روی خط خبر

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۳۰۱

باکیفیت‌ترین سواری‌های داخلی کدامند؟

بر اساس آخرین ارزیابی صورت‌گرفته از وضعیت کیفی خودروهای سواری تولیدی آذر سال جاری، دو محصول پژو ۲۰۰۸ ایران‌خودرو، ایکاپ و نیومزدا ۳ شرکت بهمن‌موتور توانسته‌اند پنج ستاره کیفی را کسب کرده و باکیفیت‌ترین‌ خودروهای داخلی باشند. طبق این ارزیابی چهار خودرو چهار ستاره، ۱۸ مدل خودرو سه ستاره و تنها دو خودرو دو ستاره‌ای شده‌اند و خودروی تک‌ستاره کیفی نیز تولید نمی‌شود. گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سواری تولیدی آذر ماه ارایه شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، نشان می‌دهد که در سطح قیمتی نخست سواری‌ها، نیومزدا ۳ شرکت بهمن‌موتور موفق به کسب پنج ستاره کیفی به صورت کامل شده است. پس از آن در همین سطح قیمتی، تیگو ۷ مدیران‌خودرو سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است. در سطح قیمتی ۲ نیز پژو ۲۰۰۸ شرکت ایران‌خودرو/ایکاپ هم از بالاترین سطح کیفیت در این ارزیابی‌ها برخوردار بوده و توانسته هر پنج ستاره کیفی را از آن خود کند. در سطح قیمتی ۲ خودروهای سواری هایما S۷ اتوماتیک و SWM G۰۱F در رده‌ خودروهای چهار ستاره کیفی قرار گرفته‌، خودروهای جک S۵، جک S۳ و SWM G۰۱ سه ستاره‌ای شده‌ و MVM X۳۳ S هم دو ستاره از پنج ستاره کیفی را دریافت کرده است. در گروه قیمتی ۴ در میان خودروهای سواری تولید شده در آذرماه امسال، پژو ۲۰۷ و دناپلاس موفق به کسب چهار ستاره کیفی شده‌اند. همچنین محصولات پژو ۲۰۶ و مدل صندوقدار آن، دنا، رانا، سورن (ایران‌خودرو تبریز)، پژو پارس اتوماتیک (تولید ایران‌خودرو کرمانشاه)، پژو پارس (ایران‌خودرو کرمانشاه، فارس، تهران، خراسان، مازندران و صنایع خودروسازی فردا) و سمند تبریز توانسته‌اند سه ستاره از پنج ستاره کیفی را در سطح قیمتی چهارم به خود اختصاص دهند. در این گروه قیمتی، پژو ۴۰۵ خراسان نیز در رده دو ستاره کیفی قرار گرفته است. خودروهای سواری در سطح قیمتی ٥ نیز شامل محصولات کوییک (سایپا) و کوییک R (پارس‌خودرو)، تیبا ۲ و تیبا ۲ پلاس (سایپا)، تیبا و ساینا کاشان (سایپا-سیتروئن) همچنین ساینا (پارس خودرو) همگی در رده خودروهای با سطح کیفیت سه ستاره کیفی قرار گرفته‌اند. کیفیت خودروهای سواری تولید آذر ماه نشان می‌دهد که خوشبختانه، چندین ماه است که دیگر خودروی تک ستاره کیفی تولید نمی‌شود.

لزوم نگاه جدید به معادن برای جایگزینی درآمدهای نفتی

ایرنا| معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد بخش معدن و صنایع معدنی برای جایگزینی درآمدهای نفتی، تاکید کرد: برای تحقق کامل این مهم نیازمند نگاه و رویکرد جدید به این بخش هستیم. سعید زرندی در آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید معاونت امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه افزود: موانع ایجاد شده در صادرات نفت، سبب گرایش همه کشور به سمت صادرات غیرنفتی و به‌طور خاص به سمت معدن و صنایع معدنی شده است. وی اضافه‌کرد: معدن، صنایع معدنی و پتروشیمی کشور در ایام تحریم فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است. زرندی تصریح‌کرد: می‌توان به بخش معدن و صنایع معدنی برای جایگزینی نفت اتکا کرد و اگر این بخش بخواهد این نقش‌را ایفا کند، باید ۱۰ برابر وضعیت کنونی رشد کرده و ۷۰ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد.

عرضه تخم‌مرغ بسته‌بندی به انجمن مربوطه واگذار شد

شاتا| طبق اعلام ستاد تنظیم بازار، عرضه تخم مرغ بسته‌بندی با نظارت سازمان حمایت توسط انجمن تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه‌دار انجام می‌شود. بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار، عرضه تخم مرغ بسته‌بندی با نظارت سازمان حمایت توسط انجمن تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه‌دار انجام می‌شود. این تصمیم با توجه به نوسانات قیمت تخم مرغ در سطح بازار و ضرورت تأمین تخم مرغ بسته‌بندی مورد نیاز کشور، اتخاذ شده است. در این راستا مقرر شد جهت بسته‌بندی تخم مرغ شناسنامه‌دار دارای زنجیره سرد (مراکز عرضه) انجمن ذی‌ربط با هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با لحاظ قیمت متعارف سطح بازار و اعمال هزینه‌های بسته‌بندی نسبت به عرضه تخم‌مرغ اقدام کند.

بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ اتاق اصناف

خزانه‌دار و عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ اتاق اصناف ایران بحث افزایش درآمدها را داشتیم که باید گفت بودجه سال ۱۴۰۰ بر اساس عملکرد ۹ ماهه سال ۹۹ که موجود است نوشته شده که آن را به ۱۲ ماهه تعمیم دادیم نه بر اساس پیش‌بینی بودجه سال ۹۹ و در بخش درآمدها ۲۸ درصد افزایش و در بخش هزینه‌ها در مجموع ۳۰ درصد افزایش داشته‌ایم. محمود بنانژاد در ادامه گفت: تراز مالی سال ۹۷ اتاق اصناف ایران با معرفی حسابرس رسمی از سوی دبیرخانه هیات عالی نظارت بررسی و گزارش‌های آن آماده و ارایه شده و با تغییراتی که در سیستم حسابرسی و مالی اتاق اصناف ایران ایجاد شد تراز مالی سال ۹۷ اتاق اصناف ایران مورد تایید قرار گرفت. وی با بیان اینکه تراز مالی سال ۹۸ اتاق اصناف ایران با معرفی حسابرس رسمی دبیرخانه هیات عالی نظارت بررسی شده، افزود: مشکلی که در تراز مالی سال۹۸ اتاق اصناف ایران وجود داشت بحث عدم اجرای تعهد اتاق‌های اصناف کشور در پرداخت ۳ درصد حق عضویت‌ها بود که به صورت مشروط اعمال نظر شد.

 

ارسال نظر