‌دهد. این حلقه با تسهیل هدایت ترافیک خودروهایی که قصد ورود به اصفهان را ندارند، کاهش بار ترافیکی شهر، کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی شهروندان را به همراه دارد.

اولین محموله ریل ملی مترو تحویل  شد

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از تحویل ۲۵۰ تن ریل ملی مترو برای اولین‌بار در کشور خبر داد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران حومه فرنوش‌نوبخت گفت: برای اولین بار ریل مترو تولید داخل توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان ساخته و تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه شد. او با اشاره به تحویل اولین محموله ریل مترو تولید داخل توسط شرکت ذوب‌آهن از قرارداد ۸۰۰ تنی گفت: این ریل‌ها ۲۵۰ تن Uic60 است که برای تعمیر نگهداری خط ۵ متروی تهران و حومه قابل استفاده است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: تأمین تجهیزات و قطعات مترو با حمایت و توان تولید‌کنندگان و صنعتگران داخلی از اهداف اصلی این شرکت برای تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سال جهش تولید نامگذاری شده است، بوده و رسیدن به خودکفایی برای تأمین نیاز قطعی صنعت حمل و نقل ریلی درون شهری است که خوشبختانه در روزهای پایانی سال در بخش ریل محقق شد. نوبخت افزود: بعد از دو دهه بهره‌برداری از مترو در آستانه بیست و دومین سالگرد بهره‌برداری از متروی تهران و حومه که شانزدهم اسفندماه 99 است در تلاش هستیم برای تأمین و نگهداری سامانه حمل و نقل عمومی مترو همانند پل ارتباطی با حوزه‌های دانشگاهی، صنعت و بازار حمل و نقل ریلی شهری عمل شود تا از وابستگی به دیگر کشورها برای تأمین قطعات کاسته شود. او با اشاره به قرارداد شرکت ذوب آهن اصفهان و شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای تأمین ۸۰۰ تن ریل مترو که مطابق آن 550۰ تن از این ریل‌ها مخصوص خطوط درون‌شهری گفت: امروز ۲۵۰ تن ریلUic60 که برای خط برون‌شهری قابل استفاده است، تحویل این شرکت داده شد و طبق اعلام شرکت ذوب آهن بخشی از ریل‌های Uic54 خطوط درون‌شهری که برای اولین بار در ایران ساخته شده نیز تا پایان سال تحویل شرکت می‌شود.

پیشنهادهای کاری کمیته‌های تخصصی و فنی بررسی شد

جلسه کمیته‌های تخصصی و فنی اتحادیه قطارشهری‌های کشور با حضور روسای کمیته‌ها به صورت حضوری و ویدیو کنفرانس به میزبانی اتحادیه شرکت‌های قطارشهری کشور برگزار شد. به گزارش کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اتحادیه قطار شهری‌های کشور، جلسه کمیته‌های تخصصی و فنی اتحادیه قطارشهری‌ها و با حضور کیانوش کیامرز رییس مجمع و مدیرعامل قطار شهری مشهد، اردشیر احمدزاده مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور، بابک ناصری رییس کمیته تخصصی منابع انسانی، علی عبدالله‌پور رییس کمیته تخصصی بهره‌برداری، علیرضا دربندی رییس کمیته تخصصی حقوقی و قراردادها، محسن محمدیان رییس کمیته تخصصی روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، سید محمدشریف محسنی رییس کمیته تخصصی ایمنی و مدیریت بحران، میرشمس خاوری رییس کمیته تخصصی برنامه‌ریزی مالی و بازرگانی، علی کرد رستمی رییس کمیته تخصصی برنامه‌ریزی- مالی-بازرگانی، حبیب رضایی ملک رییس کمیته تخصصی تجهیزات ثابت به صورت حضوری و ویدیو کنفرانس تشکیل شد. در ابتدای جلسه احمدزاده مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور با اشاره به اینکه سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسات حضوری کمتر برگزار شد گفت: ما به صورت ویدیو کنفرانس بیش از چهل جلسه را برگزار کرده‌ایم امروز نیز با هدف ارایه جمع‌بندی از فعالیت‌های یک‌سال گذشته کمیته‌های مختلف و نگاهی به برنامه‌های آینده در سال ۱۴۰۰ این جلسه را برگزار کرده‌ایم. 

 

ارسال نظر