اخبار روز

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۱۵۷

واردکنندگان نهاده‌های دامی صاحب کالای خود نیستند

رییس هیات‌مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: واردکنندگان نهاده‌های دامی در شرایطی فعالیت می‌کنند که صاحب کالای خود نیستند اما باید تبعات مشکلات بخش توزیع را به عهده گرفته و پاسخگو باشند.ابوالحسن خلیلی با اعلام این مطلب اظهار کرد: شرایط فعالیت برای واردکنندگان نهاده‌های دامی بسیار سخت است. وی افزود: آنها به دلیل واردات کالا با ارز 4200 تومانی و فروش آنها با نرخ مصوب صاحب کالای خود محسوب نمی‌شوند زیرا محموله‌های وارداتی را باید در گمرکات تحویل بخش توزیع دهند اما مساله اساسی این است در قبال مشکلاتی که در فرآیند توزیع ایجاد می‌شود آنها باید پاسخگو باشند. خلیلی ادامه داد: یکی از مسائل اساسی که واردکنندگان با آن مواجه هستند بحث کسری و سرک بار است که در جلسه با معاونت وزارت جهادکشاورزی ضرورت حل این مشکل را متذکر شده و خواستار تسریع در حل این معضل شدیم. وی تصریح کرد: تبعات ناشی از حمل بار فله‌ای به واردکنندگان تحمیل و آنها با اتهامات متعدد رو به رو شده‌اند و به آنها برچسب دزد زده می‌شود. وی گفت: در راستای احقاق حقوق و شفاف‌سازی در عملکرد واردکنندگان اقدامات گوناگونی از سوی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران صورت گرفته و همچنان تلاش می‌کنیم تا با مساعدت اعضاء گام‌های استوارتری در این مسیر‌برداریم.

قیمت  قند  اعلام شد

ایسنا|در مصوبات صد و بیست و پنجمین کارگروه ستاد تنظیم بازار به به تحویل شکر با قیمت هر کیلوگرم ۶۶۵۰ تومان به واحدهای قندریزی طبق تصمیمات جلسه قبلی اشاره شده و بر اساس محاسبات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، سقف قیمت مصرف‌کننده هر کیلوگرم قند شکسته شده در بسته‌بندی یک کیلوگرمی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شده است.همچنین مقرر شده درخواست انجمن‌های صنفی کارخانجات تولیدی شکر در خصوص تعیین نرخ کارمزد تصفیه شکر، از طریق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان بررسی و اعلام شود. بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت، قیمت هر کیلو قند شکسته در آذر ماه امسال به ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده که نسبت به قیمت ۶۵۰۰ تومان در سال گذشته ۶۰.۷ درصد افزایش داشته است.

چرا آهن در یک هفته  ۴۰۰ تومان گران  شد؟

تسنیم| درطول هفته‌های اخیر التهابات قیمتی در بازار آهن و فولاد به طرق مختلف به وجود آمده است در برخی از روزها با کاهش قیمت آهن در بازار ثابت و متاسفانه با افزایش بازار شاهد افزایش قیمت‌ها در انواع میلگرد و آهن بوده است. همین موضوع عاملی شده تا فروشندگان آهن از اوضاع گله مند بوده و خواستار نظامی یکپارچه در قیمت‌گذاری محصولات فولاد و آهن شوند.به اعتقاد فروشندگان آهن قیمتها در بازار هیچ معیاری نداشته و همین موضوع آنها را در بلاتکلیفی قرار داده است. مشخص نیست براساس کدام استدلال قیمتها افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. این امر معاملات را تحت تاثیر قرار داده و رکود شدیدی در بازار حاکم است. حمیدرضا رستگار به عنوان رییس اتحادیه فروشندگان آهن در همین ارتباط با اعلام اینکه گرانی مسکن رکود بازار فروش آهن را تشدید کرده است به خبرنگار تسنیم، گفت: ساخت و ساز کاهش پیدا کرده، قیمت مسکن افزایش قابل توجهی پیدا کرده و همین امر با درنظر گرفتن کاهش قدرت خرید مردم بازار آهن را با رکود مواجه ساخته است. وی با گلایه از اینکه علاوه براین با تغییرات بازار آهن تحت تاثیر قرار می‌گیرد افزود: ما چندین بار در قالب نامه اعلام کرده‌ایم نظام توزیع آهن و فولاد در بازار مشکل دارد. حتی ایراداتی به شیوه نامه دولت در بخش فولاد مطرح کرده‌ایم اما متاسفانه هیچ گوش شنوایی وجود ندارد.رییس اتحادیه فروشندگان آهن با تاکید براینکه ما به عنوان نهاد رسیدگی به عملکرد توزیع‌کنندگان نمی‌دانیم مسوولان چه نسخه‌ای برای بازار آهن و فولاد به کار گرفته‌اند، گفت: چرا هر کیلو میلگرد در بازار یک مرتبه 12 هزار و 900 تومان می‌شود این درحالی است که همین کالا هفته گذشته 12 هزار و 500 تومان بوده است به اعتقاد ما نظام توزیع مشکل دارد و همین موضوع باعث شده تا مصرف‌کنندگان در خرید محصولات مورد نیاز خود با قیمت های مناسبی روبه رو نباشند.

درج قیمت مصرف‌کننده  روی مرغ و تخم مرغ الزامی شد

ایسنا|در مصوبه ستاد تنظیم بازار آمده است: حسب تاکید وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تخصیص و تحویل صد درصدی نهادهای دامی با قیمت‌های مصوب برای تولید گوشت مرغ و تخم مرغ مقرر شد وفق اعلام سازمان دامپزشکی و وزارت جهادکشاورزی کشتارگاه‌های طیور و واحدهای تولیدی تخم مرغ نسبت به درج قیمت مصرف‌کننده روی بسته‌بندی اقدام کنند.همچنین در تبصره آن نیز ذکر شده است که در خصوص تعیین ضوابط و روند شکل‌گیری درج قیمت مصرف‌کننده در کشتارگاه‌های طیور مقرر شد جلسه‌ای با محوریت دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی و حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل گردد. چندی پیش نیز معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز طرح درج قیمت روی تخم مرغ خبر داده بود و اعلام کرد که به منظور ساماندهی بازار تخم مرغ و جلوگیری از گرانفروشی، روی هر عدد تخم مرغ و بسته‌بندی آنها قیمت درج خواهد شد.

 

ارسال نظر