اخبار مهم

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۴۶۵

ثبات قیمت برنج در بازار

ایسنا| رییس اتحادیه بنکداران و حق‌العمل‌کاران اهواز گفت: قیمت برنج در بازار به ثبات رسیده است و کمبود در بازار وجود ندارد.محمدکمال سودمند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش قیمت برنج در سال جاری، اظهار کرد: از زمانی که برای واردات برنج، ارز ۴۲۰۰ تومانی را به ارز نیمایی تبدیل کردند؛ قیمت برنج افزایش یافت و این افزایش قیمت، ناشی از کمبود یا احتکار برنج نبوده است. وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت برنج در بازار به ثبات رسیده است و کمبود برنج در بازار وجود ندارد و برنج‌های دولتی نیز با قیمت مصوب در حال توزیع در بازار هستند.رییس اتحادیه بنکداران و حق‌العمل‌کاران اهواز گفت: برنج‌های محلی رقیب بسیار خوبی برای برنج‌های دولتی و خارجی هستند. قبلا مردم برای خرید برنج دولتی صف می‌کشیدند اما اکنون با اتمام فصل برداشت برنج و ورود آن به بازار، وضعیت عرضه و تقاضای برنج متعادل شده است.

۸۰  درصد تالارها  ورشکسته و تعطیل هستند

ایلنا| رییس اتحادیه تالارداران تهران اظهار داشت: تالارها هنوز درحال پوست‌اندازی و بازیابی هستند و مانند یک سال پیش، آماده پذیرش مشتری نیستند. 80 درصد تالارها هنوز تعطیل هستند و ورشکست شده‌اند. مابقی نیز درحال تجهیز و آماده‌سازی هستند، ممکن است 1 یا 2 درصد هم مشتری داشته باشند که تقریبا می‌توان گفت صفر است.خسرو ابراهیمی‌نیا در مورد وضعیت تالارها بعد از بازگشایی اظهار کرد: تالارها بازگشایی شده‌اند اما استقبال چندانی نشده است، یکی از دلایل این موضوع این است که بعد از یک سال تعطیلی تالارها باید تجهیز شوند و با پروتکل‌ها هماهنگ شوند. این صنف ورشکست شده بود و در حال بازیابی است. بازیابی تالار نیز نیاز به میلیاردها تومان هزینه دارد. وی ادامه داد: یک سال است که وسایل تالارها مستهلک شده‌اند، مشتری هم وسایل نو و بروز می‌خواهد. نیاز به استخدام پرسنل جدید نیز وجود دارد، بنابراین احیای دوباره این صنف نیاز به زمان طولانی دارد.وی افزود: در اتحادیه تعداد زیادی شکایت بین مالکین و مستاجرین وجود دارد، هم مالکین و هم مستاجرین حق دارند. مالک می‌گویندیک سال است که اجاره پرداخت نشده، مستاجر می‌گوید در این یک سال کار نکرده‌ام که اجاره پرداخت کنم. حدود 85 درصد از شکایات در اتحادیه مربوط به مالکین و مستاجرین می‌شود. همین الان هم وقتی به مستاجر می‌گوییم اجاره بده می‌گوید من نمی‌دانم که فردا دوباره تالارها تعطیل می‌شوندیا خیر.رییس اتحادیه تالارداران تهران تصریح کرد: مردم در دوران کرونا مراسمات و گردهمایی‌های خود را تعطیل نکرده بودند، این تالارها بودند که اجازه نداشتند مراسم برگزار کنند اما مراسم‌ها در رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها، کارواش‌ها و باغ‌ها ادامه داشت.وی در ادامه اضافه کرد: تالارها هنوز درحال پوست‌اندازی و بازیابی هستند و مانند یک سال پیش آماده پذیرش مشتری نیستند. 80 درصد تالارها هنوز تعطیل هستند و ورشکست شده‌اند. مابقی نیز درحال تجهیز و آماده‌سازی تالار هستند، ممکن است 1 یا 2 درصد هم مشتری داشته باشند که تقریبا می‌توان گفت صفر است.

دلایل کمبود روغن حلب  در فروشگاه‌ها

مهر| یک مقام مسوول با اشاره به عوامل کاهش عرضه روغن با بسته‌بندی حلب در فروشگاه‌ها، گفت: افزایش تقاضای کاذب به کمبود روغن حلب دامن زده است.یک منبع آگاه در صنعت روغن نباتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره دلایل کمبود روغن حلب در برخی فروشگاه‌ها گفت: سه عامل در این حوزه تأثیرگذار بوده که عامل اول و مهم افزایش تقاضای کاذب است. وی با بیان اینکه روغن حلب در صنف و صنعت از جمله شیرینی و شکلات نیز مصرف می‌شود، افزود: در واقع اصناف این روغن‌ها را برای تأمین بخشی از نیاز خود از فروشگاه‌ها جمع‌آوری کرده‌اند.این منبع آگاه با بیان اینکه نیمی از ورق حلب وارداتی است، اضافه کرد: ۵٠ درصد آن توسط فولاد مبارکه تأمین می‌شود و ۵٠ درصد هم از کشورهای چین و ترکیه وارد می‌شود که به دلیل مشکلات موجود در خصوص عدم تأمین ارز نیمایی، واردات آن با محدودیت مواجه شده است. این فعال بخش خصوصی میزان نیاز کشور به ورق حلب را سالانه بین ٧٠ تا ٧۵ هزار تن اعلام کرد.وی با بیان اینکه در فرمول روغن‌های نیمه جامد از ترکیب چند روغن استفاده می‌شود، گفت: روغن پالم در این فرمول نقش مهمی دارد که امسال واردات روغن پالم نسبت به سایر روغن‌ها کاهش بیشتری داشته است.این منبع آگاه تاکید کرد: با این حال روغن مایع خانوار با بسته‌بندی پت (پلاستیکی) به وفور در بازار عرضه می‌شود.ضمن اینکه در اغلب فروشگاه‌های زنجیره‌ای روغن حلب در حال عرضه است.

واردات خودروهای امریکایی از سال ۹۵ ممنوع شد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: واردات خودرو با برند امریکایی حتی اگر در کشور دیگری تولید شده باشد، ممنوع است.مهدی دادفر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد ممنوعیت واردات خودروهای امریکایی اظهار کرد: واردات خودرو با برند امریکایی حتی اگر در کشور دیگری تولید شده باشد از سال 95 بعد از فرمایشات رهبری در این باره ممنوع بود و تاکنون نیز همینطور است. برای مثال خودروی شورولت که برند امریکایی است اما در کره تولید می‌شود نیز اجازه ورود ندارد، واردات خودروهایی که در امریکا تولید می‌شوند نیز همزمان ممنوع شد.وی افزود: مبدا بیشترین خودروهای وارداتی به کشور به ترتیب امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه و آلمان بودند که 80 درصد آن مربوط به امارات بود.

 

ارسال نظر